Archief - E-mail Account

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fideley

Legacy Member
Graag had ik een nieuwe email account aangemaakt. Momenteel ben ik bij gmail, is dit de beste keuze of schakel ik beter over? En waarom?

Zorba

Legacy Member
Gmail heeft imo alles wat je nodig hebt: ruimte genoeg, handige interface, mogelijkheid tot gebruik met Outlook. Dus ik zou bij Gmail blijven ja

deathsythe

Legacy Member
kheb zoals de meesten hotmail, nu me diene live messenger hebt ge 2 gig opslag ruimte, wel handig, maar bij mij komt ie nooit verder dan 1 % ;)

Gentille

Legacy Member
Ik denk niet er veel verschil is op het volume bij beide heb je al meer dan 1 GB opslagruimte en voor de rest zal er niet veel verschillen. Het is een persoonlijke keuze die je moet maken.

Bachs

Legacy Member
Ik dacht dat het niet meer mogelijk was nieuwe hotmail accounts in te stellen in outlook, of is dat al opgelost ondertussen? Anders zeker een belangrijke factor om rekening mee te houden, ook al gebruik je momenteel outlook nog niet, misschien later wel.

FLT

Legacy Member
Geef mij maar mijn eigen mailbox, google heeft geen zaken met van wie ik mails krijg/ naar wie ik mails stuur en wat de inhoud ervan is.

djbramz

Legacy Member
Gmail is praktisch, overzichtelijk en van overal toegankelijk. Live mail heb ik ook maar ik gebruik da amper.

FLT

Legacy Member
Dj Aero zei:
gebt gelijk, ze moesten maar eens meelezen

Niet ze "moesten" maar ze doen het al. Zogezegd om jouw profiel te leren kennen om zo reclame te kunnen geven die jou zou kunnen interesseren. Alles wat je zoekt wordt ook gelogged hoor en als je ingelogged bent wordt het allemaal nog gemakkelijker om alles te klasseren onder jouw persoon.

zaffah zei:
Dan schenden ze de wet van de privacy.

Google's computers process the information in your messages for various purposes, including formatting and displaying the information to you, delivering advertisements and related links, preventing unsolicited bulk email (spam), backing up your messages, and other purposes relating to offering you Gmail.

Rechtstreeks van de privacy policy

Wat mochten ze nu al weer niet doen?

Zelfs al mocht Google deze informatie zelf niet gebruiken, de regering van de USA heeft al eens de gegevens van personen opgevraagd die zochten achter bepaalde termen.

Dj Aero

Legacy Member
FLT zei:
Niet ze "moesten" maar ze doen het al. Zogezegd om jouw profiel te leren kennen om zo reclame te kunnen geven die jou zou kunnen interesseren. Alles wat je zoekt wordt ook gelogged hoor en als je ingelogged bent wordt het allemaal nog gemakkelijker om alles te klasseren onder jouw persoon.



Google's computers process the information in your messages for various purposes, including formatting and displaying the information to you, delivering advertisements and related links, preventing unsolicited bulk email (spam), backing up your messages, and other purposes relating to offering you Gmail.

Rechtstreeks van de privacy policy

Wat mochten ze nu al weer niet doen?

Zelfs al mocht Google deze informatie zelf niet gebruiken, de regering van de USA heeft al eens de gegevens van personen opgevraagd die zochten achter bepaalde termen.


Google leest echt niet mee in jou e-mails hoor :D ik weet niet of je beseft hoeveel accounts er wel niet zijn. Wat in dat privacy beleid staat gaat uiteraard over het gebruiken van kernwoorden e.d. om zo reclame enzo naast uwe inbox ofzo weer te geven, of dacht je echt dat er een medewerker achter een pc'ke jou e-mails zit te lezen om te zien welke reclame jij te zien moet krijgen.

SimonL

Legacy Member
Het gaat hem waarschijnlijk om het principe dat op één of andere manier informatie over hem wordt verzameld.

Blijft natuurlijk even belachelijk, imo. :)

Robust²

Legacy Member
FLT zei:
Zelfs al mocht Google deze informatie zelf niet gebruiken, de regering van de USA heeft al eens de gegevens van personen opgevraagd die zochten achter bepaalde termen.

Ja maar als ik me niet vergis heeft Google geweigerd :ironic:

servi

Legacy Member
Dj Aero zei:
Google leest echt niet mee in jou e-mails hoor :D ik weet niet of je beseft hoeveel accounts er wel niet zijn. Wat in dat privacy beleid staat gaat uiteraard over het gebruiken van kernwoorden e.d. om zo reclame enzo naast uwe inbox ofzo weer te geven, of dacht je echt dat er een medewerker achter een pc'ke jou e-mails zit te lezen om te zien welke reclame jij te zien moet krijgen.

Dus omdat er zoveel accounts zijn en ze alleen "filteren op kernwoorden" is het ineens minder erg ? Dat is gewoon regelrechte schending van de privacy.
Ik volg FLT in zijn redenering hier volledig, niemand heeft er zaken mee wat er in zijn e-mails staat.
Het feit dat die schending gedaan wordt door programma's of door mensen is totaal irrelevant. Google is alles behalve heilig als het aankomt op privacy.

Ik vind het huiveringwekkend dat er blijkbaar veel mensen zijn die daar zo laks op reageren.

stoffer

Legacy Member
FLT zei:
Niet ze "moesten" maar ze doen het al. Zogezegd om jouw profiel te leren kennen om zo reclame te kunnen geven die jou zou kunnen interesseren. Alles wat je zoekt wordt ook gelogged hoor en als je ingelogged bent wordt het allemaal nog gemakkelijker om alles te klasseren onder jouw persoon.



Google's computers process the information in your messages for various purposes, including formatting and displaying the information to you, delivering advertisements and related links, preventing unsolicited bulk email (spam), backing up your messages, and other purposes relating to offering you Gmail.

Rechtstreeks van de privacy policy

Wat mochten ze nu al weer niet doen?
Zelfs al mocht Google deze informatie zelf niet gebruiken, de regering van de USA heeft al eens de gegevens van personen opgevraagd die zochten achter bepaalde termen.

boehoe
Precies of uw emails nu niet 'gelezen' kunnen worden

FLT

Legacy Member
Dj Aero zei:
Google leest echt niet mee in jou e-mails hoor :D ik weet niet of je beseft hoeveel accounts er wel niet zijn. Wat in dat privacy beleid staat gaat uiteraard over het gebruiken van kernwoorden e.d. om zo reclame enzo naast uwe inbox ofzo weer te geven, of dacht je echt dat er een medewerker achter een pc'ke jou e-mails zit te lezen om te zien welke reclame jij te zien moet krijgen.

Alé een nieuwe wereld gaat voor mij open, bedankt! :niceone:

GaMe®

Legacy Member
Werd gmail niet gebanned in EU omdat gmail.de een klacht had ingediend?
Of zit dat al in de doofpot? :)

sneax

Legacy Member
Ivm email - omdat ik 'telenet.be', 'hotmail.com' en 'gmail.com' zo vergankelijk vind heb ik mijn email adres op mijn eigen domeinnaam (snx.be). Mijn email daarnaartoe wordt voor het gemak naar telenet geforward maar stel dat telenet zou stoppen en mijn hosting provider zou stoppen en nog wa ik kan nog altijd mijn snx.be domein koppelen aan een andere host en een nieuwe mailbox instellen - mijne mail zal nooit veranderen.

Ivm 'privacy',
Ik ben er vrij zeker van dat Google een héle hoop informatie heeft over uw surfgedrag, naar wat ge searched, welke intresses ge zou hebben etc... mss niet van iedere user specifiek (aangezien dat veel opslagplaats zou vragen) maar ze hebben zeker de mogelijkheid.

Ik denk dat véél bedrijven véél meer informatie over u hebben dan ge zou denken, maar ik vind dat eigenlijk niet erg. Ik heb niks te verbergen.

DéWé

Legacy Member
Ik gebruik gewoon een belgacom e-mailadres. U mails staan altijd offline en niet op een online server (ge kunt altijd backups nemen moest er iets me u harde schijf gebeuren) en het is snel en betrouwbaar. Het enige nadeel is, zoals sneax aanhaalde, dat ik niet altijd bij belgacom zal zitten maar als ik ooit een ander adres zal moeten nemen dan kopieer ik gewoon mijn adresboek.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan