Archief - Digitale Televisie: Belgacom vs Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Epyon

Legacy Member
Het is geen kwestie van technische mogelijkheden, maar eerder van economische en juridische. Technisch gezien zouden alternatieve operatoren zoals Scarlet nu ook al lang TV via de telefoonlijn kunnen aanbieden, de vraag is enkel of het voor hen economisch interessant genoeg is en of ze dat juridisch gezien wel mogen :) . Het gebruik van telecommunicatiecarriers door externe bedrijven is namelijk strikt Europees gereglementeerd.

Het is overigens ook nog niet zeker of VDSL door alternatieve operatoren gebruikt zal mogen worden. Momenteel loopt er hier een procedure over bij de Europese Commissie.

Lord Seth

Legacy Member
Epyon zei:
Het is geen kwestie van technische mogelijkheden, maar eerder van economische en juridische. Technisch gezien zouden alternatieve operatoren zoals Scarlet nu ook al lang TV via de telefoonlijn kunnen aanbieden, de vraag is enkel of het voor hen economisch interessant genoeg is en of ze dat juridisch gezien wel mogen :) . Het gebruik van telecommunicatiecarriers door externe bedrijven is namelijk strikt Europees gereglementeerd.

Het is overigens ook nog niet zeker of VDSL door alternatieve operatoren gebruikt zal mogen worden. Momenteel loopt er hier een procedure over bij de Europese Commissie.
Het BIPT oordeelt, dat Belgacom haar supersnelle netwerk moet openstellen voor andere operatoren. BGC is in beroep gegaan, maar dat zal niet veel uithalen. Het openstellen van het netwerk, laat de alternatieve operatoren toe.
Europa heeft des te liever competitie om de prijzen te drukken, door de televisierechten toe te kennen aan alternatieve operatoren, zal het TN en BGC alleen maar moeilijker maken = goede zaak.

KoenDK

Legacy Member
ik kijk gewoon nog naar de kabel & heb adsl apart, ik vind dat verschil niet zoooo groot en heb daar weinig interesse in ook om daar extra voor te betalen (I don't care that much), en ik heb alle zenders die ik wil :p

Ka2, Tv1,VTV4, Jim, TMF, MTV, VTM, Canvas :woohoo:


ik zal waarschijnlijk de laatste man zijn in BE die de overstap zal maken :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan