Archief - De werking van vitamines

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CommunityLeader

Legacy Member
Hai hai!:p
Ik had een simpele vraagje voor al die hoog begaafden mensen hier :D

Het zit zo, ik ben een voetballer en heb wegens enkel tekorten last van extreme vormen van kuit krampen, ik moet er wel bij zeggen ik ben een pure sprintbom, dus als ik vertrek is dat vrij intensief en snel lol...
Moja dit terzijde,

Ik ben dus naar de dokter gegaan omdat ik het beu was om altijd wegens krampen men matchen te moeten staken na 60minuten ondanks de goed conditie.
Hij wist me een magnesium middel voor te schrijven en alsook een vitamine B kuur.
Nu die vitamine kuur nam ik al langer, en ik hoorde op men werk dat die kuur geen zin had zonder die magnesium, blijkbaar hecht magnesium zich aan de vitaminen en kan zo dit in uw bloedsomloop worden genomen.
Anders zou je als het ware de vitamine uitschijten/zeiken.

Nu men vraag hoe lang zou het duren alsvoor die magnesium in werking gaat treden of beter gesteld terug op peil is? spreken we hier over maanden of weken? Aleja neem dat nu toch reeds ene goeie week maar voel weinig of niks verschil :$

Zijn er nog bepaalde vitamines die noodzaaklijk zijn voor de beentjes/spieren? Om zo men probleempje te verhelpen?

alvast bedankt!

TETTENMAN

Legacy Member
moet dit niet bij wetenschap?
Anyhow ik denk dat je ook niet al te veel wonderen moet verwachten hoor maar het zal allesinds geen maanden duren eer je wat beterschap voelt hoort maar een week is dus nog wat te kort

CommunityLeader

Legacy Member
TETTENMAN zei:
moet dit niet bij wetenschap?
Anyhow ik denk dat je ook niet al te veel wonderen moet verwachten hoor maar het zal allesinds geen maanden duren eer je wat beterschap voelt hoort maar een week is dus nog wat te kort
Goh ja ik weet het, maar ik redeneerde als volgt, als je een zwaar tekort hebt, zou je toch op een week iets moeten zien als je plost een overvloed krijgt toegestopt? niet?

Gavin

Legacy Member
is het niet eerder dat je maar een bepaalde hoeveelheid opneemt

neem nu vitamine c. als ge 2 appelsienen eet hebt ge het wel gehad, de rest wat erbij komt wordt niet meer opgenomen en dus afgevoerd


wat tijd geven

Genious

Legacy Member
Gavin zei:
is het niet eerder dat je maar een bepaalde hoeveelheid opneemt

neem nu vitamine c. als ge 2 appelsienen eet hebt ge het wel gehad, de rest wat erbij komt wordt niet meer opgenomen en dus afgevoerd


wat tijd geven
was vitamine C niet de enige vitamine waarbij dat het geval was? :unsure:

PaJaMa

Legacy Member
Gavin zei:
is het niet eerder dat je maar een bepaalde hoeveelheid opneemt

neem nu vitamine c. als ge 2 appelsienen eet hebt ge het wel gehad, de rest wat erbij komt wordt niet meer opgenomen en dus afgevoerd


wat tijd geven
lol
vitamine c kan je in enorme dosissen nemen, weet niet waar je het van hebt
vitaminen worden nooit afgevoerd, alleen bij een teveel (als ze wateroplosbaar zijn) anders worden ze opgeslagen in de lever (een teveel van bv vitamine a is schadelijk)
dat verhaal van magnesium is trouwens nonsense

Mako

Legacy Member
CommunityLeader zei:
Goh ja ik weet het, maar ik redeneerde als volgt, als je een zwaar tekort hebt, zou je toch op een week iets moeten zien als je plost een overvloed krijgt toegestopt? niet?

eu, best niet meer nemen dan voorgeschreven nee... :p
Bij een teveel aan bepaalde vitamines, ik weet niet meer juist vanbuiten dewelke, kan je echt wel fameuze neveneffecten krijgen hoor. (dit jaar gezien in een cursus) Gewoon blijven bij de voorgeschreven dosis dus...

Ssup

Legacy Member
http://www.vitacomplete.com/importance_ned.php

Hier zie je een beschrijving van de werking van vitamines en met welke ze samenwerken.

Een teveel aan vitaminen in het algemeen is ook niet goed,niet aleen bij vit. A maar ook bv Vitamine C kan bij een teveel een verzwakking van uw beenderen veroorzaken.

Neem vitaminen gewoon zoals de dagelijks aanbevolen hoeveelheid u meedeelt of als uw arts zegt wat ge moet nemen maar niet overdrijven.

Als die kuur die hij u voorschrijft niet helpt ligt het mischien aan iets anders en zeg hem dat dan.

EverlastingHate

Legacy Member
Je kan zelfs een vitaminevergiftiging krijgen als je er te veel binnenkrijgt, kan zelfs leiden tot 'pietje de dood'.

XoN`-

Legacy Member
Kneem ook frequent magnesium voor stress + spieren. Das in combinatie met calcium. Wak hier ook heb staan & soms es inneem: lood, zink, & vitaminesurplussen zoals vb neogenyl, promagnor (ideaal voor studeren, stress, spierpijnen ... 300% dagelijkse hoeveelheid vitamine), ginseng, stjans-kruid ...

Fighting Hobbit

Legacy Member
Je hebt extreme vormen van kuitkrampen bij voetbal, kan het zijn dat je toevallig soms momenten relatief stil staat en dan opeens heel snel vertrekt, waarna je weer helemaal stil blijft?

dobbertom

Legacy Member
Ikzelf heb ook veel last van hevige en pijnlijke krampen in men kuiten. Nu even niet omdat ik 2 weken buiten strijd ben.

Ik heb geen last van die krampen tijdens een wedstrijd maar gewoon na een wedstrijd of na een training , zeer vreem. Ik heb soms ook last gwn snachts of smorgens als ik opsta in men bed en dan moetek zeker 5 min blijven liggen tot die pijn weg is.

Ik ga vanaf volgende week ook B vitaminen nemen en hopen dat het goed werkt want het doet egt wel pijn en soms heb ik er een hele dag last van.

Greetz .

Blackend

Legacy Member
Vandaag heb ik eveneens de match na 70 minuten moeten staken na hevige kuit-krampen... en net op het moment dat ik op de grond lag van de zeer , scoren de ander toch wel niet de 0-1 zeker :s

Ma khad 2 uur ervoor al een ander match (scholierenmatch als scheids) in de benen :)

CommunityLeader

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Je hebt extreme vormen van kuitkrampen bij voetbal, kan het zijn dat je toevallig soms momenten relatief stil staat en dan opeens heel snel vertrekt, waarna je weer helemaal stil blijft?
Ik vertrek idd heel snel ja en dan na de actie sta je dan idd meestal stil of licht vorm van beweging.
Maar ik neem nu toch al enkele weken die Promagnor en men probleemje van de 70minuten kramp is weg :woohoo:

Nu kan ik zonder problemen 90minuten aan volle 100% blijven sprinten :applause:

I love magnesium :love:

Moloch

Legacy Member
waarom drinkt ge nie eens aquarius? zit vol met vitaminen en andere dingen, en tsmaakt nog goe ook (diene red blast vooral)

Thales

Legacy Member
XoN`- zei:
Kneem ook frequent magnesium voor stress + spieren. Das in combinatie met calcium. Wak hier ook heb staan & soms es inneem: lood, zink, & vitaminesurplussen zoals vb neogenyl, promagnor (ideaal voor studeren, stress, spierpijnen ... 300% dagelijkse hoeveelheid vitamine), ginseng, stjans-kruid ...

stjans kruid is tegen depressie

CommunityLeader

Legacy Member
Moloch zei:
waarom drinkt ge nie eens aquarius? zit vol met vitaminen en andere dingen, en tsmaakt nog goe ook (diene red blast vooral)
aquarius is poespas, Isostar is dan vele beter.

Nuja de truk om krampen te vermijden is 3U voor de wedstrijd eten, liefst pasta vorm, en 1u voor de wedstrijd op zne minst 2liter water hebben genuttigd.
Tijdens de rust voor koolhydraten dus een isostar.

Sylverscythe

Legacy Member
XoN`- zei:
Kneem ook frequent magnesium voor stress + spieren. Das in combinatie met calcium. Wak hier ook heb staan & soms es inneem: lood, zink, & vitaminesurplussen zoals vb neogenyl, promagnor (ideaal voor studeren, stress, spierpijnen ... 300% dagelijkse hoeveelheid vitamine), ginseng, stjans-kruid ...


Ik weet niet op wat je het wel hebt, maar lood zou ik nu niet bepaald aanraden als supplement...

Verder krijg je met een gezonde voeding sowieso genoeg vitaminen binnen, meeste supplementen zijn overbodig maar het placebo-effect zal veel goedmaken.

.TiTipower

Legacy Member
al die pillekes en nest moet ge ni neme. Eet gewoon een paar banane voor de kracht en ne appelsien of dergelijke voor vitamine. Of chocomelk van dieje poeier zit ook veel magnesium en vitamine in.

Die pille vertrouw ik ni
Maarja ik ben iemand die ni rap na de dokter gaat :)

rbn-

Legacy Member
PaJaMa zei:
lol
vitamine c kan je in enorme dosissen nemen, weet niet waar je het van hebt
vitaminen worden nooit afgevoerd, alleen bij een teveel (als ze wateroplosbaar zijn) anders worden ze opgeslagen in de lever (een teveel van bv vitamine a is schadelijk)
dat verhaal van magnesium is trouwens nonsense
Daarom dat Magnesium pillen speciaal gemaakt worden tegen krampen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan