Archief - Flitsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stuffke

Legacy Member
Het is vandaag Zaterdag 21/10/2006 en ik zie altijd maar flitsen in de lucht. Terwijl ik met mijn maat buiten aan het praten was merkten wij het allebij ook. Het is geen bliksem want er hangt geen wolkje aan de lucht. Graag had ik van anderen bevestiging geweten of ze dit ook zien. Ik ben momenteel in Sint-Anna tussen Waasmunster en Hamme. Graag zou ik ook wilen weten wat deze flitsen zijn. (Dit is geen zattemansklap maar gewoon iets wa ik en andere mensen zien)

Sagax

Legacy Member
vallende sterren? :p

geen idee eigelijk, maar er is vast een (wetenschappelijke) verklaring voor :)

Stuffke

Legacy Member
Er zal hoogst waarschijnlijk iets achterzitten. Maar ik was met een maat wat aan het praten toen ik dit opeen waarneemde ik vroeg derect aan men maat of hij dit ook zag en hij bleek het ook waar te nemen. Na een Fietsers te doen stoppen en te vragen of hij dit ook waarnam waren we pas zeker van ons stuk Er Waren wel degelijk flitsen in de lucht maar er waren geen wolken. Dit klinkt belachelijk maar het is we degelijk zo.

Stuffke

Legacy Member
neen niets van dat alles. Is een zeer agrarische buurt. En de flitsen kwamen boven ons, en ten noorden van ons voor. Het was echt zeer raar. Daarmee dat ik het vroeg aan een voorbij rijdende fietser.

kaminikaze

Legacy Member
hier ook, is gewoon een onweer dat verweg zit.
nix geen lasers of ufos :p

Bishop-

Legacy Member
Er is een natuurfenomeen dat lichtflitsen veroorzaakt zonder dat dat bliksems hoeven te zijn zoals wij die kennen. De benaming ontgaat me even maar niks speciaal en zekers niets mysterieus.

Wesdude

Legacy Member
Een paar weken geleden heb ik dat hier ook gehad. Mijn neef die 15 km verder woont zei opeens op msn, hey ziet gij die rare lichtflitsen bij u thuis ook? Ik kijk en ja hoor.
Was wel raar om te zien, het was helemaal helder buiten en dan op één plek zijn er zeker 15-20 minuten aan een stuk om de 3 seconde zo een lichtflitsen geweest. Maar wat het is weet ik ook niet.:)

Hypnotoad

Legacy Member
waalse nuclear missile tests? sanctions!!!!!!!!

mss vallende sterren of zo?

Hollow

Legacy Member
Ik heb ze gisterenavond ook gezien, ik zat op een feest vlakbij de scheldedijk in Branst. Ik ging effe me ne maat na buiten, en dan zijn we op den aanlegsteiger gegaan (ni echt slim 's nachts ma bon :unsure: ) en toen emme we ook zo'n flitsen gezien. Bovendien emmek ook nog een vallende ster gezien (eerste keer :p) kdacht eerst effe aan nen ufo :x
Ma die flitse leke mij toch op onweer zenne.
edit: idd het viel op dat er veel sterren waren

Catscratch

Legacy Member
Stuffke zei:
Het is vandaag Zaterdag 21/10/2006 en ik zie altijd maar flitsen in de lucht. Terwijl ik met mijn maat buiten aan het praten was merkten wij het allebij ook. Het is geen bliksem want er hangt geen wolkje aan de lucht. Graag had ik van anderen bevestiging geweten of ze dit ook zien. Ik ben momenteel in Sint-Anna tussen Waasmunster en Hamme. Graag zou ik ook wilen weten wat deze flitsen zijn. (Dit is geen zattemansklap maar gewoon iets wa ik en andere mensen zien)

Gisteren ongeveer rond hetzelfde uur ook flitsen gezien ... we kwamen van de metropolis en reden richting st job op de e19. Toen we de autostrade opkwamen zag ik een flits, en ik dacht direct dat ze ergens stonden te flitsen. Toen we in st job eraf gingen weer 2 flitsen ... vermoedelijk heldere lucht en een onweer in de verte?

hipStar

Legacy Member
gisteren heb ik dat hier ook gehad in Koolkerke. Soms keer flits zonder wolken, zonder donder.

Thales

Legacy Member
gistren in koolkerke hier ook
ik keen rond 2 u es na buiten omda ik da hier gelezen had en opeens "flits" en ik van heeuh ,tis toch een heldere hemel, je kon alle sterren zien

LeSec

Legacy Member
Thales zei:
gistren in koolkerke hier ook
ik keen rond 2 u es na buiten omda ik da hier gelezen had en opeens "flits" en ik van heeuh ,tis toch een heldere hemel, je kon alle sterren zien

Alle lichten waren op de autostrade ook uit :confused:
Vond ik ook erg vreemd, je kon idd erg veel sterren zien voorbije nacht

Sagax

Legacy Member
Vallende sterren

Gedurende de nacht van zaterdag 21/10 op zondag 22/10 passeert een meteorenzwerm (de Orioniden). Men kan een 10-tal meteoren per uur verwachten. Ze zijn snel en hebben soms nalichtende sporen. Als men hun spoor naar achter verlengt, schijnen ze te ontstaan in een punt boven het sterrenbeeld Orion, vandaar de naam voor deze zwerm: “Orioniden”. Orion komt pas op rond middernacht, eerder kijken heeft geen zin. Het is net Nieuwe Maan, dus we hebben geen storend maanlicht. Deze zwerm is afkomstig van de bekende komeet van Halley.

Maandag 23/10 om 9h komt Mars in conjunctie met de zon. De planeet is dus enkele maanden niet zichtbaar.

Bron: Volkssterrenwacht ;)

Thales

Legacy Member
vreemd
een vallende ster zou ik wel herkennen. Iemand zei hie rook dat ie vallende sterren heeft gezien, maar die flitsen waren volgens mij toch geen vallende sterren. Op een bepaald moment zag ik die flits door men gordijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan