Archief - Fiets Aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hoi,
M'n huidige fiets is dringend aan vernieuwing toe, en nu zag ik er juist één staan in de Aldi.
Hier is een link
Zou dat goeie kwaliteit zijn ? Want m'n fiets wordt toch wel intensief gebruikt, staat geen enkele dag stil.
En hoe zit het met die naafdynamo ? Gaat zoiets niet rap kappot ? En indien ie kappot gaat, is dat makkelijk te vervangen ? En staat zo'n naafdynamo niet altijd aan ? Moet je dus met andere woorden altijd wat harder stampen omdat je eigenlijk altijd met een dynamo rijdt ?

Thanks

democracy02

Legacy Member
260 eur... zal wel goeie fiets zijn. wel een beetje aan de lelijken kant :p

maar mss dat je ergens anders voor minder geld een even goeie fiets kunt kopen...
kvind da ge daar niet te veel geld aan moet hangen want hij kan altijd gestolen zijn

gazelle fietsen rijden heel soepel, ma k'denk da deze fietsen nog duurder zijn als die fiets in den aldi.
persoonlijk zou ik eens gaan kijken in de kringloopwinkel of een andere 2e-hands winkel achter een fietske.

en mss ben ik verkeerd, ma 'k denk da zo'n mountainbike achtige fietsen langer meegaan,
en die banden rijden minder vlug plat.

Jedi M.S.

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
zal mijn goed hart maar is laten zien zeker? ^^
http://spira.dommel.be/files/fiets.pdf , hier is de goeie link

Wat zegt gij nu, mijn link was toch al in orde ? :)

En kheb al eens een kringloopcentrum bezocht, maar de fietsen die daar staan zijn in een nog slechtere staat dan de fiets die ik al reeds bezit..

Maar kwil eigenlijk vooral meer info over die naafdynamo. Iemand ervaring met zo'n ding ?

Fredje

Legacy Member
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ken wel enkele mensen die een naafdynamo hebben. Over het algemeen zijn die daar heel tevreden over.

LOBO0901

Legacy Member
Heb zelf sedert 2 jaar zo een fiets. Rijdt goed maar wel een beetje zwaar. Anders geen klagen over. Naafdynamo nog nooit geen problemen mee gehad en werkt perfect.

SilentSpring

Legacy Member
hoe werkt dat eigenlijk juist zo'n naafdynamo? Zit dat dan in uw wiel ingebouwd ofwa? Da's wss wel handiger als ne gewone dynamo, dit doet me eraan denken da'k nog es naar m'n fiets moet zien:p. M'n voorlicht marcheert niemeer;)

OT:
Da ziet er wel ne goei fiets uit, mijne kostte 6j geleden 250€ bij de lokale fietsenhandelaar. Is van't merk Main D'or ofzo

soupii

Legacy Member
Den Freddie zei:
hoe werkt dat eigenlijk juist zo'n naafdynamo? Zit dat dan in uw wiel ingebouwd ofwa? Da's wss wel handiger als ne gewone dynamo, dit doet me eraan denken da'k nog es naar m'n fiets moet zien:p. M'n voorlicht marcheert niemeer;)

OT:
Da ziet er wel ne goei fiets uit, mijne kostte 6j geleden 250€ bij de lokale fietsenhandelaar. Is van't merk Main D'or ofzo
jup, da zit in uw wil. Geen weerstand enzo dus da rijdt soepel + mijn voorlicht schiet automatisch aan wanneer het donker is, zeer handig:p.

Acolyte

Legacy Member
Ons moeder heeft die, maar van de vorige keer en is er heel content van :p

LSDsmurf

Legacy Member
Mijn nieuwe fiets heeft zo'n naafdynamo en dat werkt vrij goed. Is IMO een stuk beter dan een gewone dynamo. De extra weerstand van zo'n naafdynamo is verwaarloosbaar en dat blijft ook goed werken als het regent. Bij mijn oude fiets slipte de dynamo soms door als het regende zodat mijn lampjes nog amper licht gaven.


Over fietsen uit den ALDI:
Mijn ma heeft een jaar of 2-3 geleden zo'n fiets gekocht en die was daar niet echt content van.

jormund

Legacy Member
doe zoals iedereen en "leen" een fiets in leuven, das allemaal gratis en als m kapot is pak je toch gewoon een nieuwe:)

Extacy

Legacy Member
Is dat niet dat ge dan op uw licht zo'n schakelaar hebt om het aan en af te zetten?

Mn zus heeft dat dan ook...

Maarja, aldi blijft aldi.

aXl_

Legacy Member
jormund zei:
doe zoals iedereen en "leen" een fiets in leuven, das allemaal gratis en als m kapot is pak je toch gewoon een nieuwe:)

de threadstarter woont in oostende :wtf:

en dat ff terzijde: blijf met uw poten van mijn fiets af :tongue:

Anoniem04

Legacy Member
jormund zei:
doe zoals iedereen en "leen" een fiets in leuven, das allemaal gratis en als m kapot is pak je toch gewoon een nieuwe:)

Moest je de mijne lenen in ik zou het zien, sla ik je op uw gezicht :)

sneax

Legacy Member
volgens mij is dat een goeie fiets voor een goede prijs, ga naar de winkel en probeer die, zet er u op, en test of hij geen last heeft van doorbuigingen, das het grootste probleem bij goedkope fietsen

als ge veel weegt (zoals ik) kan het zijn dat u frame doorbuigt tijdens het rijden, dat uw stuurstang lichtjes verdraait etc... das om het schijt van te krijgen

ook zie ik dat em voor/achter vering heeft -> die constructies moeten goed gemaakt zijn of ge hebt ook dingen die doorbuigen of wringen

dus gewoon nr de winkel gaan en ff checken of die wel stevig is, voor de rest kan daar niet veel mis mee zijn, voor zover ik weet zult ge daar wel garantie op krijgen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan