Archief - De werking van vitamines

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vintage Hifi

Legacy Member
.TiTipower zei:
al die pillekes en nest moet ge ni neme. Eet gewoon een paar banane voor de kracht en ne appelsien of dergelijke voor vitamine. Of chocomelk van dieje poeier zit ook veel magnesium en vitamine in.

Die pille vertrouw ik ni
Maarja ik ben iemand die ni rap na de dokter gaat :)
't Is nochtans iets wat heel goed voor u is, zo elke dag een multi-vit. pil nemen. Denk je werkelijk dat er in de groenten/fruit tegenwoordig nog evenveel vitaminen zitten als vroeger? Think again.

Enfin, wel verder overdaad schaadt, vitaminenvergiftiging is zeer ernstig.

viewer

Legacy Member
Wa_denkte zei:
't Is nochtans iets wat heel goed voor u is, zo elke dag een multi-vit. pil nemen. Denk je werkelijk dat er in de groenten/fruit tegenwoordig nog evenveel vitaminen zitten als vroeger? Think again.

Kdenk wel dat de gemiddelde mens vroeger een pak minder (lees: geen) bananen of kiwi's of weetikveel wat voor tropisch fruit at als wij nu doen.

Vintage Hifi

Legacy Member
viewer zei:
Kdenk wel dat de gemiddelde mens vroeger een pak minder (lees: geen) bananen of kiwi's of weetikveel wat voor tropisch fruit at als wij nu doen.
Zucht. Ik heb het over algemeen fruit en groenten. Niet over bananen in het specifiek.

metaphore

Legacy Member
Overlaatst in de les had ne prof het er nog over...

Hij nam juist een voorbeeldje over spierkrampen etc
Een tekort aan Magnesium, natrium, calcium kan zeker een groot effect hebben aan spierkrampen.
(verhaaltje van magnesium is dus totaal geen nonsense)

Zoals ge weet, of niet weet, bevatten cellen complexe ladingsgradiënten die noodzakelijk zijn voor de werking van onze cellen. Deze gradiënten worden opgebouwd door mineralen als magnesium, natrium, calcium, ... . Hierdoor staat er steeds spanning over de membraan van een cel.

Als ge nu een verstoorde spanning over u cellen hebt, dit vaak veroorzaakt door tekort aan bepaalde mineralen, dan geraakt u gehele cel ontregeld.
En het komt vaak voor dat dit bij spiercellen gebeurt. Als er te weinig calcium is functioneren u spieren niet zoals het hoort en schieten ze sneller dan normaal in kramp.
(sportievere mensen hebben vaker meer calcium opgeslagen in hun spiercellen, daarom hebben deze minder snel last van krampen bij inspanning)

En het is niet enkel bij een tekort aan calcium maar dus ook bij tekort aan andere mineralen dat de spiercellen vaak niet functioneren zoals het hoort. Met voornaamste symptoom spierkrampen.

Dus in feite zijn de mineralen zoals de dokter dus zei, zeker even belangrijk als u vitaminen.
(tkan zijn dat hij dus een bloedtest heeft gedaan en gemerkt heeft dat je vooral een tekort aan magnesium had en dit dus terecht als oorzaak van u krampen beschouwt.)

Hoe lang dat gaat duren kan ik u wel nie vertellen.
Maar wat dus zeer ook echt belangrijk is voor de werking van spieren is calcium en in feite alle andere mineralen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan