Archief - De stopzetting van Netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wu-chAn

Legacy Member
Eindelijk, je las gewoon telkens hetzelfde maar in een nieuw jasje, ben ik blij dat ik uit de informaticasector ben gestapt.

Terror Factor

Legacy Member
Wu-chAn zei:
Eindelijk, je las gewoon telkens hetzelfde maar in een nieuw jasje, ben ik blij dat ik uit de informaticasector ben gestapt.

ook zowa de rede waarom ik t al zo lang ni meer geleze heb. interesse voor informatica gaat fel achteruit be mij, en tis idd altij hetzelfde.

Sk8erMatty

Legacy Member
ah, dermee dat'k em ook nie vond vandaag in de Carrefour :(
vond het ook wel een goe magazine ze ..
mja, zal moeten overstappen naar een ander dan om te kunnen lezen op de WC ^^

Moloch

Legacy Member
vond het geen slecht blad, tot de dag dat ik in mijn jonge pc-ervaring periode vol spanning de cd die bij het magazine zat opsteekte en een virusscanner installeerde, bleek die besmet te zijn met het enchalypitus virus (hence the irony), sindsdien niet meer naar omgekeken, kspreek wel van een 8tal jaar terug é :p

Preske

Legacy Member
Ik vind het jammer. de laatste jaren waren ze wel serieus gedaald in kwaliteit.

Dat ze de papieren versie moeten opzeggen is jammer, maar ik had gehoopt dat ze de elektronische versie ook zouden blijven voortdoen.

Epyon

Legacy Member
Het heeft me altijd verbaasd dat ze het nog zo lang hebben kunnen rekken, niet alleen Netwerk maar de volledige IT pers for that matter. Het zat er in de jaren '90 al aan te komen dat het Internet voor hen de doodsteek zou beteknen. Als maandblad kan je moeilijk op het nieuws inspelen, extra's zoals CD-roms zijn duurder dan internetdistributie, uitgediepte dossiers kan je even goed en vaak beter op toegewijde websites vinden (anandtech bvb), ...
Er zal enkel nog een (kleine) markt overblijven voor beginner- en professionele magazines denk ik. Maar 'beginners' pur sang zijn er hoe langer hoe minder, en als dergelijk tijdschrift kan je maar moeilijk tien keer een 'Dé geheime trucs in Windows Vista' gids of iets dergelijks publiceren.
De professionele pers is dan zo klein dat er weinig tot geen geld mee te verdienen is. Vaak zijn die pro-magazines gesponsord of gewoon eigendom van soft/hardwarefabrikanten.

Zelf stoorde ik me het meest aan de soms gekleurde reviews van hard- en software in de gedrukte IT pers, soms op het misleidende af. Op het internet is er veel meer feedback en kan je zaken veel sneller dubbelchecken. Daarom heb ik al jaren mijn IT abo's opgegeven :) . De gedrukte vakpers is in feite al jaren door zijn eigen vakgebied ingehaald...

EagleEye

Legacy Member
Wij hadden dat rond 2000 ofzo, maar later is dat echt overbodig geworden wegens nogal veel blabla, en het internet enz... Ik las ook enkel de hardware reviews, die niet echt van het meest hoogstaande niveau waren.

Suicide Monkey

Legacy Member
Ik vond het in het begin toch een vrij goed blad. Ik heb de eerste 3 jaar allemaal gekocht maar toen ik thuis internet had stond er in feite weinig nieuws in omdat ik toch regelmatig op sites zit met hard- en software nieuws. Als ik dan eens een boekje kocht was er dan mss 1 artikel dat ik nog interessant vond en da's toch niet de moeite meer om zoiets te kopen. Ik vond netwerk toch eerder iets voor iemand die er niet zoveel van kende of pas mee bezig was.

Wu-chAn

Legacy Member
Epyon zei:
Het heeft me altijd verbaasd dat ze het nog zo lang hebben kunnen rekken, niet alleen Netwerk maar de volledige IT pers for that matter. Het zat er in de jaren '90 al aan te komen dat het Internet voor hen de doodsteek zou beteknen. Als maandblad kan je moeilijk op het nieuws inspelen, extra's zoals CD-roms zijn duurder dan internetdistributie, uitgediepte dossiers kan je even goed en vaak beter op toegewijde websites vinden (anandtech bvb), ...
Er zal enkel nog een (kleine) markt overblijven voor beginner- en professionele magazines denk ik. Maar 'beginners' pur sang zijn er hoe langer hoe minder, en als dergelijk tijdschrift kan je maar moeilijk tien keer een 'Dé geheime trucs in Windows Vista' gids of iets dergelijks publiceren.
De professionele pers is dan zo klein dat er weinig tot geen geld mee te verdienen is. Vaak zijn die pro-magazines gesponsord of gewoon eigendom van soft/hardwarefabrikanten.

Zelf stoorde ik me het meest aan de soms gekleurde reviews van hard- en software in de gedrukte IT pers, soms op het misleidende af. Op het internet is er veel meer feedback en kan je zaken veel sneller dubbelchecken. Daarom heb ik al jaren mijn IT abo's opgegeven :) . De gedrukte vakpers is in feite al jaren door zijn eigen vakgebied ingehaald...

Volledig mee eens

enj0i^

Legacy Member
Papier is gewoon veel leuker om te lezen.

Als ik op de trein zit heb ik een boekje bij me, als ik buiten in de zon zit is dat ook met een boekje.

Het internet kan niet alles vervangen :p

-Helld0g-

Legacy Member
ik heb hier toevallig de laatste Pcmagazine, FWD en Netwerk liggen (gekregen op unizo vergadering)

Netwerk is eigtl de enigste waar er iets nuttigs in stond...
en het was nu net 10 jaar Netwerk geweest!!

PS. Gamereviews lees ik ook nog eens zoveel liever op papier anders zijn het meestal gewoon de screenshots en de conclusie...
enkel de Kickstarts van Arena51 vind ik echt goed gedaan (de ene keer wel beter dan de andere)

Darconix

Legacy Member
Ah Netwerk, in de begindagen toen ik nog geen internet had, was het altijd stormloop om Netwerk met cd-rom te kopen. Vol met shareware-spelletjes, en andere rommel, zovele uren mee doorgebracht :bow: :love: Later PC-gameplay beginnen kopen en daar zaten meer demo's op, toen internet gekregen en dan was het gedaan met de boekskes. Als ge ne gsm wilde kopen, was zo'n mega-overzicht wel handig, maar je koopt ook niet elke maand een nieuwe gsm é.

killgore

Legacy Member
Epyon zei:
Het heeft me altijd verbaasd dat ze het nog zo lang hebben kunnen rekken, niet alleen Netwerk maar de volledige IT pers for that matter. Het zat er in de jaren '90 al aan te komen dat het Internet voor hen de doodsteek zou beteknen. Als maandblad kan je moeilijk op het nieuws inspelen, extra's zoals CD-roms zijn duurder dan internetdistributie, uitgediepte dossiers kan je even goed en vaak beter op toegewijde websites vinden (anandtech bvb), ...
Er zal enkel nog een (kleine) markt overblijven voor beginner- en professionele magazines denk ik. Maar 'beginners' pur sang zijn er hoe langer hoe minder, en als dergelijk tijdschrift kan je maar moeilijk tien keer een 'Dé geheime trucs in Windows Vista' gids of iets dergelijks publiceren.
De professionele pers is dan zo klein dat er weinig tot geen geld mee te verdienen is. Vaak zijn die pro-magazines gesponsord of gewoon eigendom van soft/hardwarefabrikanten.

Zelf stoorde ik me het meest aan de soms gekleurde reviews van hard- en software in de gedrukte IT pers, soms op het misleidende af. Op het internet is er veel meer feedback en kan je zaken veel sneller dubbelchecken. Daarom heb ik al jaren mijn IT abo's opgegeven :) . De gedrukte vakpers is in feite al jaren door zijn eigen vakgebied ingehaald...

Kon het zelf niet beter zeggen :D.
Terror Factor zei:
ook zowa de rede waarom ik t al zo lang ni meer geleze heb. interesse voor informatica gaat fel achteruit be mij, en tis idd altij hetzelfde.
informaticasector is wel degelijk nog steeds vrij boeiend & vernieuwend, maar dan moet je er al wat van afweten en inderdaad de iets "professionelere" magazines gaan kopen (ik vond zelfs c't tegenvallen).

Arifiene

Legacy Member
Ik las da soms wel nog (men pa kocht da altijd), en die cd-roms bekeek k ook wel eens. jammr dus.

Stancke

Legacy Member
Waar is de tijd dat er een CD bijzat van wel 500mb vol met software!

:rofl:

zipke

Legacy Member
Kvind het kei jammer. Dit was tenminste nog eens een beetje multimedia gericht. Clickx ofzo is (bijna) enkel computers :(

Weet er misschien iemand nog goede multimedia magazines? Gsm's, projectors, spelletjes,...

^MystiQ

Legacy Member
Time^- zei:
Logische evolutie imo, het internet is een pak sneller dan zulke weekbladen. Wie online mee is, vindt bijna alles wat daarin staat oud nieuws. Handig voor mensen die minder mee zijn op internet en kant en klare hints & tips willen, maar dat is het dan ook.

Ook een dergelijke hoop bullshit op het internet IMO. Voor je echt weet of iets correct is of niet moet je toch al eens goed gezocht hebben vind ik persoonlijk.

Ik ben geabboneerd op het boekje elektuur, heeft niets te maken met IT maar met elektronica maar het is hetzelfde principe. Op internet vind je hopen informatie over elektronica en projecten die daarmee te maken hebben maar je vind er ook een hoop gezever rond. Wat ik soms niet allemaal lees. Veel amateurs die denken dat ze iets weten van elektronica en dus een hoop bull shit verspreiden op het internet.

Da is hetzelfde met de IT wereld. Veel zeveraars en daarom is een boekje net zo leuk. Het geeft je correcte informatie weer en het leest gemakkelijker ook.

:)

onsmozes

Legacy Member
'k Vind het vooral vreemd, vooral omdat Netwerk marktleider was :/. En dat het boekske ondergebracht was bij De Persgroep en dan nog problemen heeft met het invullen van de advertentieruimte, dan ziet het er echt niet goed uit voor die bepaalde markt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan