Archief - Fiets Aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

viewer

Legacy Member
jormund zei:
doe zoals iedereen en "leen" een fiets in leuven, das allemaal gratis en als m kapot is pak je toch gewoon een nieuwe:)

De enige fietsen die ge in leuven kunt lenen zijn fietsen die nimmer fatsoenlijk bollen ;), of ge moet al met een tang afkomen en een slot overknippen (maar dan zijt ge een geweldige eikel, die slaag verdiend te krijgen)

ik moet wel bekennen dat ik 's nachts wel eens een fiets durf te lenen, maar da's dan meestal toch een geweldig stuk schroot, en alleen maar geschikt voor bergaf mee te bollen (geluk moet ik bergaf voor op men kot te geraken :) )

Enja, 't is altijd een beetje uitkijken ofdat er nergens ne fatsoenlijke staat die los is, word wel een reflex ;) (en af en toe hebde wel eens chance)

jeroenvde

Legacy Member
Sram & gripshift = piece of shit!
+
koopt ene zonder achtervering, kgeef zo'n systemen 2-3 jaar en dan zit er speling op! + me zo een geveerd zadel als da is da toch nutteloos

jeroenvde

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Wat zijn parkeerlichten op een fiets alsk mag vragen? :p

als ge me u licht aant rijden zijt en ge moet stoppen voor iets, blijven u lichten nog wa branden zodat autos u zien nzo

Pol

Legacy Member
Mijn pa is fietshersteller en ik kan u zeggen dat Aldi fietsen pokkefietsen zijn. Na 1 jaar is die niets meer waard. Tandwielen enzo slijten veeeeeeeeeeeeel sneller dan een 'goede' fiets.

Als je dan toch een goedkope goede fiets wilt zou ik eerder kijken bij de decathlon of bij ne fietshandelaar.

Conqie

Legacy Member
Poltje zei:
Mijn pa is fietshersteller en ik kan u zeggen dat Aldi fietsen pokkefietsen zijn. Na 1 jaar is die niets meer waard. Tandwielen enzo slijten veeeeeeeeeeeeel sneller dan een 'goede' fiets.

Als je dan toch een goedkope goede fiets wilt zou ik eerder kijken bij de decathlon of bij ne fietshandelaar.

zou ik ook zeggen, das zware concurentie é ^^

-etienne-

Legacy Member
In den aldi krijg je altijd waar voor je geld, ik heb er al zoveel gekocht ( bureaustoelen, strijkijzer,...) en al altijd heel tevreden geweest. Voor het geld dat ze vragen ga je zeker niet in 't zak gezet zijn, integendeel!

Soundstorm

Legacy Member
Ik heb ooit zo een fiets gekregen uit de Aldi, op zich een goede fiets, maar...
De achterbrug is scheef, of dit al was bij aankoop, of dat ik dat heb gedaan weet ik niet, maar het zorgt er wel voor dat de ketting steeds afvalt op de meest irritante momenten. Omdat het dan nog met naafversnelling is, spant de ketting dan nog enorm om ze er weer op te krijgen ook.
De ketting rekt ook enorm, dus na een tijdje moeten er schakels uit.
Die naafversnellingen zijn maar prutsdingen en niet gemaakt om stevig door te trappen. Ook zijn de tandwielverhoudingen niet echt goed gekozen.
Het tandwiel aan de pedalen (het grote dus) heb ik ook eens volledig krom geplooid (tijdens rijden). Het zag er net uit gelijk da ge het eraf haalt, op een rand van een tafel legt en met een hamer het overhangende stuk begint op te plooien.
Een stuk van het frame was ook niet gespoten, er hing nog afplaktape op waar gewoon was over gespoten. Alu roest wel niet, maar das een schoonheidsfoutje.

Dit is wel al 3 of 4 jaar geleden, dus mss zijn ze nu al beter, alhoewel ze er nog identiek uitzien.

FroFro

Legacy Member
wij hebbe hier nen aldi vlo en das ne superzalige :p alleen zijn da zo'n opplooipedale en die plooie soms van zichzelf al op.

Mee

Legacy Member
Ik heb zo nen Aldi fiets (zo goed als dezelfde) een jaar geleden gekocht...
Ik kwam van ne mountainbike en ik wou ne fiets waarmee ik tripjes van vele kilometers mee kon doen (mountainbike is daar nie echt geschikt voor).
Mijn bevindingen:
- te zwaar om ver(der dan naar de winkel) mee te rijden: vermoeiender dan met mijnen mountainbike (en da was er ene van 7000 frank van de Makro).
- inklapbare pedalen kwamen een beetje los en wilden dus inklappen (zie ook post hierboven)
- versnellingen vond ik ambetant: slechte spreiding (20/21 km/h rijden is heel ambetant omdat ge ofwel te snel trapt oftewel te traag) en ge kunt nie opschakelen tijdens het rijden (ge moet effe stoppen met "gas geven")
- het licht was wel goed: werkt met eenvoudige schakelaar, ge moet minder hard trappen als met nen dynamo en ze gaven echt wel veel licht
- na een 10 km begon em al te kraken, de bron nooit gevonden
- voorvering vond ik veel te zacht afgeveerd (waarschijnlijk omdat ik van nen mountainbike kwam)
- bel rinkelde een beetje als ik in nen put reed

Zoals ge al gemerkt heb spreek ik in de verleden tijd omdat ik em al terug heb verkocht. Had er amper 100 km mee gereden (ik reed veel liever met mijnen mountainbike).
Ik had em gekocht voor €265 en verkocht voor €275 op eBay (heb wel tegen de mens gezegd dat em maar €250 moest betalen, ik voelde mij er gewoon nie goe bij :s).

the_vee

Legacy Member
idd nen fiets zou ik niet kopen in de Aldi

een zeer goede, goedkope en GROTE fietsen zaak die ik kan aanraden is VAN EYCK in aalst

daar kan je met je budget zelf je fiets samenstellen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan