Archief - Extreem droge huid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
Yow,


Ik ben al 'ns naar de dermatoloog geweest hiervoor, maar die zegt gewoon minder douchen (wat ik nu doe)... maar het helpt niet...

't Is vooral mijn gezicht dat echt soms wit-achtig ziet, echt droog... ik smeer er crème op maar doet amper iets....

Iemand goede middeltjes? old-skool truccen uit tante kaat haar doos,... :lol:


hjelp!


Grtz

Atrox

Legacy Member
Boter op uw hoofd smeren werkt naart schijnt goed daartegen.

cuda

Legacy Member
truggaan naar de dermatoloog?

ik heb is gehoord dat mosterd over u gezicht smeren wondere doet

eXtreme

Legacy Member
sja... da zoneke kost 35euro... al is 't 10 min... en dan moet 'k weer weken wachten...


als je te veel doucht spoel je een soort van olielaag weg en krijg je dus een droge huid (wel raar dat je dat van iets nat krijgt natuurlijk..)


en ik ga geen boter op menne kop smere.... :lol:

h0pje

Legacy Member
Zo'n dove creme smeren? Der zijn toch ne hoop producten om uw gezicht wa vochtig te maken? Desnoods aftersun :p das vochtinbrengend

Ali_

Legacy Member
boter op uwe kop smeren helpt heel goed hoor, mijn zus deed da.
voor ge gaat slapen boter op uw gezicht smeren en de volgende ochtend eraf wassen. => nogal smerig en stinkend boeltje (wat hebben we toch gelachen :p)
maar het helpt weldegelijk.

ge moet natuurlijk geen boter op uw gezicht doen en dan naar school gaan hé :p

Atrox

Legacy Member
Ali_ zei:
boter op uwe kop smeren helpt heel goed hoor, mijn zus deed da.
voor ge gaat slapen boter op uw gezicht smeren en de volgende ochtend eraf wassen. => nogal smerig en stinkend boeltje (wat hebben we toch gelachen :p)
maar het helpt weldegelijk.

ge moet natuurlijk geen boter op uw gezicht doen en dan naar school gaan hé :p

Das nog echt ook ofwa. Kzei da maar om te zeveren :x

shiftyke

Legacy Member
en bicky saus ook

nee nee, gewoon alst echt extreme is, oogomtrekcreme gebruike das echt vettig (ik gebruik die van Louis Widmer), als nie zo erg is, is hydrofluid ook goed (ook van LW)

;)

dahousecatfelix

Legacy Member
koopt u hydraterende gezichtszalfkes van dove ofzo.
zo van die vochtinbrengende dingen?

SpArdA

Legacy Member
eXtreme zei:
Ik ben al 'ns naar de dermatoloog geweest hiervoor, maar die zegt gewoon minder douchen (wat ik nu doe)... maar het helpt niet...

Ik zou eens naar een gewone huisdokter gaan voor algemene info en een bloedonderzoek.
Het zijn namelijk niet alleen externe factoren die kunnen zorgen voor een droge huid, het kan ook aan verkeerde voeding liggen.
Zo moet je er bvb voor zorgen dat je genoeg water drinkt, alle vitamines/mineralen (vooral beta-caroteen en vitamine A) en voldoende vetten binnenkrijgt (vitamine A is vetoplosbaar).
Het kan natuurlijk vanalle oorzaken hebben en ik weet niet hoe ernstig uw aandoening is, maar da's zeker een mogelijkheid.

Arifiene

Legacy Member
Ga naar kruidvat ofzo, kijk voor een creme tegen extreem droge huid :).
OF zoek bij de apotheek of drogist achter Dermalex, men ma gebruikt da, die heeft ook zo'n droog vel :).

eXtreme

Legacy Member
heb nu al zo'n dure crème van Louis Wildmer... maar ik ga vrijdag naar de huisdokter... hopelijk wijst die mij niet door, hij durft da nog al is te doen ;)

wouter_dc

Legacy Member
Gewoon naar huidarts gaan, heb ik ook gedaan. Dan te horen gekregen dat ik atopisch eczeem had. Extreem droge huid dus. Talgklieren die niet goed werken.. (GEEN schurft :sop: )
Moet nu altijd vette creme (denk een soort uierzalf) 's avonds op doen, en 's morgens ook gezichtscrème (van Roc). Dat is voor mijn huid vettig te houden, tegen de uitdroging.
Dan heb ik nog cortizone-zalf (Elidel: gezicht, Elocom (straffe cortizone): andere plaatsen) Tegen het eczeem. Werkt serieus goed.

Hasj_en_wietje

Legacy Member
Uiercreme/zalf al geprobeerd? Dat trekt minder rap in de huid als die magere bodymilkskes

SeQ

Legacy Member
eens gaan vragen of de dermatoloog u betnelan voor wilt schrijven
( is alleen op doktersvoorschrift te verkrijgen )
ik heb het ook 3 jaar gehad, en na 2 maanden die zalf smeren was het weg
de moeite dus ;)

128MB

Legacy Member
Ik heb hetzelfde, soms is men gezicht of zelfs heel men armen gans wit.

[TFT]Poky

Legacy Member
ik heb last van droge lippen, iemand daar een oplossing voor?

Spimk

Legacy Member
Eczema in het gezicht kan je het best behandelen met Elocom, Protopic of Elidel. Ik zelf gebruik ELocom omdat je ik aan de andere allergisch ben aan de werkende stof:tacrolimus. (protopic is sterker dan Elidel) als het eczema uitbreidt naar je lichaam dan zou ik je aanraden een betametazonen valeraat creme in teerzalf, alles moet je wel laten voorschrijven. En is het contacteczema of atopisch (via het lichaam zelf). je kan contact eczema laten testen met 'plakkers'. atopisch eczema kan je laten testen door bloed te laten trekken. en dan een desensibilisatie kuur starten (3 tot 5 jaar duurt dit wel) Dit is wel in extreme gevallen als het over heel het lichaam is. (ik moe da dus pakken)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan