Archief - garagebox openkrijgen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jorrelemargi

Legacy Member
Eerst en vooral, dit is geen inbraakthread :naughty: :D

We hebben een aantal verouderde garageboxen waarvan de sleutels niet meer aanwezig zijn. De poorten zijn ook al enkele maanden niet meer open geweest. Het gaat om die standaard garageboxen die in een wijk wel eens opduiken, 10 of meer garagekes naast elkaar, niets speciaals.

Ik zou nu die garages van nieuwe sloten moeten voorzien, maar weet niet hoe ik ze openkrijg zonder teveel schade te berokkenen. De poorten moeten dus open geraken, er moet een nieuw slot op komen, dus die sloten mogen eruit geslagen worden ofzo?

Heeft iemand dit al eens gedaan? Zoja, hoe pak ik dat aan? Kheb nog nooit een slot op een poort vervangen...:niceone:

jorrelemargi

Legacy Member
GADGET zei:
kunde die ni uitboren ?

het schijnt ja, maar mijn vraag is dan : hoe?
metaalboor derop zetten en los op da slot boren? kheb er echt geen idee van.
Slotenmaker bellen willek vermijden, kzou het graag voor eens en voor altijd zelf kunnen

^MystiQ

Legacy Member
Platte schroevendraaier derin en met de hamer der ne stevige tik zou moeten volstaan normaal gezien, tis natuurlijk tezien welke sloten ge precies bedoeld maar alst van die dingskes zijn dak denk kunde er der uitslaan, en anders gewoon int midden van uw slot boren normaal gezien :)

TheCrow7

Legacy Member
jorrelemargi zei:
het schijnt ja, maar mijn vraag is dan : hoe?

Om een slot uit te boren hoef je echt geen universitair diploma op zak te hebben hoor. :wtf:

Bose

Legacy Member
over het slotprobleem dus: boor er dat toch uit man, dat is nu toch twee keer niks.

Feignasse

Legacy Member
Op die doosjes staat altijd aangegeven welke materialen je met die specifieke boren te lijf kan gaan. Tot zover het boorprobleem :p

_DKsissor_

Legacy Member
haha zoiets weet ik zelfs nog :p een metaalboor en steenboor zou ik ook nog kunne onderscheiden :d maar dingen over elektriciteit enzo weet ik amper iets van. buiten dat ge niks int stopcontact moogt steke :p dat nie van een apparaat is:p

ComputerVISTA

Legacy Member
Een ganse thread vol nutteloze reply's waar die mens niks aan heeft o//

Vertel mij eerst eens welk slot dat het is!

Heb al veel voordeuren opengekregen door middel van technieken dat ik hier niet uit doeken ga doen ma bon :p

Het simpelste is dat ge kunt doen is een metaalboor in't midden van het slot plaatsen, dat mag iets vrij grof zijn het slot gaat er toch aan.

Ge duuwt goed tegen u boor en zet ze in gang (allee eerst in gang zetten natuurlijk dat ge niet plots weg schiet), normaal gezien geet ge dan los door den binnekant van het slot waarmee de achterkant eruit zal vallen en het slot los is. (normaal gezien toch) En als ge een klopboor hebt zet die dan ook op klopboren, gaat gemakkelijker en lekker bruut gaan, kunt ge wat zekerder zijn dat het geforceert zal zijn :p

Maar omdat ik niet weet welke poort en bijgevolg slot kank moeilijk zeggen hoe het het best kan :p

Mocht ge er toch wat tegenop zien bel dan een slotenmaker, die krijgt dat open met z'n ogen toe en handen op de rug gebonden :p

zarathustra zei:
ok, maar dat is wel al iets verder gezocht eh. Maar iedereen weet toch wel dat ge een plug moet gebruiken om schroefachtige dingen in muren te krijgen (en houden >_> )

neen, zeker niet. Mijn neef als voorbeeld, die is gedocoteerd en kan GEEN ei bakken... Dat lukt gewoonweg niet. Ik zie hem dus ook geen cram in de muur kloppen.


BTW: ge hebt zoveel soorten boren als aantal materialen die er bestaan: hout, steen, beton, glas, etc... boren. Een steenboor gaat overhitten en direkt bot staan als ge der mee door metaal gaat, een metaalboor gaat het hout verbranden waar ge door wilt, etc etc etc... Zie da ge dus in de winkel het goede gereedschap hebt gekocht.

Da*Frenkman

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ge duuwt goed tegen u boor en zet ze in gang (allee eerst in gang zetten natuurlijk dat ge niet plots weg schiet), normaal gezien geet ge dan los door den binnekant van het slot waarmee de achterkant eruit zal vallen en het slot los is. (normaal gezien toch) En als ge een klopboor hebt zet die dan ook op klopboren, gaat gemakkelijker en lekker bruut gaan, kunt ge wat zekerder zijn dat het geforceert zal zijn :p

Op klopboren zetten? wtf zegt gij nu
U metaalboor gaat schoon naar de haaien zijn en zo een boorke kost aardig wat geld (behalve dan die goedkope boorkes wat na 10 gaten volledig bot zijn)

ComputerVISTA

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
Op klopboren zetten? wtf zegt gij nu
U metaalboor gaat schoon naar de haaien zijn en zo een boorke kost aardig wat geld (behalve dan die goedkope boorkes wat na 10 gaten volledig bot zijn)

Das te zien welke boren hoor, ik heb al genoeg in metaal gezeten op klopboor als het echt niet lukt. Ze gaan sneller kapot true maar voor 1 keer zou het geen kwaad kunnen.

Alhoewel, hoeveel moeten er open? :p

Da*Frenkman

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Das te zien welke boren hoor, ik heb al genoeg in metaal gezeten op klopboor als het echt niet lukt. Ze gaan sneller kapot true maar voor 1 keer zou het geen kwaad kunnen.

Alhoewel, hoeveel moeten er open? :p

Het hangt ook van de tophoek af, is deze groter dan kan het boorpunt meer kracht opnemen
Ook kijken of de vrijloophoek het juiste aantal ° heeft, anders ben je je boor aant heet maken zonder dat je vooruitgang boekt




Heeft er natuurlijk allemaal niks meet te maken, gistere examen van Las- en verspaningstechnieken, zat ook hoofdstukje boren in :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Idd, nu ik heb daar nooit iets van geleerd enkel het 'al doende leert men' cursus, ge kent da wel hé :p

Maar heb toch al wat ervaring met sloten open maken en als ge dat dan voor eens op klopboren zet voor het geval dat uw machien er niet direkt door geraakt.

In dat geval zijt ge natuurlijk content dat ge goe materiaal hebt gekocht hé :p

distinct

Legacy Member
als het zo'n garagepoort is met zo'n handvat dat je kan ronddraaien op de poort te openen... met een lange buis op de ene kant van het handvat, en iemand anders op de andere kant. eens een goeie ruk aangeven, en normaal gezien komt dat los, (bij mij toch :p)

ComputerVISTA

Legacy Member
Dan moet ge eerst nog zo nen trekstok hebben hé :p

En als't zo een slot is kunde een kleine beitel op het slot zetten, erin kloppen met een hamer en dan het slot omdraaien.

cram

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Een ganse thread vol nutteloze reply's waar die mens niks aan heeft o//

Vertel mij eerst eens welk slot dat het is!

Heb al veel voordeuren opengekregen door middel van technieken dat ik hier niet uit doeken ga doen ma bon :p

Het simpelste is dat ge kunt doen is een metaalboor in't midden van het slot plaatsen, dat mag iets vrij grof zijn het slot gaat er toch aan.

Ge duuwt goed tegen u boor en zet ze in gang (allee eerst in gang zetten natuurlijk dat ge niet plots weg schiet), normaal gezien geet ge dan los door den binnekant van het slot waarmee de achterkant eruit zal vallen en het slot los is. (normaal gezien toch) En als ge een klopboor hebt zet die dan ook op klopboren, gaat gemakkelijker en lekker bruut gaan, kunt ge wat zekerder zijn dat het geforceert zal zijn :p

Maar omdat ik niet weet welke poort en bijgevolg slot kank moeilijk zeggen hoe het het best kan :p

Mocht ge er toch wat tegenop zien bel dan een slotenmaker, die krijgt dat open met z'n ogen toe en handen op de rug gebonden :p



neen, zeker niet. Mijn neef als voorbeeld, die is gedocoteerd en kan GEEN ei bakken... Dat lukt gewoonweg niet. Ik zie hem dus ook geen cram in de muur kloppen.


BTW: ge hebt zoveel soorten boren als aantal materialen die er bestaan: hout, steen, beton, glas, etc... boren. Een steenboor gaat overhitten en direkt bot staan als ge der mee door metaal gaat, een metaalboor gaat het hout verbranden waar ge door wilt, etc etc etc... Zie da ge dus in de winkel het goede gereedschap hebt gekocht.

Dat denk ik ook niet.:angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan