Archief - E-bay als schattingsmiddel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
Is het mogelijk om ebay als wijze te gebruiken om een waarde te weten te komen van een voorwerp?

Ik heb hier namelijk iets wat toch wel van waarde is voor de verzamelaars, maar ik wil dit natuurlijk niet verkopen.

Ermee bij een schatter gaan is wil ik niet echt doen, want je moet al de juiste vinden, het zal wel vrij duur zijjn, en de prijs zal wel niet kloppen met wat je er echt voor krijgt.

Probleem is, met ebay ben je verplicht van het te verkopen, wat ik dus niet wil. Ik wil gewoon de waarde ervan weten.

Of zijn er soms andere manieren?

Robust²

Legacy Member
Zet het er uitdrukkelijk bij in je advertentie?
En zijn er niet ook manieren om te annuleren, ik dacht van wel maar hoe dat precies gaat?

Boris Barowski

Legacy Member
wat is het ? :p

zoek ne site of een forum met mensen uit "het wereldje" waartoe u voorwerp behoort en vraag het daar eens?

Radiance

Legacy Member
Lijkt mij sowieso niet interessant om daar iets aan te bieden dat je toch niet gaat verkopen. Je gaat daar problemen mee krijgen. Om nog maar te zwijgen van de kosten die je oploopt als ik voor de truut een miljoen euro bied op uw voorwerp. eBay zit er afaik niet mee in of een goed al dan niet verkocht is, je betaalt de kosten.

Zoek een forum over whatever je hebt liggen en vraag het daar ?

Borrrr

Legacy Member
mnja een ghostaccount openen op ebay?
maar mmh das met creditcard/adres verificatie zeker?

30seconds

Legacy Member
Je kan altijd beslissen om na de verkoop niet te verkopen. Je kan dan als reden opgeven dat er iets is tussengekomen. Je zal echter wel de plaatsingskosten én commissiekosten moeten betalen. Gezien jouw voorwerp blijkbaar enige waarde heeft, kan dit wel oplopen.

Gentille

Legacy Member
Boris Barowski zei:
wat is het ? :p

zoek ne site of een forum met mensen uit "het wereldje" waartoe u voorwerp behoort en vraag het daar eens?

Dat lijkt mee idd een goed idee. Mensen die het voorwerp kennen kunnen je wel raad geven.

Atrox

Legacy Member
Ge kunt het ook op Kapaza zetten en kijken hoeveel ze bieden ... :)
Ge zijt nie verplicht om daar een bod te accepteren.

Preske

Legacy Member
een collecters-item ^^
gesigneerd shirt van rsca van 93-94. gesigneerd EN afgeleverd door de gehele toenmalige ploeg + trainer

matthias

Legacy Member
das is voormij 1 euro waard, net ietsje minder dan een rolletje wc papier :D
want alsik daar mn kont mee afkuis, staan er inktvlekken op mn kont xD

Phil

Legacy Member
Kunt ge dat niet op Ebay zetten, maar dan bvb 5000 euro als minimum verkoopsprijs, maar die geheim houden? (of vragen dat een vriend 5min voor de verkoop het hoogste bod bied, dus dat hij het koopt zogezegd, dan hebt ge geen problemen...)

Gentille

Legacy Member
Phil zei:
Kunt ge dat niet op Ebay zetten, maar dan bvb 5000 euro als minimum verkoopsprijs, maar die geheim houden? (of vragen dat een vriend 5min voor de verkoop het hoogste bod bied, dus dat hij het koopt zogezegd, dan hebt ge geen problemen...)

maar moet je geen percentage betalen aan E-bay voor een verkoop?

PapaGanz

Legacy Member
Plaatsingskosten, als het niet verkocht geraakt moet je uiteraard niet betalen.
Maar als je het een vriend laat kopen moet je inderdaad een percentage betalen, en hoe hoger je startprijs, hoe hoger dat percentage

Gromme

Legacy Member
Boris Barowski zei:
wat is het ? :p

zoek ne site of een forum met mensen uit "het wereldje" waartoe u voorwerp behoort en vraag het daar eens?

Dit is het correcte antwoord, dunkt me.

exploder

Legacy Member
preske zei:
een collecters-item ^^
gesigneerd shirt van rsca van 93-94. gesigneerd EN afgeleverd door de gehele toenmalige ploeg + trainer

Is da nu zo speciaal?
Elk jaar kan je toch +10 zo'n shirts hebben (van elke speler 1 :p)
aleeja
en 't is maar van a'lecht, moest da nu van een ploeg zijn die de CL won op dat moment of de wereldbeker...

EvilTwin

Legacy Member
Ter info : Commissie is 5% van je verkoopprijs of max 25€.

Heb er al eens een auto verkocht, dermee ....

Edit : een minimumprijs vastleggen die absurd hoog is, is natuurlijk een oplossing, maar je plaatsingskosten ga je moeten betalen. (pakt ergens 1-2€)

Rage

Legacy Member
Ge moet dat niet betalen. Een vriendin van mij wou eens iets verkopen op Ebay. (haar Nintendo64) Ze kreeg er niet genoeg geld voor voor haar goesting, en sindsdien heeft ze niet meer gekeken naar haar verkoop. Ze heeft nog een rekening gehad van ebay (€1 geloof ik) maar die heeft ze nooit betaald.

Dus zet dat tshirt erop (beginbod 1 eurocent ofzo) , laat mensen erop bieden, kijk wat het uitkomt, en negeer de hele boel die erna komt. (Ik ben niet verantwoordelijk voor de dingen die gebeuren :p )

Bontus

Legacy Member
Vraag eens op een forum van anderlecht of zo.
Bij de iets oudere supporters zitten wel een paar verzamelaars.
Zo'n shirt heeft zeker waarde, maar je moet altijd 2 mensen vinden die het willen kopen, of er wordt niet opgeboden :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan