Archief - De jaren 2000?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brazuca

Legacy Member
Ik vroeg mij af...er zijn de jaren 70, 80, 90 en the seventhies, eighties...
Maar hoe gaan ze onze huidige periode noemen? De twothousandthies?
De jaren 0?

Grtz

Jaws

Legacy Member
laten we ons daar zorgen over maken als we in de jaren 10 zitten :p

virtualdude

Legacy Member
niks, net zoals voor de jaren 10-19.

Enkel vanaf de jaren 20 wordt de term echt gebruikt.
Jaren 0 en jaren 10 gebruikt men eigenlijk niet echt

ByT3 Me

Legacy Member
wat ik me wel af vraag is of men in de 18de en 19de eeuw ook die termen gebruikte gelijk de fifties, sixties, seventies,....? :)

Brazuca

Legacy Member
http://en.wikipedia.org/wiki/2000s

Looks like it

In contrast to the decades from 1920 to 1999, which are called "the Twenties", "the Sixties", and the like, the 2000s have no universally-accepted name. Some people refer to the decade simply as the "twenty hundreds"; this can be written as "the 2000s" or "the '00s". But simply saying "the 2000s" can cause confusion, since this could refer to the entire 21st century—or even the entire millennium.

Looking for a name for the decade has been problematic, especially in the United States. The term "Noughties" has been suggested by the BBC,[1][2] and in fact, in most English-speaking countries, "Noughties" and "Noughts" have come to be the most widely recognized and accepted terms.[3] But in North America this term has not become popular, largely because few Canadians or Americans even recognize the use of naught or nought to mean zero; to their ears, Noughties sounds like it is related to the adjective naughty.

Other proposed names have been almost innumerable, and include:

* aughts, aughties, and double-aughts, from 'aught',[4] which, like "naught" means "zero" (aughts was one of the more popular terms in the early 20th century)
* nils and nillies, from 'nil', meaning "nothing"
* 2Ks, from the Greek term khilioi, meaning "thousand"
* ōzies, from the practice of calling the number zero 'O'
* zeroes, double zeroes, ohs, double ohs, and oh-ohs

However, none of the above suggestions represent any consensus.

Chickenlal

Legacy Member
Tegen dat de jaren 2000 voorbij zijn is de mensheid uitgestorven, dus waarom daarvan wakkerliggen :p

no_way2go

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Tegen dat de jaren 2000 voorbij zijn is de mensheid uitgestorven, dus waarom daarvan wakkerliggen :p

Heb jij de laatste 7 jaar onder een steen gewoond?

DA_MadAce

Legacy Member
Ik heb mensen op radio en tv al enkele keren naar "de jaren 2000" horen refereren. Ik neem aan dat dit de gewoonte zal blijven voor het nederlandstalige gebied. In het engels dus gewoon "the twenty hundreds".
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan