Archief - Enkele dagen New York

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

manushan

Legacy Member
Moest ge daar ook willen feesten denk ondermeer aan de leeftijdsbeperking om te mogen drinken en vele clubs binnen te gaan. Ik ben een paar jaar terug naar ginder geweest. 5 dagen is op zich te kort je hebt dan zeker niet alles gezien. Maar als je voor jezelf al eens goed kijkt in een gids kom je wel bij leuke dingen uit.

NoizeSuppressor

Legacy Member
manushan zei:
Moest ge daar ook willen feesten denk ondermeer aan de leeftijdsbeperking om te mogen drinken en vele clubs binnen te gaan. Ik ben een paar jaar terug naar ginder geweest. 5 dagen is op zich te kort je hebt dan zeker niet alles gezien. Maar als je voor jezelf al eens goed kijkt in een gids kom je wel bij leuke dingen uit.

uiteraard worden de nachtclubs uitgebreid aan grondige inspectie onderworpen heheheh

zijn allen boven de 21 dus mogen dronken naar de meisjes :)

NoizeSuppressor

Legacy Member
pas op ni denken dat het de bedoeling is om ons elke avond lam te zuipen, doen we hier al genoeg
willen wel degelijk dingen zien maar ook wat uitgaan :)

SkateDivision

Legacy Member
niet vergeten dat het ginder ook strontduur is, als ge iets koopt, moet er zelf nog x % fooi bijtellen enzo.

maxdevis

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
de vlucht gaat iets van 380-400 euro kosten, + 50$ luchthaven taks in NY


als je boekt op de site van americain airlines dan is het ongeveer €373 taxen inclu.
(die 50$ luchthaven taks waar jij over spreekt,is dat extra appart te betalen?)

Math'ke zei:
Wat ik dan wel weer kan zeggen is dat het vliegen naar new york een ongelooflijk lange rit is ..

met alle respect, maar 8u dat is onmiddelijk om.
Ik doe liever langafstanden dan korte. Korte zijn veel saaier (geen films enzo)

den deze naar sydney en terug op 3 dagen: beat that!
(kortom 48u in een vliegtuig op 3 dagen, pauzes van de tussenstops niet meegerekend, maar echt zalig)

russian

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Samen met twee maten zoek ik binnen een maand of 2-4 naar New York te gaan voor een dag of 5...
Ik ben een noob op 't vlak van reizen, nog nooit gevlogen (met vliegtuig :) ) enzo. Hoe pak
ik het aan om zelf wat op te zoeken, mbt prijzen van verblijf en vlucht, kwestie van een goed
gedacht te hebben. Als het dan volledig concreet wordt via wie boek ik of waar moet ik eens gaan horen?
Waar op letten? Ik geef toe 't zijn veel vragen maar we zijn er niet echt ervaren in. Mijn vakanties
zijn altijd al feestvakanties geweest van daar :)

thanks!

Het is over het algemeen verstandig om langer te blijven dan een vijftal dagen. Uw vliegtuigtickets zullen dan goedkoper uitvallen. Bij een verblijf van een paar dagen valt U onder zakentarief (ge wordt niet als toerist beschouwd). De prijs van mijn vlucht (tijdens feestdagen) naar Atlanta was 1350 euro (moest ik een paar dagen langer verbleven zijn, was de prijs minder dan 800 euro bijvoorbeeld). Wel ter plaatse nog een minivliegerke genomen ook.

Let op waar U Uw hotel boekt. In NY zelf zijn de prijzen voor een deftige overnachting vrij hoog (toch minimum 150 dollar per nacht zonder ontbijt rekenen). Een beetje verder weg is het goedkoper, maar betaal je dan wederom je vervoer naar de stad. Dus beter in de stad zelf (Plaza hotel :D).

Veel succes met de reis...

Pretparken, NBA wedstrijden,... :D

Hotels en vliegers online boeken... Kijkt U eens naar sites van American Airlines (meestal de goedkoopste), Delta Airlines, United Airlines, ... Ik weet niet of andere maatschappijen ook een hub in NY hebben...

Ohjah... Heel belangrijk. Volg de koersontwikkelingen dollar euro. De dollar verzwakt al een tijdje en m'n prognose is dat ze in het eerte kwartaal van 07 verder verzwakken tot een 1.40 verhouding. Nadien sterkt de dollar wellicht terug wat aan. REden is de dalende huizenmarkt en de zachte landing van de economie in de States... Koop dollars in kwartaal 1 07 maw... Zo wordt reizen goedkoop. Ipodje van 199 dollar ipv 209 euro >>> met de huidige koers is dat dus enorm veel goedkoper eh

Pilatus

Legacy Member
maxdevis zei:
den deze naar sydney en terug op 3 dagen: beat that!
(kortom 48u in een vliegtuig op 3 dagen, pauzes van de tussenstops niet meegerekend, maar echt zalig)


zolang in de stomme zetels waar ge nie deftig in kunt zitten + domme films die ge al 1000x gezien hebt + crappy eten dat niet lekker en veel te weinig is + soms nog irritante mensen naast u
no thx..

maxdevis

Legacy Member
Pilatus zei:
zolang in de stomme zetels waar ge nie deftig in kunt zitten + domme films die ge al 1000x gezien hebt + crappy eten dat niet lekker en veel te weinig is + soms nog irritante mensen naast u
no thx..


Malaysia Airlines rulez!
zetels waren zeer goed en meestal had je er meerdere voor jezelf
films die pas nieuw in de zalen waren waarvan ik er nog geen enkele had gezien
zalig eten, heerlijk thais en vaak kon je nog bijvragen ook
er zat nooit iemand naast mij

yes please

(zeker als je van Kuala Lumpur naar zurich in business mag zitten. Die knappe stewardessen spreken u aan met uwe achternaam!)

Bart Religion

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Het is over het algemeen verstandig om langer te blijven dan een vijftal dagen. Uw vliegtuigtickets zullen dan goedkoper uitvallen. Bij een verblijf van een paar dagen valt U onder zakentarief (ge wordt niet als toerist beschouwd). De prijs van mijn vlucht (tijdens feestdagen) naar Atlanta was 1350 euro (moest ik een paar dagen langer verbleven zijn, was de prijs minder dan 800 euro bijvoorbeeld). Wel ter plaatse nog een minivliegerke genomen ook.

Let op waar U Uw hotel boekt. In NY zelf zijn de prijzen voor een deftige overnachting vrij hoog (toch minimum 150 dollar per nacht zonder ontbijt rekenen). Een beetje verder weg is het goedkoper, maar betaal je dan wederom je vervoer naar de stad. Dus beter in de stad zelf (Plaza hotel :D).

Veel succes met de reis...

Pretparken, NBA wedstrijden,... :D

Hotels en vliegers online boeken... Kijkt U eens naar sites van American Airlines (meestal de goedkoopste), Delta Airlines, United Airlines, ... Ik weet niet of andere maatschappijen ook een hub in NY hebben...

Ohjah... Heel belangrijk. Volg de koersontwikkelingen dollar euro. De dollar verzwakt al een tijdje en m'n prognose is dat ze in het eerte kwartaal van 07 verder verzwakken tot een 1.40 verhouding. Nadien sterkt de dollar wellicht terug wat aan. REden is de dalende huizenmarkt en de zachte landing van de economie in de States... Koop dollars in kwartaal 1 07 maw... Zo wordt reizen goedkoop. Ipodje van 199 dollar ipv 209 euro >>> met de huidige koers is dat dus enorm veel goedkoper eh


naar het schijnt moogde uw ipodje wel niet in de verpakking laten zitten anders moet je taks betalen aan de douane (maw tmoet eruit zien alsof je hem niet in de US gekocht hebt)

NoizeSuppressor

Legacy Member
Ik ga om New York te zien, over de films onderweg ga ik niet liggen wenen hoor :)

Fatalix

Legacy Member
Ik zou dus zeker een NBA wedstrijd bijwonen een keer zoals !2u55!4n hierboven zei.

GhO$T

Legacy Member
maxdevis zei:
Malaysia Airlines rulez!
zetels waren zeer goed en meestal had je er meerdere voor jezelf
films die pas nieuw in de zalen waren waarvan ik er nog geen enkele had gezien
zalig eten, heerlijk thais en vaak kon je nog bijvragen ook
er zat nooit iemand naast mij

yes please

(zeker als je van Kuala Lumpur naar zurich in business mag zitten. Die knappe stewardessen spreken u aan met uwe achternaam!)
In business zal het overal wel leuk zijn hé, maar de meeste hier zullen het geld er wel niet voor over hebben...

Ik zou ook aanraden om toch wat langer te gaan, die heen en terugreis is toch véél te duur om er dan maar een midweekje te verblijven. Nuja das mijn gedacht erover natuurlijk. Meer tips kan ik niet geven want ben nog nooit geweest :)

Als ik ooit ga zou ik ook meer dan 1 stad willen zien, road trip van paar duizend kilometer misschien :cool: maja om wagen/camper te huren zal het wel wachten worden tot we 23 of 25 zijn en véél geld over hebben.

schep

Legacy Member
Ben dit jaar ook geweest in New York, volgend jaar terug wrs.

We vlogen met american, kwam voor ons idd 't voordeligst uit, maar klm heeft af en toe ook wel leuke aanbiedingen. Overnachten was in holiday inn midtown op 57 th street, mooie locatie, bij central park en overal dichtbij. kdacht iets van een $200-250 per kamer/nacht, maar wel proper hotel. Probeer wel een degelijk hotel uit te zoeken, qua ligging en properheid. Als je goedkoop hotel in brooklyn bv hebt, maar je moet elke dag nog veel subway doen, verlies je veel tijd.

Vergeet idd ook niet dat er bij de geafficheerde prijs telkens sales tax bijkomt, en in restaurants, taxi's etc (alle diensten eigenlijk) er telkens een fooi aan te pas komt.

Tips voor de innerlijke mens te versterken: Starbucks offcourse, De markt (Belgisch restaurant in NY), the oyster bar. Ergens in Soho hebben we ook pizza gegeten, man daar heb ik de beste pizza ooit gegeten.

Wat je zeker gedaan moet hebben: NBA :) ochtendloopje in Central park, en dan natuurlijk de bekende toeristische dingen.

Zo'n rondvaartje is leuk, maar ge hebt keuze uit verschillende mogelijkheden, pak niet die van 3 uren, want das wa te lang voor op die boot te zitten.

Neem ook zeker credit card mee, is daar onmisbaar.

Nog een tipke: als ge gaat shoppen bij macy's, moet ge ergens (op het tweede verdiep dacht ik) een bewijs gaan halen da ge buitenlander zijt, en dan krijgt ge nog es extra korting + voordelige dollar is da groot verschil met hier.

Btw, om ff duidelijk te zijn, goedkoop is zo'n tripke nooit. Ge moet rekenen da ge vooraleer ge iets gedaan hebt, al een smak geld kwijt bent aan vlucht, hotel, taxi van en naar JFK ( tesamen toch een $120), metro ticket, reispas (75 euro). Reken daarbij nog de inkomgelden (bvb top of the rock (=boven op rockefeller center voor uitzicht) is ongeveer $25 pp of bv NBA was dacht ik ook iets van een $75) en 't geld da je opdoet aan eten 3 keer per dag (hotels is meestal zonder ontbijt). Als je daar toch bent, kan je best ook shoppen met een jaarbudget of zo, is echt wel een groot verschil qua prijs.

I (l) NY!

Fatalix

Legacy Member
Oja; ga zonder kleding/horloge etc er naartoe...en kom met tassen vol terug.
Degelijke kleding is daar pakke goedkoper enzo ;O.

NoizeSuppressor

Legacy Member
Fatalix zei:
Oja; ga zonder kleding/horloge etc er naartoe...en kom met tassen vol terug.
Degelijke kleding is daar pakke goedkoper enzo ;O.

ja, ik had al plannen in die trand hehe ;)

democracy02

Legacy Member
ik zou wel voor iets langer gaan dan enkele dagen hoor. 3/4 dagen zullen zo vlug voorbijvliegen. ik zou beetje doorsparen tot da ik er een halve / volledige maand kan blijven.

SkateDivision

Legacy Member
schep zei:
Ben dit jaar ook geweest in New York, volgend jaar terug wrs.

We vlogen met american, kwam voor ons idd 't voordeligst uit, maar klm heeft af en toe ook wel leuke aanbiedingen. Overnachten was in holiday inn midtown op 57 th street, mooie locatie, bij central park en overal dichtbij. kdacht iets van een $200-250 per kamer/nacht, maar wel proper hotel. Probeer wel een degelijk hotel uit te zoeken, qua ligging en properheid. Als je goedkoop hotel in brooklyn bv hebt, maar je moet elke dag nog veel subway doen, verlies je veel tijd.

Vergeet idd ook niet dat er bij de geafficheerde prijs telkens sales tax bijkomt, en in restaurants, taxi's etc (alle diensten eigenlijk) er telkens een fooi aan te pas komt.

Tips voor de innerlijke mens te versterken: Starbucks offcourse, De markt (Belgisch restaurant in NY), the oyster bar. Ergens in Soho hebben we ook pizza gegeten, man daar heb ik de beste pizza ooit gegeten.

Wat je zeker gedaan moet hebben: NBA :) ochtendloopje in Central park, en dan natuurlijk de bekende toeristische dingen.

Zo'n rondvaartje is leuk, maar ge hebt keuze uit verschillende mogelijkheden, pak niet die van 3 uren, want das wa te lang voor op die boot te zitten.

Neem ook zeker credit card mee, is daar onmisbaar.

Nog een tipke: als ge gaat shoppen bij macy's, moet ge ergens (op het tweede verdiep dacht ik) een bewijs gaan halen da ge buitenlander zijt, en dan krijgt ge nog es extra korting + voordelige dollar is da groot verschil met hier.

Btw, om ff duidelijk te zijn, goedkoop is zo'n tripke nooit. Ge moet rekenen da ge vooraleer ge iets gedaan hebt, al een smak geld kwijt bent aan vlucht, hotel, taxi van en naar JFK ( tesamen toch een $120), metro ticket, reispas (75 euro). Reken daarbij nog de inkomgelden (bvb top of the rock (=boven op rockefeller center voor uitzicht) is ongeveer $25 pp of bv NBA was dacht ik ook iets van een $75) en 't geld da je opdoet aan eten 3 keer per dag (hotels is meestal zonder ontbijt). Als je daar toch bent, kan je best ook shoppen met een jaarbudget of zo, is echt wel een groot verschil qua prijs.

I (l) NY!

dat van macy's wist 'k niet :p

ma, idd. taxi naar JFK (of naar manhattan) is +/- 45$. Op sommige dagen is een taxi in manhattan zelf goedkoop (als het niet druk is) maar anders ben je beter af met de metro. Wij vlogen met Delta :)

En dat dat die Joden zeg ik nu niet om mee te lachen, ik heb al ontelbare keren gevlogen, mijn ouders nog veel meer en we zijn het beiden eens dat dat de ergste mensen zijn om mee in een vliegtuig te zitten. Ik heb niks tegen de joden, maar gezellig in het vliegtuig is anders :p

Edit:\\ Hetgeen ge zeker moet doen is eens rond Central Park fietsen, zalige ervaring!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan