Archief - Game café

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joe-Fish

Legacy Member
Jo folks,

Als student, zoals menig ander, moeten we om de zoveel tijd debiele werkjes maken. De opdracht is nu: Maak een FICTIEF ondernemingsplan voor een eigen gekozen bedrijf/product.
Nu dachten we eraan om een game café op te richten in het Leuvense.
De reden hier voor is op de eerste plaats kotnet, dat niet echt toelaat om online te gamen, maar we zouden mss ook plaatselijke competities willen oprichten, lessen laten doorgaan in gamedesign (grafisch en programmeren),
samenbrengen van al het specifieke gamemateriaal (muismatten/muizen/keyboards/...) en dit verkopen met mogelijkheid om het eerst te testen.

Kortom veel ideeën, maar is hier echt nood aan?
Daarmee dat ik dit hier even in een tread zet.
Reacties, ideeën,... zijn meer dan welkom.
Let wel dit is allemaal fictief, er zijn dus geen plannen om dit echt uit te voeren.

Mvg

Joe

boogje

Legacy Member
Joe-Fish zei:
Jo folks,

Als student, zoals menig ander, moeten we om de zoveel tijd debiele werkjes maken. De opdracht is nu: Maak een FICTIEF ondernemingsplan voor een eigen gekozen bedrijf/product.
Nu dachten we eraan om een game café op te richten in het Leuvense.
De reden hier voor is op de eerste plaats kotnet, dat niet echt toelaat om online te gamen, maar we zouden mss ook plaatselijke competities willen oprichten, lessen laten doorgaan in gamedesign (grafisch en programmeren),
samenbrengen van al het specifieke gamemateriaal (muismatten/muizen/keyboards/...) en dit verkopen met mogelijkheid om het eerst te testen.

Kortom veel ideeën, maar is hier echt nood aan?
Daarmee dat ik dit hier even in een tread zet.
Reacties, ideeën,... zijn meer dan welkom.
Let wel dit is allemaal fictief, er zijn dus geen plannen om dit echt uit te voeren.

Mvg

Joe

tzou wel vet zijn hier in Leuven. Nu is er enkel een groezelig cyber café in de Naamsestraat waar ge s'avonds altijd enkele Wow'ers tegen komt.

totaal niet gezellig

Timmie

Legacy Member
Als ik daar langs kom zitten daar ook alleen maar Aziaten (of beeld ik me dat in? :p)

Joe-Fish

Legacy Member
Misschien fout verwoord, het is eerder dat het niet ondersteunt wordt.
http://ludit.kuleuven.be/internet/kotnet/toepassingen.html
In praktijk is het ook onmogelijk om zonder lag of package loss te spelen op normale uren op veel plaatsen in Leuven (uitgezonderd natuurlijk de KUL residenties waar je rechtstreeks op de barebone zit van kotnet, ofzoiets :))

Joe-Fish

Legacy Member
Merci, ik was er mij wel al van bewust dat het meer moet zijn dan een paar pc's in een zaaltje :). Daarmee ook lessen rond 3d-programma's enzo opnemen. Je hebt de pc's en er is hiervoor niks in leuven.

viewer

Legacy Member
kweetnie, tlijkt mij toch ne risky bussines voor in te stappen. Ge gaat degelijk materiaal nodig hebben van pc's en internet, en ook nog in leuven een gebouwke huren, dus zult ge al wel redelijk wa geld moeten vragen voor huur, en dit terwijl in leuven vooral arme studenten zitten :)

Kvrees ook dat de meeste "hardcore gamers" thuis en op hun kot al wel het nodige gerief hebben voor fatsoenlijk te kunnen gamen.

Shibby

Legacy Member
Wat je niet mag vergeten dat is dat er in Leuven gedurende het schooljaar veel volk is, maar tijdens de vakanties al heel wat minder. Leuven is naar mijn mening tijdens de vakanties eerder dood.
Waarschijnlijk heeft dit geen nut om dit te melden voor jullie project, maar toch wil ik het even medelen omdat jullie toch misschien iets mee kunnen zijn.

Tweak37

Legacy Member
Shibby zei:
Wat je niet mag vergeten dat is dat er in Leuven gedurende het schooljaar veel volk is, maar tijdens de vakanties al heel wat minder. Leuven is naar mijn mening tijdens de vakanties eerder dood.
Waarschijnlijk heeft dit geen nut om dit te melden voor jullie project, maar toch wil ik het even medelen omdat jullie toch misschien iets mee kunnen zijn.

ach onzin, ik begrijp niet waarom dat altijd gezegd wordt. Leuven is een stad van 100.000 inwoners, en die zijn in de zomer niet meer dood dan in andere steden. Dat het tijdens het jaar met 35 000 studenten een stuk drukker is, is logisch natuurlijk.
Overigens zijn dergelijke zaken in de zomer wrs toch een hele tijd gesloten. In de zomer zal er per definitie minder interesse zijn voor gamen. (videotheken draaien ook niet in de zomer)
Je moet eens naar Parijs gaan in augustus, dát is pas een dode stad!

prozackx

Legacy Member
ah dus leuven is met zijn 100k inwoners niet dood, maar parijs met zijn 2 miljoen wel...

RaZoR be

Legacy Member
viewer zei:
kweetnie, tlijkt mij toch ne risky bussines voor in te stappen. Ge gaat degelijk materiaal nodig hebben van pc's en internet, en ook nog in leuven een gebouwke huren, dus zult ge al wel redelijk wa geld moeten vragen voor huur, en dit terwijl in leuven vooral arme studenten zitten :)

Kvrees ook dat de meeste "hardcore gamers" thuis en op hun kot al wel het nodige gerief hebben voor fatsoenlijk te kunnen gamen.

staat toch dat het fictief is?? dusjah

viewer

Legacy Member
RaZoR be zei:
staat toch dat het fictief is?? dusjah

da weet ik... maar als ge zo'n werkstuk maakt dan moet ge het toch realistisch houden ofnie? ge kunt toch moeilijk uw werk maken over iets da gedoemd is om te falen! (waarbij ik nie zeg da da hier het geval is)

Flare'

Legacy Member
Het is heel duur, maar een echt modern en goed gamecafé zou nog wel aanslaan. Cybercafé was vroeger in leuven vrij goed, maar is sterk verminderd. Vroeger deed ik daar vaak CS in lan met paar maten maar nu niet meer zo into gamen.

Het is risky, mja wat is er tegenwoordig niet risky?

Tweak37

Legacy Member
prozackx zei:
ah dus leuven is met zijn 100k inwoners niet dood, maar parijs met zijn 2 miljoen wel...

zeg maar 7 of 8 miljoen als ik me niet vergis... :)

Ja, ik wist wel dat dat elkaar tegensprak toen ik het postte. :) Maar dat is echt opvallend in Parijs hoor. Nuja, daaruit blijkt dat het aantal inwoners er weinig toe doet, maar dat was eigelijk ook niet echt mijn punt, ik wilde enkel zeggen dat leuven zonder zijn studenten nog altijd een middelgrote stad is (met bovendien een erg jonge bevolking), waar in de zomer altijd wel beweging is en de nodige evenementen. Natuurlijk is het in de zomer rustiger, dat is overal zo, en in leuven is het verschil allicht een beetje groter maar er is geen reden om van een dode stad te spreken, in vergelijkbare steden is het dan net hetzelfde.

Maar goed het doet er allemaal niet veel toe, stoorde mij er gewoon een beetje aan... :)

Stimpy

Legacy Member
Tweak37 zei:
zeg maar 7 of 8 miljoen als ik me niet vergis... :)


Basisgegevens
Bevolking
- Totaal (2004)
- Dichtheid
2.142.800
20163,6 inw/km²
Oppervlakte 105,4 km²
Oppervlaktewater km²
Hoogte 28-130 m boven zeeniveau
Geografische ligging 02° 20' 43" E
48° 51' 39" N

dikke 2 miljoen dus

Joe-Fish

Legacy Member
Mja ik denk ook dat een gewoon cybercafe niet echt zal aanslaan, daarmee proberen er iets meer van te maken. Outpost in antwerpen blijkt er toch in te slagen, dus het moet toch mogelijk zijn. Dan de arme studenten, ik denk persoonlijk dat er genoeg studenten zijn die percies geld te veel hebben, als ik zie hoeveel die opdoen aan drank. Ik ben zelf ook van Leuven en weet dat het in de vakantie minder druk is, maar vergeet niet dat er nog veel jongeren, zoals ik vroeger, die in leuven naar school gaan en die wonen meenstal niet aan de andere kant van België. Dan zou ik graag nog een klein winkeltje erbij hebben, achter den toog ofzo, gewoon omdat ik dat echt mis in Leuven. Nergens vindt ge een winkelke in Leuven me muismatten/muizen/koptelefoons enzo, en zeker waar ge die ook kunt testen. Dan lessen in 3d/photoshop/programmeren. Voor zover ik weet is hier ook bijna niks van te vinden in Leuven. 3D helemaal niet, photoshop lessen zijn meestal met digicam en de programmeerlessen, daar heb k ni echt een idee van, maar ik denk dat er zeker geen zijn specifiek over gaming. Ik weet natuurlijk niet of daar interesse voor zou zijn allemaal, maar ik zou deze lessen zeker volgen. Verder zouden we een samenwerking kunnen aangaan met de KUL, ze hebben een aanbod van een heleboel sportcompo's, mss dat we deze er wel bij krijgen.

viewer

Legacy Member
Er wordt trouwens in leuven (door hogeschool of unief, kweetniezeker) een richting gamedesign ingericht. Die is wel belachelijk duur, een de selectiecreteria zijn belachelijk streng.

gnat

Legacy Member
groot leuven : 80 000
leuven centrum : 20 000 inwoners
20 000 kotstudenten
vrij dood in de zomer, behalve natuurlijk met marktrock en beleuvenissen en dergelijke..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan