Archief - De donkere toren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Doom_Knight

Legacy Member
Hoi piepeloi,

Ik weet niet waar ik deze thread moet neerpoten, dus doe ik het hier maar.

Ik ben geïnteresseerd in jullie meningen over de donkere toren, het magnum opus van Stephen King.

Zelf ben ik ze voor de 2e keer aan het lezen (zit halverwege "de scherpschutter")

Ik vind de boeken echt de max, zeker de eerste 4.

Wat is jullie mening?

Yo-Han

Legacy Member
heel lang geleden gelezen en vond ze wel best ok...was toen en jaar of 18 en in
een ware King leeesperiode...deze trilogy ,(euh blijkbaar meer dan ik las) was eens iets anders dan de typische zich in Maine/USA afspelende verhalen en vond het wel een apart origineel wereldje

Cygnus-ß °|X1|°

Legacy Member
Ik ben er nog niet aan begonnen...

Maar het zal niet lang meer duren :)

EvilTwin

Legacy Member
Het is gewoon schitterend. Lord of the Rings goes Spaghettiwestern met een goeie schep SciFi erbij :) Ik heb lang mogen wachten op de laatste drie delen, maar zodra ze uit waren stond ik in de winkel.

Persoonlijk vond ik "Suzanna's Song" wel het saaiste deel. Ook het eerste is wel nogal moeilijk te volgen, maar wordt allemaal toegelicht in het tweede deel. Het tweede deel is dan weer zo goed ... Dan worde gewoon meegezogen int verhaal.

Squall-sX-

Legacy Member
Ik vind dat deel 4 een paar heel mooie stukken heeft. Als ik gewoon zin heb om eens een goed stuk te lezen (dus geen goesting in een heel boek, maar gewoon een stuk dat ik sterk vind), dan grijp ik nog steeds naar deel 4 en lees over de eerste ontmoeting tussen Susan en Will (Roland), hoe de drie jongens van de binnenbaronieën de drie doodskistjagers te pakken nemen in de saloon, en het gevecht tussen Roland's ka-tet en de mannen van Jonas en daarna dat kinderlegertje.

Ik vind ook dat het einde van de serie helemaal in lijn ligt met de rest van de boeken. Ik was echt wel verrast. Een heel klein beetje teleurgesteld, maar zeker verrast.

Doom_Knight

Legacy Member
Vergeet ook niet het pad naar de donkere toren van Bev Vincent te lezen.

Ik zal één van dezer dagen es binnenwippen bij de standaard.

De donkere toren voor de tweede keer lezen is zeker een aanrader omdat je de boeken dan beter begrijpt en je dieper in de wereld van Roland wordt gezogen.

Cyberkef

Legacy Member
Ik heb ze ook al meermaals verslonden, echter dat allerlaatste hoofdstuk... *rraagh*! >_<
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan