Archief - Donaties belonen = gokken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JelleMees

Legacy Member
Ik heb in de voorbije jaren heel wat donaties gekregen voor mijn website.
En dat is nodig, aangezien het domein en de servers héél wat geld kosten.

Ook deze keer heb ik mij weer volledig voorbereid op de AA 2.8.2 release.
De download staat al klaar op een server die 120GB dataverkeer per dag aankan.
( meer dan genoeg aangezien er nog maar zo'n 200 unieke IP adressen per dag op de website komen )

Nu, om NOG meer donaties te krijgen, zou ik graag diegene die doneren "belonen". Bij een donatie geef ik de donateur een nummer van 1 tot 100. Eens als er 100 euro in de "pot" zit zal één van mijn sponsors een hardware onderdeel verzenden dat nuttig kan zijn voor een gamer.
Bijvoorbeeld:
- 2GB RAM
- Gamers headset, muis of keyboard
- Enz...
Als de "winnaar" de prijs weigert krijgt hij gewoon de waarde van de prijs op zijn rekening gestort.

Nu, ik heb dit besproken op ons forum en volgens sommigen kan dit gezien worden als gokken. Is dat correct? Doneren is legaal en iemand een cadeau geven is ook legaal. Winst maken met mijn website doe ik niet echt. Als er overschot is gebruik ik dat voor een gratis teaspeak server of een gratis honor server voor de Vlaams AA gamers.

Netrem

Legacy Member
lijkt me eerder een tombola (dunno wa verschil, ma nen tombola is toch legaal)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Ik zie niet echt in waarom dit gokken is. Waarschijnlijk denken ze dat doordat je een nummer gaat kiezen, maar volgens mij doe je er niks verkeerd mee. Echt gokken doen ze niet, aangezien jij het bent die de nummers geeft.

demon326

Legacy Member
dont worry.. een ander forum waar ik zit doet dat ook en dat werkt zelfs heel goed :D

JelleMees

Legacy Member
Ik heb een klein programmatje geschreven dat een willekeurig getalt genereert van 1 tot 100. Ik kan met Windows Media Encoder dus alles opnemen zodat mensen zien dat het ook wel degelijk willekeurig is.

RaGeR

Legacy Member
laat ze ook een heel simpele vraag oplossen,dan is het zeker nie gokken

Time

Legacy Member
Da's een vorm van gokken ja, de vraag is waarom dat je zou moeten tegenhouden? Da's toch een systeem dat door zovelen wordt toegepast?

Mensen steunen je site met een donatie en je beloont willekeurige mensen daarvan met een prijs die je sponsor je geeft, mensen die over zo een simpel systeem moeilijk gaan doen hebben dringend een hobby nodig.

JelleMees

Legacy Member
Time^- zei:
Da's een vorm van gokken ja, de vraag is waarom dat je zou moeten tegenhouden? Da's toch een systeem dat door zovelen wordt toegepast?

Mensen steunen je site met een donatie en je beloont willekeurige mensen daarvan met een prijs die je sponsor je geeft, mensen die over zo een simpel systeem moeilijk gaan doen hebben dringend een hobby nodig.

Als ik het zou doen, dan is het volgens u wel degelijk illegaal?

Donaties ontvangen en niets doen = legaal
Donaties ontvangen en cadeaus geven = illegaal
Winst voor mij = 0.00%

What a crazy world we live in :D

russian

Legacy Member
JelleMees zei:
Ik heb in de voorbije jaren heel wat donaties gekregen voor mijn website.
En dat is nodig, aangezien het domein en de servers héél wat geld kosten.

Ook deze keer heb ik mij weer volledig voorbereid op de AA 2.8.2 release.
De download staat al klaar op een server die 120GB dataverkeer per dag aankan.
( meer dan genoeg aangezien er nog maar zo'n 200 unieke IP adressen per dag op de website komen )

Nu, om NOG meer donaties te krijgen, zou ik graag diegene die doneren "belonen". Bij een donatie geef ik de donateur een nummer van 1 tot 100. Eens als er 100 euro in de "pot" zit zal één van mijn sponsors een hardware onderdeel verzenden dat nuttig kan zijn voor een gamer.
Bijvoorbeeld:
- 2GB RAM
- Gamers headset, muis of keyboard
- Enz...
Als de "winnaar" de prijs weigert krijgt hij gewoon de waarde van de prijs op zijn rekening gestort.

Nu, ik heb dit besproken op ons forum en volgens sommigen kan dit gezien worden als gokken. Is dat correct? Doneren is legaal en iemand een cadeau geven is ook legaal. Winst maken met mijn website doe ik niet echt. Als er overschot is gebruik ik dat voor een gratis teaspeak server of een gratis honor server voor de Vlaams AA gamers.

Is volgens mij een vorm van gokken en bijgevolg verboden. Je mag zelfs niet pokeren om geld onder familie.

Of je zal worden gevat of gecontroleerd, dat is een ander paar mouwen. Wettelijk is het volgens mij verboden.

chosen1

Legacy Member
tis wel zo dat er mensen gaan zijn die denken dat zij die prijzen verdienen en u dus mogelijk kunnen aangeven uit wraak

(trust me er bestaan zo'n mensen! kheb zelfs mensen naar de FBI weten mailen maar of ze ooit aan uw deur staan blijft de vraag natuurlijk :p)

EternalSilence

Legacy Member
ziet er mij eerder een tombola uit hoor.
aangezien je iets betaald voor een nummer, en er een prijs aan een bepaald nummer is gelinkt, en dan door een 'onschuldige hand' iets kunt winnen

Bontus

Legacy Member
russian zei:
Is volgens mij een vorm van gokken en bijgevolg verboden. Je mag zelfs niet pokeren om geld onder familie.

Of je zal worden gevat of gecontroleerd, dat is een ander paar mouwen. Wettelijk is het volgens mij verboden.
en als je online pokert op een site uit Gibraltar?
onder welke wet val je nu eigenlijk?

russian

Legacy Member
reteiP zei:
en als je online pokert op een site uit Gibraltar?
onder welke wet val je nu eigenlijk?

Geen idee. Ik zou graag een student rechten aan het woord zien :p.

demon326

Legacy Member
mm zou op deze vraag ook wel antwoord willen :D

gezien ik vanplan ben zo een systeem te gaan uitvoeren:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan