Archief - Cyborg technologie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cin

Legacy Member
rabsi zei:
denk ook aan de mogelijkheden voor de examens, vooral voor de blok richtingen :) doorleest de cursus gewoon één keer en slaat alles op :)


Het wordt nog simpeler, later wordt de kennis gewoon in uw geheugen 'gedownload'. Wat dat gaat betekenen voor de vooruitgang laat ik in het midden . :)

bhaalspawn

Legacy Member
Vrij eenvoudig denk ik:
mensen met een pure theoretische kennis die gewoon klakkeloos regeltjes kunnen overpakken/herhalen.
Veruit gedaan dus met een vooruitgang in de toepassingen van die richtingen (geen outside the box thinking meer).
Of het zou ook mogelijk moeten zijn van ervaring te downloaden (liefst van verschillende mensen dan nog wel).

Ik sta der eigenlijk vrij angstig tegenover.
Maarja eens het ietwat mogelijk en betaalbaar is, zullen we het allemaal moeten hebben of je komt prolly niet meer aan een job (vuilnisman, kuisvrouw,... uitgesloten natuurlijk)

Parnakra

Legacy Member
bhaalspawn zei:
(geen outside the box thinking meer)

Eens we weten hoe de hersenen outside of the box denken, kunnen we daar ook weer een chip voor inplanten.

chosen1

Legacy Member
C|n zei:
Het wordt nog simpeler, later wordt de kennis gewoon in uw geheugen 'gedownload'. Wat dat gaat betekenen voor de vooruitgang laat ik in het midden . :)

zo was er een aflevering bij stargate SG-1 ofzo! zo'n beschaving die al hun kennis uit een centrale bron haalde door een chip op hun hoofd! (natuurlijk werd het verhaal dan uitgebreid doordat hun leefwereld altijd kleiner werd door ecologische gevolgen en dat dat mainframe hun verleden wiste en mensen vermoordde omdat er maar een bepaald aantal in da systeem mocht leven)

bhaalspawn

Legacy Member
Parnakra zei:
Eens we weten hoe de hersenen outside of the box denken, kunnen we daar ook weer een chip voor inplanten.

Ik denk dat we tegen dan al hebben gevonden hoe we de hersenen van andere mensen kunnen sturen (zoals die rat maar dan zonder een implant bij de ontvangers) en er iemand misbruik van heeft gemaakt die liever heeft dat we niet oustide of the box denken of zelfs helemaal niet meer denken :D

Ooh, wat ben ik weer aant doomdenken :crazy:

L0k1-

Legacy Member
screaM^ zei:
ik ben er ook echt van verschoten... wist ook totaal niet dat ze al zover stonden!
ik heb er enkel mijn vragen bij wat de vs allemaal van zin is met deze technologie.
Aangezien de sponsoringen zie je gewoon dat ze er wel degelijk iets mee van zin zijn, maar wat?

maar er zijn (natuurlijk) ook positieve kanten zoals doven terug laten horen, blinden laten zien via een camera, de ziekte van parkinson bedwingen,...
enkel hetgene met die ratten vond ik echt wel fascinerend...
met een pc een rat 'besturen' gaat toch al redelijk ver... ben benieuwd hoever ze gaan staan over laat zeggen 5 jaar...


edit: ik zou wel schrik beginnen krijgen als de vs idd met hun 'revolutionaire soldaat' gaat beginnen, zintuigen worden dan verfijnd, spieren kunnen (naar voorlopige schatting) vertienvoudigd worden,... wat nog allemaal?

hmm zou tof zijn als dit mogelijk was ...... maarja als het van de Bush administratie afhangt krijgde daar al geen steun omdat het niet ethisch is :tongue: was ook zo bij het stamcellen onderzoek ....

rabsi

Legacy Member
L0k1- zei:
hmm zou tof zijn als dit mogelijk was ...... maarja als het van de Bush administratie afhangt krijgde daar al geen steun omdat het niet ethisch is :tongue: was ook zo bij het stamcellen onderzoek ....

het word juist zwaar gesponserd door de amerikanen het onderzoek (leger, maar die steken veel geld in R & D)... er waren zelf al 10000-20000 mensen met dat toestelletje om je te helpen bij parkinson

zolang het gebruikt word om zieke mensen te helpen stelt er zich nie echt een ethische vraag bij cyborg technologie ..... het is pas als gezonden mensen het willen/zouden gebruiken dat de vraag zich gaat stellen....

Thales

Legacy Member
L0k1- zei:
hmm zou tof zijn als dit mogelijk was ...... maarja als het van de Bush administratie afhangt krijgde daar al geen steun omdat het niet ethisch is :tongue: was ook zo bij het stamcellen onderzoek ....

idd.. van dat stamcelonderzoek is erg... daar liggen veel antwoorden voor ziekten te bestrijden en dergerlijke, maar toch is het daar verboden. In europa wordt het nu wel deels gesponserd, maar moest amerika zich daar ook volledig opzetten, wie weet hoe vlugger ( qua samenwerking) we iets zouden bereiken

gamer1

Legacy Member
Eerst leerden ze die rat op het hendeltje duwen als die dorst had. Daarna koppelden ze de motor van het hendeltje af en verbonden die met de computer. De computer registreerde dan de hersenactiviteit als de rat op het hendeltje duwde en liet het drinkbuisje komen. Iets later moest de rat zelfs niemer op da hendeltje duwen, maar er gewoon aan denken en verscheen da drinkbuisje al. Maar hoe wist die rat da hij niemer moest duwe, maar gewoon denke "ik duw op t hendeltje"? Die rat heeft toch geen besef dat het drinkbuisje nu door de computer werd gestuurd en niemer door het hendeltje op zich.

L0k1-

Legacy Member
rabsi zei:
het word juist zwaar gesponserd door de amerikanen het onderzoek (leger, maar die steken veel geld in R & D)... er waren zelf al 10000-20000 mensen met dat toestelletje om je te helpen bij parkinson

zolang het gebruikt word om zieke mensen te helpen stelt er zich nie echt een ethische vraag bij cyborg technologie ..... het is pas als gezonden mensen het willen/zouden gebruiken dat de vraag zich gaat stellen....

achja kunnen altijd hopen dat het er snel aankomt, alhoewel het voor een familielid al veel te laat zal zijn ...

Mako

Legacy Member
gamer1 zei:
Eerst leerden ze die rat op het hendeltje duwen als die dorst had. Daarna koppelden ze de motor van het hendeltje af en verbonden die met de computer. De computer registreerde dan de hersenactiviteit als de rat op het hendeltje duwde en liet het drinkbuisje komen. Iets later moest de rat zelfs niemer op da hendeltje duwen, maar er gewoon aan denken en verscheen da drinkbuisje al. Maar hoe wist die rat da hij niemer moest duwe, maar gewoon denke "ik duw op t hendeltje"? Die rat heeft toch geen besef dat het drinkbuisje nu door de computer werd gestuurd en niemer door het hendeltje op zich.

geconditioneerde reflex hé, gelijk bij pavlov. Die rat beseft dat dat hendeltje voor 'drinken' staat na een bepaalde tijd. Als wetenschappers dan in die rat zijn hersenen kunnen zien exact welk signaal er wordt verstuurd als hem aan dat hendeltje denkt om te drinken, kunnen ze dat drinken laten komen elke keer hem nog maar aan het hendeltje denkt...

edit: zelfs een niet zeer intelligent dier als een rat moet eerst het gedacht hebben 'ik duw op de hendel' voor hij dit daadwerkelijk doet he. Elke ding dat ge doet gaat gepaard met een gedachtegang. Het is dus die gedachtegang die ze het drinkbuisje laten triggeren... En op den duur wordt dat dus een geconditioneerde reflex, zoals bij de honden van pavlov, zodat de rat niet meer op het hendeltje duwt, enkel het gedacht is al genoeg, dat beseft hij na een tijd...

gamer1

Legacy Member
Mako zei:
geconditioneerde reflex hé, gelijk bij pavlov. Die rat beseft dat dat hendeltje voor 'drinken' staat na een bepaalde tijd. Als wetenschappers dan in die rat zijn hersenen kunnen zien exact welk signaal er wordt verstuurd als hem aan dat hendeltje denkt om te drinken, kunnen ze dat drinken laten komen elke keer hem nog maar aan het hendeltje denkt...

edit: zelfs een niet zeer intelligent dier als een rat moet eerst het gedacht hebben 'ik duw op de hendel' voor hij dit daadwerkelijk doet he. Elke ding dat ge doet gaat gepaard met een gedachtegang. Het is dus die gedachtegang die ze het drinkbuisje laten triggeren... En op den duur wordt dat dus een geconditioneerde reflex, zoals bij de honden van pavlov, zodat de rat niet meer op het hendeltje duwt, enkel het gedacht is al genoeg, dat beseft hij na een tijd...

Dacht wel dat het zoiets moest zijn.

NapalmBenny.

Legacy Member
Maak zo een heel leger ratjes aan :D, en je kan een heel land bespieden :D, tot in de kleinste hoekjes.

En achteraf geweren op hun rug :D, en de soldaten van uit hunne zetel maar afknallen :D. Zou eens wat anders zijn dan counterstrike en unreal.

Den fidel kan maar beter gaan oppassen voor elke rat die hij ziet :D.

Zeta Reticula

Legacy Member
bhaalspawn zei:
Vrij eenvoudig denk ik:
mensen met een pure theoretische kennis die gewoon klakkeloos regeltjes kunnen overpakken/herhalen.
Veruit gedaan dus met een vooruitgang in de toepassingen van die richtingen (geen outside the box thinking meer).
...
Zever. Wat een stomme redenering. Wat is een cursus leren dan? Dat hangt enkel van de persoon af...

Maar het gaat op de duur wel moeten dat we hulpstukken gebruiken, omdat sommige theorieën zo ingewikkeld en complex zijn dat het bijna onmogelijk is om ze te kunnen bijhouden.

NapalmBenny.

Legacy Member
Zie het als een rekenmachine, velen kennen een ordinaire staartdeling niet eens meer en het regeltje van 9 =D.

Spliffsnatcher

Legacy Member
puur kennis vergaren zonder analytisch denken = dataopslag
kennis interpreteren = menselijke eigenschap en zeeeer moeilijk te doorgronden.

Als er dan uberhaupt richtingen zouden verdwijnen zijn het idd diegene die kennis van buiten blokken. Ik kan aannemen dat voor de aanvang van een rechtenstudie het downloaden van het hele wetboek een pluspunt is. En dat de gemiddelde student in rechten een heel ander persoon zal zijn dan diegen die nu 5 jaar bezig zijn.

NapalmBenny.

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
puur kennis vergaren zonder analytisch denken = dataopslag
kennis interpreteren = menselijke eigenschap en zeeeer moeilijk te doorgronden.

Als er dan uberhaupt richtingen zouden verdwijnen zijn het idd diegene die kennis van buiten blokken. Ik kan aannemen dat voor de aanvang van een rechtenstudie het downloaden van het hele wetboek een pluspunt is. En dat de gemiddelde student in rechten een heel ander persoon zal zijn dan diegen die nu 5 jaar bezig zijn.
Gewoon alle wiskundige definities en fysicawetten downloaden, en nog een processorke laten insteken, dan ben je ook al een stap verder :p.

Spliffsnatcher

Legacy Member
ja echt stap verder ben je dan niet.

Momenteel in burgie en andere wetenschappen gebruiken ze toch voldoende de pc dus zou je denken de pc doet alles. Niet dus.

tijd kan je er zeker mee winnen, input vandata is soms langdradig werkje. maar interpretatie is nog altijd nodig.


grootste uitdaging --> creativiteit op een chip krijgen, hoewel men al programma heeft om muziek te beoordelen op flop of niet

NapalmBenny.

Legacy Member
Euhm, ik vind dat toch een serieuze stap verder hoor :s, ge zult vele schooluren besparen hoor :s. Op school leren ze u ook niet denken hoor, het denken en creatief zijn moet je zelf doen, ge krijgt gewoon de uitleg wat het allemaal is. Die uitleg zou je dan uiteindelijk gewoon kunnen donwloaden :p.

En zelfs de meest zwakke analystische persoon zou uiteindelijk ook tot een oplossing kunnen komen, hij zal er wel langer over doen, zolang hij de 'kennis' maar bezit :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan