Archief - Fortis: daglimiet bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Hi,

Ik moet een internationale overschrijving doen van €830 . Heb atm €840 op men rekening staan(vanavond werd laatste verrichting verwerkt).
Telkens ik de IBAN code enzo mooi ingeef, krijg ik een error dat ik deze overschrijving niet kan doen, omdat ik men daglimiet zou overschrijden...
Wat willen ze hiermee zeggen? Ik heb nog geen enkele overschrijving gedaan vandaag. Wel geprobeerd, maar was vergeten de spaties uit de iban code te halen, waardoor ik een error kreeg.
Ik heb een jongerenrekening. Zijn er hier misschien limitaties aan verbonden? Of is dit gewoon een limitatie van pc banking, en moet ik naar de bank gaan?
Ik had nochtans in het verleden succesvolle overschrijvingen kunnen doen naar Nederland; Was toen wel een kleiner bedrag(+- 300 euro).

Grtz

Wover

Legacy Member
als je een jongerenrekening -18j hebt, staat je daglimiet denk ik standaard op €120 ofzo. Ik zou eens met je ouders naar de bank zelf gaan om die overschrijving te doen, ze moeten daar wss toestemming voor geven.

Ik heb zo ook eens in de pc winkel gestaan, en mijn bankkaart werd niet geaccepteerd daardoor :). Ondertussen wel gezellig geen limiet meer :p

Saint

Legacy Member
Woverke zei:
als je een jongerenrekening -18j hebt, staat je daglimiet denk ik standaard op €120 ofzo. Ik zou eens met je ouders naar de bank zelf gaan om die overschrijving te doen, ze moeten daar wss toestemming voor geven.

Ik heb zo ook eens in de pc winkel gestaan, en mijn bankkaart werd niet geaccepteerd daardoor :). Ondertussen wel gezellig geen limiet meer :p

ja idd je hebt limiet er opstaan.
Heb dit meerdere keren voorgehad, vergat het telkens. The shame.... :lol: .
Maar mijn limiet is er ook vanaf :p.

xDama

Legacy Member
Kben 17 en heb overlaatst nog een internationale overschrijving gedaan van 550 EUR en dat ging zonder problemen. Ook bij Fortis.
Aan de automaat kan ik ook wel maar per dag 120 EUR afhalen.

Vintage Hifi

Legacy Member
<18 jaar:

Tot 125 EUR per dag en tot.250 EUR per
week. Maximaal besteedbaar per week,
all in (tanken, betalen, geld opvragen ...):
500 EUR
Standaardlimieten kunnen in overleg
met uw kantoor aangepast worden naar
beneden en naar boven

18 - 24 jaar:

Tot 625 EUR per dag en tot 1.250 EUR per
week. Maximaal besteedbaar per week,
all in (tanken, betalen, geld opvragen ...):
3.750 EUR

NinjaTune

Legacy Member
overschrijving aan't loket laten doen, en probleem opgelost.

Garrincha

Legacy Member
Ik heb het ook eens gehad toen ik cd spelers van pioneer ging kopen maar de verkoper wist een oplossing: ik haalde het hoogst mogelijke uit de muur rond de 600&#8364; en de rest betaalde ik in de winkel met bankcontact. dat met bankcontact wordt pas een dag later van je rekening gehaald en dus kon ik het betalen. :D

Ik vind ook dat er te weinig uitleg gegeven word (mijn geval toch) hier een kribeltje daar een kribeltje en hopla ge hebt uw kaartje. Dan kan je zeggen je moet uitleg vragen, maar eender wie weet ook wel dat een jongere niet alles weet over het bankgegeven.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
idd of wel bellen naar fortis of ze da kunnen verhogen of anders gewoon in de bank zelf gaan doen :p

Wover

Legacy Member
Garrincha zei:
Ik heb het ook eens gehad toen ik cd spelers van pioneer ging kopen maar de verkoper wist een oplossing: ik haalde het hoogst mogelijke uit de muur rond de 600€ en de rest betaalde ik in de winkel met bankcontact. dat met bankcontact wordt pas een dag later van je rekening gehaald en dus kon ik het betalen. :D

Ik vind ook dat er te weinig uitleg gegeven word (mijn geval toch) hier een kribeltje daar een kribeltje en hopla ge hebt uw kaartje. Dan kan je zeggen je moet uitleg vragen, maar eender wie weet ook wel dat een jongere niet alles weet over het bankgegeven.

Staat in het foldertje en mapje dat je bij de opening van je rekening krijgt hoor ;)

Maar bij het openen zelf, zeggen ze daar meestal niks over nee :)

ThunderHorn

Legacy Member
enj0i^ zei:
bij kbc is het max 120 euro per dag ofzo, en 990 per week

DAs ook raar 120 / dag
Maar 990 / week --> dit kunt ge nooit halen.

7* 120 = 840

spray-bunny

Legacy Member
Da's raar. Ik heb met een jongerenrrekening bij Fortis al eens &#8364;1100 afgehaald op 1 dag, dit was in het kantoor zelf.

Exorikos

Legacy Member
Ik ben ondertussen 18, maar mijn moeder heeft mijn limiet nog moeten laten verhogen, aangezien ik maar 120&#8364; per dag kon afhalen en ik wel mijn boeken moest kunnen kopen in Leuven. Nuja, dat is gelukkig opgelost. :)

Frado2005

Legacy Member
En bij gewone rekening hebde dit probleem niet neem ik aan? Makkelijkst zal gewoon naar de bank gaan zeker? Gewoon al die info en bedrag op een blaadje schrijven en afgeven? Nog iets, heb nl nog nooit een overschrijving via de bank gedaan :p
*edit: en als ik naar de bank ga, moet ik men ouders meenemen:p?
*edit2: klopt dat wel van die 120eur/dag? , ik heb nl al overschrijvingen van 300euro enz gedaan hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan