Archief - Geluidsoverlast?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bludgeoned

Legacy Member
Pak gewoon eens samen een pint en bespreek dat. Als je voor die dingen al de politie moet halen. Jullie moeten misschien beter aangeven wanneer en hoelang jullie repeteren en hij moet zich er mss minder aan storen, maar wij weten hier ook niet hoe luid het is he.

-Helld0g-

Legacy Member
dan ga ik ook klagen omdat ze een paar huizen verderop aant werken zijn terwijl ik probeerde te studeren ze!!

amai verdraagzaamheid is tegenwoordig ver te zoeken, em moogt al blij zijn da g ni open-air repeteert!

demon326

Legacy Member
Doom Dragon zei:
njah .. als ze pukkelpop-geluid kunnen verdragen :D

miss had je buur een slechte dag en wilde die eens op zijn gemak uitrusten op zijn terras, maar toen jij teveel lawaai maakte sloegen zijn stoppen door en kwam die klagen.

miss eens vertellen aan hem dat hij niet zo moet overdrijven, en de dingen zeggen die je nu hier gepost hebt.

die hebben altijd te klaagen :D,niemand in onze straat mag die mensen hebben[/QUOTE]

BulletsAreScene

Legacy Member
[BAT] Hydra;8781698 zei:
Ofwel zorg je ervoor dat je een kamer isoleert ofwel stop je ermee. Je stelt je heel egoïstisch op door zomaar lawaai te maken. Dat kan heel storend overkomen bij andere mensen. Ik begrijp je buurman 100%.

En als hij dan in zijn tuin ligt te werken met allemaal lawaaierige apperatuur (buiten grasmachine uiteraard)... dat is zijn hobby, wel dit is onze hobby
en allesinds het is niet dat we, het extra luid zetten om hem te pesten ofzo, toen hij komen reclameren is zijn we ook metteen gestopt.
ik vond het gwn ronduit belachelijk, dat zelfs na 2 weken geen repetitie nietmeer gehad te hebben hij al staat te zagen

ohja en respect, wel... als hij ons respecteerd dan wij hem ookwel. Maar tis gwn de grootste zuurpruim die ge u kunt inbeelden. Dat hij onze hobby ook maar respecteerd dan, één dag (soms 2) per week voor 4 uurkes is echtniet te veel gevraagd denk ik.

-Helld0g- zei:
dan ga ik ook klagen omdat ze een paar huizen verderop aant werken zijn terwijl ik probeerde te studeren ze!!

amai verdraagzaamheid is tegenwoordig ver te zoeken, em moogt al blij zijn da g ni open-air repeteert!

Ja studeren, das iets heel anders... Dan haddek er ookwel begrip voor gehad, niet voor als meneer op zen luie kont in de tuin wil zitten... zonder enig geluid blijkbaar... terwijl hij op 20 meter van een treinspoor woont...

en Werken is wel een heel pak luider dan repeteren (we doen alleen gitaar, dus geen luide drum ofzo, nog zang)

Unpro

Legacy Member
bludgeoned zei:
Ok belofte verbroken om DoemDraak niet meer te viseren.
Een band repareren :rofl:
Deze gaat in de glimlachen thread.
"tenzij je al je gereedschap op de een metalen grond smijt" :rofl:

Decay

Legacy Member
De beste manier om zuurpruimen de mond te snoeren is hun bulff callen en als eerste de politie bellen. Als er overlast is, neem het dan aan en zoek een oplossing. In de meeste gevallen zal jij wel gelijk krijgen en kan die persoon er niks meer tegen doen. De beste manier is nog altijd da uit te praten en vriendelijk te zijn. Als je die persoon laat merken dat je niet van kwade inborst bent en hem respecteert dan zal die mens niet zo snel meer lastig doen. Talk some reason into him :)

~ pIgnmilkr ~

Legacy Member
Als wij repeteren met een ons groepje laten we dat eerst weten aan de dichte buren en vragen of ze er geen probleem mee hebben. Nog nooit heeft iemand gezegd 'neen liever niet'. Een beetje vriendelijk zijn helpt meestal in zo'n gevallen.

Licargon

Legacy Member
[BAT] Hydra;8781698 zei:
Ofwel zorg je ervoor dat je een kamer isoleert ofwel stop je ermee. Je stelt je heel egoïstisch op door zomaar lawaai te maken. Dat kan heel storend overkomen bij andere mensen. Ik begrijp je buurman 100%.

Zijt gij diene buurman? :unsure:

OT: Gaat het eens uitpraten ofzo, vragen wat die zijn probleem ermee is, kan wonderen doen >.>

Ik zit hier nu te studeren terwijl ze aan de overkant een huis aant bouwen zijn, das ook nie altij prettig, maar ik gaan ook nie klagen...

Dennoman

Legacy Member
Mjah, komaan hé, ge waart een band aan het repareren for crying out loud. Het is niet per se alsof ge daar een slijpschijf ofzoiets voor nodig hebt hé?
Wat gebruikt ge btw? Evt. een speciaal vijsmachine, een krik, en af en toe het geklangel van ne vallende Engelse sleutel?

viewer

Legacy Member
[BAT] Hydra;8781698 zei:
Ofwel zorg je ervoor dat je een kamer isoleert ofwel stop je ermee. Je stelt je heel egoïstisch op door zomaar lawaai te maken. Dat kan heel storend overkomen bij andere mensen. Ik begrijp je buurman 100%.

², jij bent tenslotte degene die de overlast veroorzaakt.

vinh

Legacy Member
ik denk niet dat de politie staat te springen om zulke kleinigheden op te lossen... ok het suckt voor die kerel en het suckt voor u. ma mss moede da gwn is tegen die kerel zeggen: op die en die dag repeteren we van dat tot dat uur. dan heeft hij mss minder het gevoel dat hij "altijd" gestoord wordt op zn terras. ge hebt nu eenmaal mierenneukers op deze wereld. mijn buurvrouw heeft als eens geklaagd dat we de deur te hard dichtdoen :x. nu doen we het zoals voorheen en toch klaagt ze niet meer. mss omdat we haar andere klacht" de takken van uw boom zorgen voor schaduw over mijn moestuin!" toch hebben aangenomen. sinds doet mn pa regelmatig die takken en zo weg, is onze plicht ook.

@dennoman: xD ur kidding me right?

Licargon

Legacy Member
Dennoman zei:
Mjah, komaan hé, ge waart een band aan het repareren for crying out loud. Het is niet per se alsof ge daar een slijpschijf ofzoiets voor nodig hebt hé?
Wat gebruikt ge btw? Evt. een speciaal vijsmachine, een krik, en af en toe het geklangel van ne vallende Engelse sleutel?

Hij was MET ZIJN BAND (= groep muzikanten) aan het REPETEREN.

Gij zijt al den tweede/3rde die da denkt xD

Reinhart

Legacy Member
De mensen klagen precies al rap, als je muziek maakt. Ken zo iemand, hij was aan het oefenen op zijn gitaar. De buren hebben de politie gebeld. Politie vroeg dan wat algemene zaken en vroegen of hij even wou spelen. Ze vonden het goed en hebben gezegd, speel maar gerust verder. Hij heeft het niet eens moeten stiller zetten ofzo.

Dennoman

Legacy Member
Roight, AFGANG xD
Nujah, eigenlijk volg ik Hydra en Viewer dan.

BulletsAreScene

Legacy Member
Dennoman zei:
Mjah, komaan hé, ge waart een band aan het repareren for crying out loud. Het is niet per se alsof ge daar een slijpschijf ofzoiets voor nodig hebt hé?
Wat gebruikt ge btw? Evt. een speciaal vijsmachine, een krik, en af en toe het geklangel van ne vallende Engelse sleutel?

Ik gebruikte eigenlijk vooral een electrische gitaar, en een versterker :unsure:

Reinhart zei:
De mensen klagen precies al rap, als je muziek maakt. Ken zo iemand, hij was aan het oefenen op zijn gitaar. De buren hebben de politie gebeld. Politie vroeg dan wat algemene zaken en vroegen of hij even wou spelen. Ze vonden het goed en hebben gezegd, speel maar gerust verder. Hij heeft het niet eens moeten stiller zetten ofzo.

ja voila, bij mij thuis oefen ik ook dagelijks zelfs... en wij hebben dan nog een rijwoning met flinterdunne muurtjes. En in de 4 jaar datk hier al woon, is nooit iemand van de buurt komen klagen. dusja ^^ drmee dat het mij verbaasd dat iemand die 2 huizen verder in een andere straat wel komt klagen

GhO$T

Legacy Member
bludgeoned zei:
Pak gewoon eens samen een pint en bespreek dat. Als je voor die dingen al de politie moet halen. Jullie moeten misschien beter aangeven wanneer en hoelang jullie repeteren en hij moet zich er mss minder aan storen, maar wij weten hier ook niet hoe luid het is he.
Ik zeg ook dat je de flikken er niet moet bijhalen in de zin van 'gvd nu bel ik de flikken en doe ik u een proces aan'.

Wel zo rustig en vriendelijk mogelijk uitleggen aan die mens van 'kijk wij gaan er duidelijk niet uitgeraken dus waarom laten we niet een neutrale partij beslissen zodat wij er niet moeten blijven over zagen tegen mekaar' en dat lijk mij toch een taak voor de flikken.

Jaja de politie 'staat misschien niet te springen voor zo'n taken' , though luck voor hun dan, het is nog altijd hun baan en ze zijn ervoor betaald dus ze moeten niet teveel van hunnen tak maken als je ze uitnodigt.

Uw oplossing zou inderdaad de voorkeur moeten genieten bludgeoned, maar die buurman komt direct zagen als ze in 2 weken 1x repeteren en die band noemt hem al een zuurpruim en een zaag -> weinig kans dat ze het nog als goede buren op't terras tussen pot en pint gaan uitklappen hé.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan