Archief - Geluidsoverlast?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BulletsAreScene

Legacy Member
Ik wou eens weten hoe het zat in zaken geluidsoverlast... enkele uren geleden was ik en mijn band aan het repeteren (van 13 tot 17) en de buurman van 2 huizen verder kwam al klagen dat hij niet rustig op zijn terras kon zitten!
Nu zijn we zelf een gaan horen en qua geluid is het totaal niet overdreven, je hoort het wel maar lang niet luid...
dus ik vroeg mij af, heeft hij eigenlijk wel een poot om op te staan als hij blijft lastig doen? (het is namelijk niet de 1e keer)

(we repeteren trouwens 1 a 2 keer per week op vaste tijdstippen, de dag kan wel eens schommelen maar das meestal woensdagen en in het weekend één dag)
bedankt!

Gentille

Legacy Member
Ik weet enkel dat je na 10 uur s'avonds geen lawaai meer mag maken. De politie zal waarschijnlijk uitmaken of het overlast is of niet.

virtualdude

Legacy Member
gentille zei:
Ik weet enkel dat je na 10 uur s'avonds geen lawaai meer mag maken. De politie zal waarschijnlijk uitmaken of het overlast is of niet.

lawaai maken mag overdag ook niet al wordt er dan meer dan is men milder.

Yo-Han

Legacy Member
tusen 6 en 10 uur regel is verandert..nu is er reden tot klacht als het ECHT stoort op om 'teven welk uur ..vooral het verschil tussen lawaai en het achtergrond geluid is belangrijk..maw snachts is de achtergrond (ambient geluid)stiller en het contrast 'met lawaai' groter

Tjah 2x in de week een uurke of 2-3.. als de Db's op z'n terras doenbaar zijn kan hij niet echt klagen (tenzij meerdere buren zouden klagen of ,hij via gerecht moeilijk doet,dan hebben jullie een probleem)

Gentille

Legacy Member
virtualdude zei:
lawaai maken mag overdag ook niet al wordt er dan meer dan is men milder.

Dan is het aan de politie om uit te maken of het overlast is of niet. Komen ze dan niet met zo een decibel-meter ofzo. En als die een bepaalde waarde overschrijdt heb je een boete?

BulletsAreScene

Legacy Member
Yo-Han zei:
tusen 6 en 10 uur regel is verandert..nu is er reden tot klacht als het ECHT stoort op om 'teven welk uur ..vooral het verschil tussen lawaai en het achtergrond geluid is belangrijk..maw snachts is de achtergrond (ambient geluid)stiller en het contrast 'met lawaai' groter

Tjah 2x in de week een uurke of 2-3.. als de Db's op z'n terras doenbaar zijn kan hij niet echt klagen (tenzij meerdere buren zouden klagen of ,hij via gerecht moeilijk doet,dan hebben jullie een probleem)

Aha voila dat wistek dus niet, nuja hij is de enige van de buurt die klaagt... en er is nog een huis voor zijn huis. nooit klachten gehad
plus de buren aan de zijkant van het huis heeft ook nog nooit geklaagt!

gentille zei:
Dan is het aan de politie om uit te maken of het overlast is of niet. Komen ze dan niet met zo een decibel-meter ofzo. En als die een bepaalde waarde overschrijdt heb je een boete?

mss enig idee hoeveel decibel dat zou zijn iemand? Volgende keer dat hij nogis lastig komt doen kannek hem wat cijfers geven, mss dat hij dan ophoudt

Yo-Han

Legacy Member
tjah wat is teveel db's en wat is storend hé...een drilboor of hoge piep frequentie aan lagere db's kan storender zijn dan muziek aan wat meer db's
...zie naar gras afrijden wet..grasmachine is nogal ratelig motorlawaai,verboden op zondag..niet omdat de db's te hoog zijn op sommige plaatsen,maar omdat het 'stoort' op zondag

ps goed dat de andere buren niet klagen..minpunt voor hem

Echt storend of juist gefrustreerde/geviseerde buur ? dat moet dan de politie maar uitmaken als em moeilijk zou blijven doen

[BAT] Hydra

Legacy Member
Ofwel zorg je ervoor dat je een kamer isoleert ofwel stop je ermee. Je stelt je heel egoïstisch op door zomaar lawaai te maken. Dat kan heel storend overkomen bij andere mensen. Ik begrijp je buurman 100%.

demon326

Legacy Member
BulletsAreScene zei:
Ik wou eens weten hoe het zat in zaken geluidsoverlast... enkele uren geleden was ik en mijn band aan het repeteren (van 13 tot 17) en de buurman van 2 huizen verder kwam al klagen dat hij niet rustig op zijn terras kon zitten!
Nu zijn we zelf een gaan horen en qua geluid is het totaal niet overdreven, je hoort het wel maar lang niet luid...
dus ik vroeg mij af, heeft hij eigenlijk wel een poot om op te staan als hij blijft lastig doen? (het is namelijk niet de 1e keer)

(we repeteren trouwens 1 a 2 keer per week op vaste tijdstippen, de dag kan wel eens schommelen maar das meestal woensdagen en in het weekend één dag)
bedankt!

maak u geen zorgen :D ,wij hebben hier ook zo een mensen op straat woonen 2 huisen verder en telkens bellen ze om buiten de radio stiller te zetten...,men ma is het moe dus zet de radio nog harder en negeert die mensen en geus what nu bellen ze niemeer...:D

[BAT] Hydra

Legacy Member
benny zei:
maak u geen zorgen :D ,wij hebben hier ook zo een mensen op straat woonen 2 huisen verder en telkens bellen ze om buiten de radio stiller te zetten...,men ma is het moe dus zet de radio nog harder en negeert die mensen en geus what nu bellen ze niemeer...:D

Gogo samenleven... Wat voor een familie heb jij wel? Nooit gehooid van wat respect voor u medemens? Wat moeten studenten doen die in u buurt leven en moeten studeren? Goed bezig man :doh:

EternalSilence

Legacy Member
de mensen kunnen steeds minder en minder verdragen.
en ik kan nie inzien hoe een band vervangen veel lawaai zou maken.
tenzij je al je gereedschap op de een metalen grond smijt en je muziek keihard staat zodat heel de straat het hoort.

@[BAT] Hydra, idd, net wat je zegt.

bludgeoned

Legacy Member
Doom Dragon zei:
de mensen kunnen steeds minder en minder verdragen.
en ik kan nie inzien hoe een band vervangen veel lawaai zou maken.
tenzij je al je gereedschap op de een metalen grond smijt en je muziek keihard staat zodat heel de straat het hoort.

@[BAT] Hydra, idd, net wat je zegt.

Ok belofte verbroken om DoemDraak niet meer te viseren.
Een band repareren :rofl:
Deze gaat in de glimlachen thread.

EternalSilence

Legacy Member
bludgeoned zei:
Ook belofte verbroken om DoemDraak niet meer te viseren.
Een band repareren :rofl:
Deze gaat in de glimlachen thread.
heum .. :wtf:

waar zie jij dat staan?

TrickY.

Legacy Member
Ik vind dat je hierop geen echte regeltjes kan kleven. Hangt af van plaats tot plaats, hoe verdraagzaam de mensen rondom je zijn. En tja, als je het ongeluk hebt om naast iemand te wonen die totaal niet tegen lawaai kan, dan zal je je daar aan moeten aanpassen (tenzij het muggeziften is natuurlijk).

bludgeoned

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ja zeg .. :doh:

man man man ... da is muggenziften dat je doet.
jeeses :ironic:
Je leest titel: Geluidsoverlast
JE leest eerder posts: Repeteren met een Band
En dan denk jij dat hij geluidsoverlast veroorzaakt door zijn band te repareren.

OT: Ofwel laat je je buurman weten wanneer jullie repeteren, vragen hem wanneer het het minste stoort of geven jullie hem eens een flesje wijn.
Maar elkaar "Den Duivel" aandoen loopt nooit goed af.

demon326

Legacy Member
[BAT] Hydra;8781721 zei:
Gogo samenleven... Wat voor een familie heb jij wel? Nooit gehooid van wat respect voor u medemens? Wat moeten studenten doen die in u buurt leven en moeten studeren? Goed bezig man :doh:

Doom Dragon zei:
de mensen kunnen steeds minder en minder verdragen.
en ik kan nie inzien hoe een band vervangen veel lawaai zou maken.
tenzij je al je gereedschap op de een metalen grond smijt en je muziek keihard staat zodat heel de straat het hoort.

@[BAT] Hydra, idd, net wat je zegt.

zeker hebben wij respect en we weeten ook waneer hun zoon/dochter examens heeft maar dat mens komt voor het MINSTE klaagen we hooren de radio zelf niet is als we pakt 50 meter vanafstaan..,en met pukkelpop hoort ge ze niet klaagen e.. dan zitten ze zelfs stuff te verkoopen(en wij woonen 1.5KM van de weide ..)

en onze omidenlijke buuren hooren we niet klaagen terwijl daar ook studente woonen...;)

EternalSilence

Legacy Member
benny zei:
zeker hebben wij respect en we weeten ook waneer hun zoon/dochter examens heeft maar dat mens komt voor het MINSTE klaagen we hooren de radio zelf niet is als we pakt 50 meter vanafstaan..,en met pukkelpop hoort ge ze niet klaagen e.. dan zitten ze zelfs stuff te verkoopen(en wij woonen 1.5KM van de weide ..)

en onze omidenlijke buuren hooren we niet klaagen terwijl daar ook studente woonen...;)

njah .. als ze pukkelpop-geluid kunnen verdragen :D

miss had je buur een slechte dag en wilde die eens op zijn gemak uitrusten op zijn terras, maar toen jij teveel lawaai maakte sloegen zijn stoppen door en kwam die klagen.

miss eens vertellen aan hem dat hij niet zo moet overdrijven, en de dingen zeggen die je nu hier gepost hebt.

TrickY.

Legacy Member
benny zei:
zeker hebben wij respect en we weeten ook waneer hun zoon/dochter examens heeft maar dat mens komt voor het MINSTE klaagen we hooren de radio zelf niet is als we pakt 50 meter vanafstaan..,en met pukkelpop hoort ge ze niet klaagen e.. dan zitten ze zelfs stuff te verkoopen(en wij woonen 1.5KM van de weide ..)

en onze omidenlijke buuren hooren we niet klaagen terwijl daar ook studente woonen...;)

Niet om te zagen ofzo maar ik wil je er gewoon even attent op maken dat de meeste werkwoorden die je hier neertypt maar met enkele klinker geschreven worden :p

Weten/klagen/horen/verkopen..

bludgeoned

Legacy Member
TrickY. zei:
Niet om te zagen ofzo maar ik wil je er gewoon even attent op maken dat de meeste werkwoorden die je hier neertypt maar met enkele klinker geschreven worden :p

Weten/klagen/horen/verkopen..
In het eerste leerjaar zei mijn juf altijd :poortje open, klinkertje lopen" :D

GhO$T

Legacy Member
Als hij nog es last heeft moet je anders zelf voorstellen om es de politie uit te nodigen en hun te laten bepalen als het al dan niet te luid is.
If not -> dan moet die vent zich daar bij neerleggen.
wel teveel leven-> boeltje beter isoleren of verhuizen naar ander lokaal.

Als je tussen mekaar gaat blijven janken van welles-nietes gaat het toch weer uitdraaien op de zoveelste burenruzie, der zal toch niemand van zijn standpunt willen wijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan