Archief - examen niet afgelegd (5de jaar)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raukaris

Legacy Member
Iemand da ik ken da haar ook had overslapen, moest het examen gewoon apart afleggen onder toezicht van de directeur.

/edit die was wel direct naar school gekomen :p

dognose

Legacy Member
Gavin zei:
allez dan :p

problematische afwezigheid was toch wel echt dan? of was da ook om te lachen?
ik vind het maar vreemd dat ze dat erop zouden zetten..strenge school?

zetten ze er altijd bij,
als je in de ochtend om 8.26 aankomt ipv 8.25
krijg je "te laat aangekomen" op uw rapport, als het na 9.00 is "problematische afwezigheid"

enfin nogal logisch ook das niet perse een strenge school op dat vlak

dognose

Legacy Member
Raukaris zei:
Iemand da ik ken da haar ook had overslapen, moest het examen gewoon apart afleggen onder toezicht van de directeur.

/edit die was wel direct naar school gekomen :p

ik heb de gewoonte van te bellen voor ik ergens naartoe ga daarmee
mss beter gwn gekomen

Gavin

Legacy Member
dognose zei:
zetten ze er altijd bij,
als je in de ochtend om 8.26 aankomt ipv 8.25
krijg je "te laat aangekomen" op uw rapport, als het na 9.00 is "problematische afwezigheid"

enfin nogal logisch ook das niet perse een strenge school op dat vlak
nee tuurlijk niet, daarvoor hoeft het niet streng te zijn (1 minuut te laat is ook te laat)

alleen is de woordkeuze van problematisch dan ferm misplaatst

Chickenlal

Legacy Member
problematisch is imo als ge elke week of elke 2 weken wel eens afwezig zijt zonder briefje.

Int 5de heb ik elke week wel 1 keer gebrost, en pas in de laatste dagen van het jaar ben ik hier over aangesproken, in het begin kon ik me er telkens uitpraten enzo, en op het einde van het jaar heb ik dan 1 dag schorsing gekregen.

Die 1 dag schorsing vond ik het wel waard om bijna elke week 1 keer te spijbelen :D, ik snap niet dat ze het zo ver hebben laten komen, ik was bijna elke keer met dezelfde gast van de klas afwezig :p

smason

Legacy Member
pf ga naar de dokter, geef doktersbriefke de volgende dag af op school, en van da telefoongesprek: ge bedoelde da ge ziek waart en in bed waart gebleven ;)

Kunlun

Legacy Member
Mja, vorige keer naar de dokter geweest omdak ziek was ... En er stond dan zo'n groot blad in de wachtkamer in den aard van: 'Ik schrijf geen valse afwezigheidsbrieven uit' :unsure: :(

Big_Boy

Legacy Member
naar nen andere dokter gaan.

Een school mag u niet weigeren van herkansing te geven. Neem gewoon de juiste stappen. Ge geeft da nen draai van ja dien leraar had al van in het begin van schooljaar nen pik op mij. Dit is die zijn kans ja ...

En anders ja die leraar alle dagen klote. kunde ook doen :p ma da zijn geen goeie tips :p

gewoon dokters attest gaan halen en afgeven en als ze vragen stellen ik was eigenlijkziek en heb mij daardoor overslapen. wilde dat briefke eigenlijk niet gebruiken omdak examens had.

Conqie

Legacy Member
dognose zei:
bon het zit dus zo,

had vandaag examen logistiek
maar ik ben niet uit men bed geraakt en pas om 10uur wakker geworden,
ik bel onmiddelijk naar school en ik mag mijn examen niet afleggen,
op mijn rapport komt: problematische afwezigheid met geen kans op inhaalexamen.

is heel mijn jaar dan totaal verneukt
of is het nog de moeite om bij het volgend examen extra hard men best te doen?

iemand ervaring hiermee?
speel het mischien slim en zeg dat je ziek bent, dat je flauw gevallen bent en blabla, toch niet zo moeilijk?

dognose

Legacy Member
maar ik belde naar daar tegen het secretariaat en directrice
en zeg "mja ik heb mij overslapen"

dan kan ik toch niet meer zeggen dak ziek was

smason

Legacy Member
buh, je kunt er toch nog altijd een draai aan geven, tis toch voor de goej zaak zeker? enfin, uw goej zaak :p

Tamos

Legacy Member
Ge kunt toch is proberen vind ik... beter dat dan een 0, oft risico te lopen da ge tvolgend jaar nog is moogt terugkomen :)

Radiance

Legacy Member
Ik betwijfel ten zeerste dat het "jamaar ik was ziek" gezever hier gaat werken, leerkrachten & directrices zijn soms misschien wat goedgelovig, maar nog niet achterlijk hé.

Imho : als je tijd vrijhebt ga naar daar, liefst nu nog, ik veronderstel dat je wel terecht kan bij directeur om er mee te spreken. Zeg op een rustige manier dat je je overslapen hebt, dat dat allerminst expres was, maar dat je er al door zat van de afgelopen examens en gisteren nog lang geleerd hebt. En of het dus niet mogelijk is om uw examen over te doen of op een andere manier de punten te recupereren.
Enfin, als je een hyperactieve ADHD'er bent werkt dat waarschijnlijk zo niet, maar als het een beetje op u van toepassing is zou ik het maar gewoon doen, als je 't meent kunnen leerkrachten best nog toegeefelijk zijn.

marle

Legacy Member
nu die zever dat je voor een bijvaak niet kunt blijven zitten is egwoon belachelijk.

nu in het 5de jaar kun ja alleen aan a attest of c attest krijgen.

als je 1 klein buisje hebt voor zo'n bijvak als dat en gans uw jaar verder doet en je gedraagd ej goed is da kans groot dat ze u der doorlaten.

Ben je een rot jong, en ze hebben u liever niet, doe je wrsl je jaar over.
vermits ej toch geen B-attest kan krijgen.

Anoniem04

Legacy Member
Ook wel deels uw schuld hé, je weet toch zelf dat het nu ongeveer de belangrijkste momenten van het schooljaar zijn, dan zou ik toch al wat degelijker leren of vroeger gaan slapen.

Featherfoot

Legacy Member
marle zei:
nu die zever dat je voor een bijvaak niet kunt blijven zitten is egwoon belachelijk.

nu in het 5de jaar kun ja alleen aan a attest of c attest krijgen.

als je 1 klein buisje hebt voor zo'n bijvak als dat en gans uw jaar verder doet en je gedraagd ej goed is da kans groot dat ze u der doorlaten.

Ben je een rot jong, en ze hebben u liever niet, doe je wrsl je jaar over.
vermits ej toch geen B-attest kan krijgen.

B-attesten worden weldegelijk nog gegeven in het 5de jaar middelbaar onderwijs.

metaphore

Legacy Member
kstond vorig jaar op mijn examen een uur te laat aan de aula, kdacht dat we er om 8u30 moesten zijn maar we moesten er in feite om 7u30 zijn.

Kheb gewoon naar de ombudsman gebeld en die heeft geregeld dat ik het examen dezelfde dag nog kon inhalen :)

maar int middelbaar is da natuurlijk wel een heel ander systeem

sarnath

Legacy Member
nog naar de dokter gaan , u goed ziek voordoen en een wettelijk bewijs van afwezigheid voorleggen? :p

steckie

Legacy Member
Radiance zei:
Ik betwijfel ten zeerste dat het "jamaar ik was ziek" gezever hier gaat werken, leerkrachten & directrices zijn soms misschien wat goedgelovig, maar nog niet achterlijk hé.

Als je daar staat met een doktersbriefje maakt het niet uit of ze goedgelovig zijn of niet, het is een officieel attest. Ook al heb je gezegd dat je overslapen bent, een officieel attest kunnen ze niet negeren.

Nooby007

Legacy Member
Stancke zei:
Ze gaan u allesinds niet laten zitten voor een bijvak van 2u....

Ik zou dat gwn eens bespreken met de klasleraar ofzo,hoogstwss zal je je examen wel mogen afleggen hoor
Ik was nochtans vorig jaar bijna blijven zitten omdat de leerkracht van geschiedenis mij ni kon hebben.. :sop: Ik had heel toevallig 1 puntje te kort om geen waarschuwing te krijgen voor haar vak (had een 1 op het laatste rapport :/). Had nog geluk dat dat mijn enigste slechte vak was :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan