Archief - Gat in de deur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KieKsKe

Legacy Member
We hadden eens een gat in een bureau van diameter toch een 6cm. Er kwam nen maat af van mijn pa die daar zo een bruine kleverige brij in gedaan heeft en nen dag later was da KEIhard. Ik zal het eens vragen wa voor product dat was, het is nie echt mooi van uitzicht maar tis alsinds effectief.

Bjorn

Legacy Member
wa kost zo een verfdeur, een 50-80€? koop gewoon een nieuwe :)

spray-bunny

Legacy Member
Plamuren (of kneedbaar hout gebruiken), schuren en verven ( eerst grondlaag leggen). Hier thuis laatst ook gedaan, is weinig moeite en die deur is als nieuw.

Als je een nieuwe verfdeur koopt ga je duurder uitkomen en je zal er nog een pak méér werk aan hebben ook.

[TFT]Poky

Legacy Member
idd da denk ik ook, eer zo een duur juist hangt kan nog wel ff duren denk ik

stijn87

Legacy Member
[TFT]Poky;9193396 zei:
idd da denk ik ook, eer zo een duur juist hangt kan nog wel ff duren denk ik

Een eer je dat gat goed hebt opgevuld, mooi hebt afgeschuurd en dan nog heel de deur hebt geschilderd, gaat ook wel ff duren denk ik :p

spray-bunny

Legacy Member
stijn87 zei:
Een eer je dat gat goed hebt opgevuld, mooi hebt afgeschuurd en dan nog heel de deur hebt geschilderd, gaat ook wel ff duren denk ik :p
Waarom zou je heel de deur verven? Tenzij de verf verweerd is, is de omgeving van het geplamuurde gat verven genoeg. En dat neemt met moeite een uurke in beslag als ge wat handig zijt.

Terrorist_Hell

Legacy Member
1. Zorgen dat het gat mooi egaal is (eventueel dus wat uitkappen met hamer + beitel).
2. Eerste maal ruw opvullen met twee-componenten-plamuur
3. Schuren en tweede maal egaal opvullen met twee-componenten-plamuur
4. Volledige oppervlak nat schuren
5. 2 à 3 verflagen

Best is eigenlijk de volledige deur lichtjes droog/nat schuren en ook een nieuwe verfbeurt geven, zodat je niet zult zien dat je op 'n bepaalde plek hebt geverfd.

stijn87

Legacy Member
spray-bunny zei:
Waarom zou je heel de deur verven? Tenzij de verf verweerd is, is de omgeving van het geplamuurde gat verven genoeg. En dat neemt met moeite een uurke in beslag als ge wat handig zijt.

Je gaat nooit een verf vinden die exact dezelfde is als de oorspronkelijk kleur (of je moet hem vroeger zelf al hebben geschilderd)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Als ge weet welk merk men heeft gebruikt, tuurlijk wel. Boss bv. is algemeen gekend/gebruikt en levert topkwaliteit.

Fanatix

Legacy Member
Beter een gat in a deur... dan een deur in a gat ... ofzoeit :unsure:

EagleEye

Legacy Member
aah puberale opvliegingen :) Ik heb ook een gat in mijn deur zitten aan 1 kant, maar da raakt ge snel gewoon zenne :D

[TFT]Poky

Legacy Member
puberaal? ik ben er 20 :) kweet ni of da telt

Iig tis beter da ik op een deur shot dan op mensen :)

kawadude

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Als ge weet welk merk men heeft gebruikt, tuurlijk wel. Boss bv. is algemeen gekend/gebruikt en levert topkwaliteit.

Bwahahahaah :D , dan hebt gij zeker nog niet met een ander merk geschilderd.

KIA_Killer

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Maar waarom zou je nu tegen je deur shotten ?

ugh, en dan zou ik niet mogen flamen met een zelfstandig naamwoord die er zeker wel zou bijpassen...

Een deur plamuren wordt niet zo heeeel veel gedaan.
Waarom ? Omdat de meeste mensen hun deur NIET inshotten.
Is het mogelijk? Onwaarschijnlijk: een deur krijgt telkens opnieuw schokken van het open- en dichtgaan; dus zal het redelijk goed gedaan moeten worden.
(lees: als je het goed wil doen, zal het duur uitvallen)

Break a door!

Waarom dan een muur wél plamuren?
Ik trap ook niet dagelijks mijn muur in hoor :D

ashraa

Legacy Member
ik heb da vroeger op m'n kamer ook meegemaakt en heb dan gewoon een rol dik stevig behangpapier gekocht (vliesbehang dacht ik)

erover geplakt (de volledige deur)

dagje gewacht en dan geschildert in geel

je zag er niks van, maar heeft natuurlijk geen stevigheid, maar is wel makkelijk en goedkoop imho

kawadude

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
:lol:

Vertel gerust aan vakmannen dat Boss niet goed is... ge zou je zwaar mogen schamen.

Schaamt uzelf maar dat je als "vakman" Boss goed vind.

Izelf ben al 9j schilder, en weet wel beter.

sorry voor off topic
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan