Archief - Digitale Televisie: Belgacom vs Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wargoofy

Legacy Member
Daar we een nieuwe (LCD of Plasma) tv zullen kopen, kijken m'n ouders ook om digitale televisie te hebben.
Momenteel hebben we gewone kabel, en internet via Skynet (tja, dommel aansmeren lukt me echt niet..).

Kan je dan 'n digicorder of zo nemen van Telenet? of hoe gaat dit in zijn gang? Of zouden we beter af zijn met Belgacom TV (de kans dat we speciale zaken als voetbal aankopen acht ik niet bijster groot jammer genoeg).

chosen1

Legacy Member
kdacht dat ge voor telenet eender welke telefoonlijn/internetlijn kon hebben aangezien ze het signaal toch via de kabel binnen trekken.

misschien dat ge dan wel een waarborg moet betalen voor een telenet modem.

SilentSpring

Legacy Member
Belgacom zou ik al zeker niet nemen eigenlijk.
Alleen al het feit dat ze u verplichten hun eigen Phillips router te kopen zint me al niet. + uwen internetsnelheid gaat ook nog eens drastisch naar beneden als er tv gekeken wordt.

Persoonlijk zou ik op dit moment eigenlijk voor Tv Vlaanderen ofzo gaan via satteliet, 300+ zenders voor 9,95€ de maand.

In tegenstelling tot de andere waar je amper meer zenders hebt.
Nu, ik ben blij dat we thuis gewoon bij de analoge tv blijven, we moeten al die digitale zevers niet hebben:)

Wargoofy

Legacy Member
mja, satteliet zullen ze wel niet willen installeren..

maar je bent dus niet verplicht op internet te nemen van Telenet als je digitale tv wil erbij..

en aangezien we'n lcd zullen nemen, is analoog 'n beetje te mager schijnt..

Lord Seth

Legacy Member
Den Freddie zei:
Belgacom zou ik al zeker niet nemen eigenlijk.
Alleen al het feit dat ze u verplichten hun eigen Phillips router te kopen zint me al niet. + uwen internetsnelheid gaat ook nog eens drastisch naar beneden als er tv gekeken wordt.

Persoonlijk zou ik op dit moment eigenlijk voor Tv Vlaanderen ofzo gaan via satteliet, 300+ zenders voor 9,95€ de maand.

In tegenstelling tot de andere waar je amper meer zenders hebt.
Nu, ik ben blij dat we thuis gewoon bij de analoge tv blijven, we moeten al die digitale zevers niet hebben:)
Niet helemaal waar. Als je in een gebied zit waar ADSL2+ of VDSL1 beschikbaar is, sluiten ze u daarop aan. Dan krijg je 8,6 Mbit van hen, 4 Mbit voor tv en 4,6 Mbit voor internet.

TVV is wel aan te raden ja, ben je van die duopolisten toch al een beetje af, zoniet zit je goed bij Telenet vind ik, bij BGC ben je slechter af.
Voor internet zou ik DX-Solutions, Dommel of EDPnet aanraden. Voor telefonie kan je VOIP bellen (heel goedkoop) en voor mobiele telefonie moet je maar zelf een provider kiezen, ken daar niet veel van.

Dat BGC goedkoper is waar en niet waar.
*Als klant bij BGC, kan je voor 50EUR digitale televisie bijkrijgen. 41 EUR voor je internetabo, daarbij reken je 9,- EUR bij voor digitv bij BGC. In dit geval is BGC wél 25% goedkoper dan de kabel (iN.Di en Telenet).

*Als klant bij een alternatieve operator kán je geen BGC tv nemen, tenzij je overstapt.

*Voor internet bij Telenet, en je wilt digitv bij BGC, ben je duurder af bij Belgacom.

Dit is natuurlijk allemaal gratis reclame voor de twee duopolisten in Mechelen en Brussel natuurlijk. Nog eens gratis in Terzake komen, gratis in alle kranten staan (advertenties niet meegerekend), gratis op internet staan.

Sk8erMatty

Legacy Member
nja, zoveel beter is da nie ze, da digitaal gedoe. Ale tis te zeggen dadde wel iets beter beeld hebt (kank duidelijk zien bij mijn meetje bijvoorbeeld) (wat eigenlijk zelfs nie het geval is bij belgacom tv)
ik ben gewoon aan't wachten tot ze in hd gaan beginnen uitzenden. :)

Cycloon

Legacy Member
Met de digicorder kunt ge makkelijker dingen opnemen dan die van belgacom + ge kunt 2 programma's op hetzelfde moment opnemen, ge kunt ook kijken naar wat ge opneemt tijdens dat die opneemt (handig om reclames door te spoelen ^^).

Voor de rest zal het wel gelijk zijn zeker :)

L0k1-

Legacy Member
kunde nie beter gewoon wachten? dacht dat die digiboxen en dergelijke nog geen hdmi ingangen hebben, dus koop je nu zo ene ben je mooi in de zak gezet als ze met HD uitzendingen beginnen. mag je nieuwe box kopen met HDMI ingang :)

nuja dit is toch wat ik heb gehoord en heb gelezen in verscheidene magazines.

arnovd

Legacy Member
Het is niet echt on-topic maar ik had een vraagje ivm digitale TV van telenet. Ik woon dus blijkbaar in een regio waar telenet geen digitale tv kan voorzien. Hoe komt dit en ga ik ooit digitale tv van telenet kunnen ontvangen. Ik heb prime en wil dat ook houden, moet ik dan bij telenet blijven of kan ik dan Tv vlaanderen kopen en toch prime houden?

virtualdude

Legacy Member
arnovd zei:
Het is niet echt on-topic maar ik had een vraagje ivm digitale TV van telenet. Ik woon dus blijkbaar in een regio waar telenet geen digitale tv kan voorzien. Hoe komt dit en ga ik ooit digitale tv van telenet kunnen ontvangen. Ik heb prime en wil dat ook houden, moet ik dan bij telenet blijven of kan ik dan Tv vlaanderen kopen en toch prime houden?

je zou Prime en tv Vlaanderen kunnen behouden maar dan zal je je kabel moeten behouden. Wat erop neer zou komen dat je dubbel gaat moeten betalen.

Hoe het komt dat je geen Telenet DigiTv hebt. Eenvoudig. De kabel is niet in het bezit van telenet maar aan een ander bedrijf.

Piejie

Legacy Member
Denk dat Telenet de HD recorder heeft uitgebracht. En vanaf 1 december zouden verschillende zenders (Prime, Prime Sport, NG, ...) daarmee in HD te bekijken zijn. Moet zelf ook nog informeren want zou dat ook zien zitten.

virtualdude

Legacy Member
Piejie zei:
Denk dat Telenet de HD recorder heeft uitgebracht. En vanaf 1 december zouden verschillende zenders (Prime, Prime Sport, NG, ...) daarmee in HD te bekijken zijn. Moet zelf ook nog informeren want zou dat ook zien zitten.

-> HDcorder is in eerste instantie enkel te huren.
-> Prime HD (one en sport) is verkrijgbaar tegen 5€/maand (NIET los verkrijbaar)
-> Exqi en NG HD voor 5€/maand

Piejie

Legacy Member
Ga nu eens bellen. Voor Prime zou het normaal geen probleem mogen zijn, heb nu ook al Prime, dus zou €5 extra per maand zijn voor het HD pakket.

En dit heb ik ook gelezen:

"Wie intekent voor 31/12/07 kan genieten van 4 maanden gratis huur HD-coder. En bespaart een activatie kost van 75€."

allistair

Legacy Member
Wargoofy zei:
Daar we een nieuwe (LCD of Plasma) tv zullen kopen, kijken m'n ouders ook om digitale televisie te hebben.
Momenteel hebben we gewone kabel, en internet via Skynet (tja, dommel aansmeren lukt me echt niet..).

Kan je dan 'n digicorder of zo nemen van Telenet? of hoe gaat dit in zijn gang? Of zouden we beter af zijn met Belgacom TV (de kans dat we speciale zaken als voetbal aankopen acht ik niet bijster groot jammer genoeg).
moet er ook mee rekening houden da je mss telenet niet kan nemen voor digitale tv, hier gaat dat niet omdat onze locale kabeldistributeur (Integan) daar een overeenkomst voor moet hebben met telenet, wat dus niet het geval is...

Slayerbe

Legacy Member
als je geen telenet digitaal kan pakken kan je normaal gezien indi pakken.
hebben wel geen prime maar zenden wel al een tijdje in HD uit.

Lord Seth

Legacy Member
arnovd zei:
Het is niet echt on-topic maar ik had een vraagje ivm digitale TV van telenet. Ik woon dus blijkbaar in een regio waar telenet geen digitale tv kan voorzien. Hoe komt dit en ga ik ooit digitale tv van telenet kunnen ontvangen. Ik heb prime en wil dat ook houden, moet ik dan bij telenet blijven of kan ik dan Tv vlaanderen kopen en toch prime houden?
Dan moet jij in Limburg, Antwerpen of Zuid-West-Vlaanderen wonen zeker. Jij kan gebruik maken van iN.Di :)
Je zal ooit digitale tv kunnen ontvangen van Telenet, als iN.Di het op een akkoord smijt met Telenet, of als Telenet iN.Di overneemt. Het eerste is onwaarschijnlijk, maar het tweede, daar zullen we voor moeten oppassen hoor ;)

Of Telenet hun HD kan ondersteunen is maar zeer de vraag, want ze hebben het al moeilijk als iemand 12 GB per maand versluist, laat staan dat ze HD gaan gebruiken :lol:

Wargoofy

Legacy Member
blijkbaar is't allemaal al beslist :p

er staat hier nu 'n digicorder van telenet en die doet z'n werk.. (internet hebben we wel nog via skynet, dat wordt de volgende stap: zagen om dommel te krijgen :p)

bedankt allemaal voor jullie hulp.

Epyon

Legacy Member
Lord Seth zei:
Je zal ooit digitale tv kunnen ontvangen van Telenet, als iN.Di het op een akkoord smijt met Telenet, of als Telenet iN.Di overneemt. Het eerste is onwaarschijnlijk, maar het tweede, daar zullen we voor moeten oppassen hoor ;)
Gezien de huidige financiële toestand van Telenet is zo'n overname nu en in de toekomst onwaarschijnlijker dan het eerste ja :p . Er zal sowieso via gerechtelijke weg een akkoord geforceerd worden. Telenet kreeg in 1996 het recht om punt-tot-punt diensten via het netwerk van de intercommunales aan te bieden, terwijl deze laatste het exclusieve recht op broadcasting (punt-tot-meerpunts diensten) bleven behouden.

Interactieve digitale televisie werd al eerder als een punt-tot-punt dienst beschouwd, waardoor In.Di dus geen interactie kan aanbieden. Nu wil Telenet dat digitale televisie óók als punt-tot-punt dienst wordt beschouwd (wat het technisch gezien is) waardoor ze hun digitale televisie over heel Vlaanderen kunnen verdelen. Dit is evenwel de doodsklok voor In.Di, want de intercommunales zullen dit platform dan niet meer mogen aanbieden (Telenet krijgt maw het monopolie op de kabel in de schoot geworpen).

In de rechtbank van eerste aanleg kreeg Telenet al gelijk, en nu wordt alles in gereedheid gebracht voor een procedureslag die wss enkele jaren zal duren... Dus tegen 2010 weten we mss de uitkomst ;) .

Lord Seth

Legacy Member
Tegen 2010, zal er waarschijnlijk al meer televisie op de markt zijn, Scarlet en Tele2, want KPN ziet er wel graten in (Tele2). Met het nieuwe VDSL2-netwerk zou dit wil eens kunnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan