Archief - Gereedschap aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firestyler

Legacy Member
128MB zei:
Iets over Black'n Decker.
Ik heb zo ne Scorpion Zaag, en daar zaagde nog geen karton mee door.
En een Bosch boormachineke van 14v, 20 schroeven indraaien en de batterij is plat. En de helft van de plastiek is al afgeschuurt.

black&decker is ook maar huistuinenkeuken gereedschap heh, en tis nie dat je eenmaal een slechte ervaring hebt gehad met 1 type van welbepaald merk dat het merk daarom moet worden afgeschreven...
Hitachi blauw schijnt ook fel zwaar goe materiaal te zijn

csser

Legacy Member
128MB zei:
Iets over Black'n Decker.
Ik heb zo ne Scorpion Zaag, en daar zaagde nog geen karton mee door.
En een Bosch boormachineke van 14v, 20 schroeven indraaien en de batterij is plat. En de helft van de plastiek is al afgeschuurt.

maar dan zat je niet bij de pro series van bosch wel veeeeeel geld

GADGET

Legacy Member
ik zou da gereedschap persoonlijk ni kopen aangezien het te intensief wordt gebruikt. Als ge nu echt zegt dat het sporadisch eens nodig is om een vijske in te draaien of een gatje te boren.. das een andere zaak. Dan zijde vrij goedkoop gesteld met die dingen natuurlijk.

wilde echt kwaliteitsgereedschap moete toch naar merken zoals facom, forge,.. etc gaan waar ge nie voor niets levenslange garantie op krijgt :p

proxxon is wel een goed merk voor zijn geld als het iets meer mag kosten :)

voor die machienen net hetzelfde e.
dewalt, hitachi, metabo, makita, bosch is ook ni slecht,..

hangt er dus puur vanaf hoeveel en waarvoor het gebruikt zal worden.
Een vijsje in vezelplaat boren is ni hetzelfde als een vijs in tropisch hardhout boren bij wijze van spreken :p

R0nNy

Legacy Member
Als je een goede boorhamer of boormachine voor de bouw wilt kopen en je wil echt professioneel materiaal koop u dan een Hilti.
Anders Metabo, Makita, Hitachi, Dewalt of snap-on (geen ervaring mee, wel al veel goede dingen over gehoord, ze zeggen dat het kwalitatief materiaal is)

GADGET

Legacy Member
R0nNy zei:
Als je een goede boorhamer of boormachine voor de bouw wilt kopen en je wil echt professioneel materiaal koop u dan een Hilti.
Anders Metabo, Makita, Hitachi, Dewalt of snap-on (geen ervaring mee, wel al veel goede dingen over gehoord, ze zeggen dat het kwalitatief materiaal is)

Wij hebben 2 metabo's (met snoer) en 1 dewalt met accu. En daar is toch geen klagen over. Heb paar weken terug met nen hitachi gewerkt (ook accu) en da ging echt énorm goed. Echt nog een pak beter dan die dewalt :love:

*edit: zijn er nog mensen die gereedschap echt MOOI vinden en altijd goesting hebben om da te kopen ? of ben ik da alleen :p

Jedi M.S.

Legacy Member
Ik geloof u allemaal wel, maar zelfs al als het is om sporadisch (ik spreek van 3x per jaar) een gaatje in de muur te boren, dan nog zou je geen aldi gereedschap kopen ?
Want jullie spreken hier allemaal over de bouw. Dat is mijn doel niet hé. Ik heb gewoon een simpele boormachine nodig die ook in beton een gaatje kan boren. Het is niet de bedoeling dat ik met dat machien een huis bouw hé :)

FEW

Legacy Member
Jack Malibu zei:
ik moe daar niks van weten.
ik koop men schroevendraaiers enzo allemaal in een speciaalzaak, kost wel wa meer, maar gaat 10 maal zolang mee.
men pa heeft indertijd ook zijn tangen enzo daar gekocht, nu zijn die handvaten allemaal los, op die schroevendraaiers zitten geen punten meer (of just wel, tis 1 punt)
ge betaalt dan ook wel MEEEEER dan 10x zoveel hé :)
en als uw goedkoop gereedschap kapot is, who cares, dan gaat ge u een nieuwe goedkope lading halen, en dan komt ge nog lang niet aan de prijs van de echt goede merken.

een sleutel van een topmerk kost vaak al meer dan een hele set in de aldi...

GADGET

Legacy Member
in da geval kunde allesinds geen miskoop doen met dat materiaal van de aldi.

Dan is het meer gereedschap voor in noodgevallen zeg maar, dan hoeft dat ook niet veel voor te stellen. (en niet veel te kosten, ook niet onbelangrijk)

Jos_Albatros

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
Ik geloof u allemaal wel, maar zelfs al als het is om sporadisch (ik spreek van 3x per jaar) een gaatje in de muur te boren, dan nog zou je geen aldi gereedschap kopen ?
Want jullie spreken hier allemaal over de bouw. Dat is mijn doel niet hé. Ik heb gewoon een simpele boormachine nodig die ook in beton een gaatje kan boren. Het is niet de bedoeling dat ik met dat machien een huis bouw hé :)

dan hoef je idd geen profi machine te kopen
(mss wel een goeie niet-aldi steenboor)
maar kom niet janken als je boormachine kapot is hé !!! :D

Conqie

Legacy Member
koop u gewoon zo'n set van den aldi, als het is voor af en toe iets te doen, why not..

ComputerVISTA

Legacy Member
GADGET zei:
Wij hebben 2 metabo's (met snoer) en 1 dewalt met accu. En daar is toch geen klagen over. Heb paar weken terug met nen hitachi gewerkt (ook accu) en da ging echt énorm goed. Echt nog een pak beter dan die dewalt :love:

*edit: zijn er nog mensen die gereedschap echt MOOI vinden en altijd goesting hebben om da te kopen ? of ben ik da alleen :p

Je bent niet alleen :D Hier wat verder is er een winkel die zich met niets anders bezig houdt dan met electrisch gereedschap... kan der uren in rondlopen en die machientjes kunnen zeker mooi zijn!

Mijn (natuurlijk gele) dewalt heb ik dan ook met veel liefde gekocht :D, ik ga er moeiteloos mee door beton, steen en zelf met al die kracht kan ik er een klein vijsje mee indraaien.

Das gelijk mijn pa, kon uren in die winkels rondlopen en kijken naar die machientjes :)

daVinci

Legacy Member
Ik ga akkoord met de meesten hier dat er (veel) betere machines bestaan die die consoorten uit de Aldi en andere doe-het-zelf zaken zoals Hubo of Gamma. En tot voor kort behoorde ik ook tot de groep die zich liever kwalitatief materiaal (maar duurder) aanschaft. Maar ben daar een beetje van afgestapt om volgende reden:
Ben bezig met mijn nieuwbouw te zetten, en had praktisch niets van gereedschap. En voor de kapwerken van de electriciteit, een werk dat we zelf deden, hadden we geen boorhamer en moesten dus op zoek naar een toestel. Verschillende (vak)mensen kwamen af met merken als (blauwe) Bosch, Hilti, ... Maar zo'n boorhamer kost dan iets vanaf een 750€ voor een deftiger modelleke bleek na rondvraag. Ik vond dat veel voor éénmalig gebruik, weliswaar ne hele ruwbouw, maar daarna had ik die (bijna) nooit meer nodig. Heb me dan in de Hubo de zwaarste boorhamer aangeschaft die ze hadden (ik dacht iets van een 1500W) kostte me rond de 80€. En guess wat, ik heb er heel mijne bouw mee kunnen kappen en hij werkt nog. Misschien ging het met professioneel materiaal (lees: duurder) wel makkelijker, maar het resultaat telt. En die op die manier heb ik toch enkele 100€ uitgespaard om te besteden aan andere zaken.

Mijn advies: voor veelvuldig gebruik: goed materiaal, voor éénmalig of af en toe te gebruiken volstaat een goedkope machine ook.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ge had die toestellen ook kunnen huren hé!

En een goedkopere machiene zal wel volstaan maar die brol uit den aldi is echt wel beneden alles, heb zo een maat die zweert bij dat gerief en telkens het kapot is gaat hij achter een nieuw, ondertussen heeft hij al meer betaald dan ik voor mijn 1 goed machien.

Dat hij hem nen black and decker koopt, dat is beter dan die aldi nest maar kost bijlange niet zoveel als deftig materiaal (is natuurlijk ook niet zo goed)

SilentSpring

Legacy Member
M'n pa werkt in een houtbedrijf (inrichting van horecazaken, hotels,...) en m'n nonkel is zelfstandig schrijnwerker en die gebruiken toch beide vooral volgende merken:

- Metabo
- Makita
- Hitachi
- Dewalt
- Hilti

miss dat ze hier en daar es een goeikoper schroevendraaierke ofzo hebben, ma het zwaarder gerief is allemaal van een deftig merk.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hmm kheb eens zitten denken: heb ik dat wel nodig, zo'n pneumatische boorhamer ?
Als het maar is om een simpel gaatje in de muur te boren om een plank aan vast te maken, kan ditdan ook niet gedaan worden met een gewone boormachine en daar een betonboor op te plaatsen ?

ComputerVISTA

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
Hmm kheb eens zitten denken: heb ik dat wel nodig, zo'n pneumatische boorhamer ?
Als het maar is om een simpel gaatje in de muur te boren om een plank aan vast te maken, kan ditdan ook niet gedaan worden met een gewone boormachine en daar een betonboor op te plaatsen ?

Over welke muur spreken we en over welk gaatje?


Een gewone klopboor zal wel volstaan.

JackM

Legacy Member
idd, kbedoel alleman zit ier over die megadure dingen te klappen, ma wa ik bedoel, koop u gewoon normaal gerief, maar zo gene brol uit den aldi. als ge da nieveel gebruikt enzo en ge draagt daar zorg van dan gaat dad heel lang mee.
en zeker bij schroevendraaiers enzo, die dingen gebruikte veel meer dan daje denkt en niks is zo ambetant dan da uwe kruispunt ne kegel is geworden en niks meer wil vastdraaien.

denkimi

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
Hoi,
Ik woon nu al enkele maanden alleen, maar heb niets van gereedschap. Tot nu toe kon ik altijd rekenen op m'n ouders als ik gereedschap nodig had, maar kzou toch graag zelfs eens en hele uitzet hebben.
Deze week staat er in de Aldi een hele gereedshapset van het merk Topcraft, en nu vroeg ik mij af of dat degelijk materiaal is of niet.

En dan ook in detail over die pneumatische boorhamer (1500 Watt, voor zowel boren als beitelen in beton, hout en metaal, boorcapaciteit: staal 13 mm, beton 32 mm, hout 40 mm, lockfunctie (bij beitelen), vibratiedemper in handvat, incl. gewone boorkop en SDS-boorkop (Een SDS-zelfspanboorkop maakt het mogelijk boren zonder hulpstuk te verwisselen), in handige koffer, boren niet inbegrepen): is dit een goede, krachtige boormachine, en kan je die ook perfect gebruiken voor simpele zaken zoals deze die je met een simpele boormachine kan doen ?
Ik twijfel erover om deze te kopen omdat ik op m'n appartement een massief betonnen muur heb, waar je (volgens de vorige eigenaar) niet doorgeraakt met een gewone boormachine.

Thanks

euh, als het is voor in huis te gebruiken is dat geen enkel probleem. door een massief betonnen muur boren gaat wat langer duren dan met al die dure apparaten, maar als ge dat niet elke dag moet doen is dat geen enkel probleem.

maar ik denk dat ge u beter eens deftig zou informeren ivm materiaal voordat ge begint te kopen. hetgeen ze nu hebben in de aldi is geen gewone boormachine, maar een zware klopboormachine. dat is gemaakt om redelijk grote gaten te boren door redelijk dikke en zware materialen. daarmee kunt ge niet eens deftig vijzen indraaien of gaten boren in hout ofzo.

maw: gij zijt niets met zo'n boormachine, veel te zwaar voor huisgebruik. koop u een licht dingetje

zoiets: http://www.kruis.nl/artikelen/713291.html

ComputerVISTA

Legacy Member
Jack Malibu zei:
idd, kbedoel alleman zit ier over die megadure dingen te klappen, ma wa ik bedoel, koop u gewoon normaal gerief, maar zo gene brol uit den aldi. als ge da nieveel gebruikt enzo en ge draagt daar zorg van dan gaat dad heel lang mee.
en zeker bij schroevendraaiers enzo, die dingen gebruikte veel meer dan daje denkt en niks is zo ambetant dan da uwe kruispunt ne kegel is geworden en niks meer wil vastdraaien.


Maakt dat uw schroevendraaiers van chroom vanadium gehard zijn en dan zijt ge al goe bezig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan