Archief - Cyborg technologie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blacky

Legacy Member
Ik heb dit net op canvas gezien, en ik moet zeggen ik had er geen flauw benul van dat we al zo ver stonden. Als je dit vergelijkt met de uitvinding van de computer 100jaar terug. Wat zou dit dan geven als we 100jaar verder zijn?

Nu al kunne blinde terug zien, dove mensen kunne terug horen, mensen met de ziekte parcison kunnen terug "normaal" leven. Dit zijn nog maar een paar van de dingen die men kan doen met cyborg technologie.
Maar zoals altijd, bij elke uitvinding zijn er wel slechte kanten...

Wat staat er ons allemaal te wachten in de toekomst ? Dagtripjes naar een ander zonnestelsel ? :P

screaM^

Legacy Member
ik ben er ook echt van verschoten... wist ook totaal niet dat ze al zover stonden!
ik heb er enkel mijn vragen bij wat de vs allemaal van zin is met deze technologie.
Aangezien de sponsoringen zie je gewoon dat ze er wel degelijk iets mee van zin zijn, maar wat?

maar er zijn (natuurlijk) ook positieve kanten zoals doven terug laten horen, blinden laten zien via een camera, de ziekte van parkinson bedwingen,...
enkel hetgene met die ratten vond ik echt wel fascinerend...
met een pc een rat 'besturen' gaat toch al redelijk ver... ben benieuwd hoever ze gaan staan over laat zeggen 5 jaar...


edit: ik zou wel schrik beginnen krijgen als de vs idd met hun 'revolutionaire soldaat' gaat beginnen, zintuigen worden dan verfijnd, spieren kunnen (naar voorlopige schatting) vertienvoudigd worden,... wat nog allemaal?

FroFro

Legacy Member
kheb de reportage gezien maar da van die rat hebbek lang gelede al geleze, kvin da walgelijk :p anyway, da zal wel bijdragen tot de supersoldaat zeker :) ze zijn ook bezig me exoskeletons, die retehard worde al er ne kogel tegekomt. Onzichtbaarheid wordt ook belangrijk etc (iedereen zal wel al die groene onzichtbaarheidsjas hebbe gezien, ma ondertusse staan ze wel al veel verder zonder die groene schijn ze ^^ kheb daar een jaar gelede fzo nog es wa over opgezocht)

ma da heeft natuurlijk nix meer me cyborgs te maken :p


Anyway, kdenk da ze moete oppasse me cyborgs, want 't zijn en blijve computers, en volges mij zijn opholgeslagen cyborgs die in het wilde weg knallen dus goe mogelijk :x

NapalmBenny.

Legacy Member
screaM^ zei:
edit: ik zou wel schrik beginnen krijgen als de vs idd met hun 'revolutionaire soldaat' gaat beginnen, zintuigen worden dan verfijnd, spieren kunnen (naar voorlopige schatting) vertienvoudigd worden,... wat nog allemaal?

Ze doen u de hele dag naar cnn kijken en cola zult ge drinken...

Hmgrwngd

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Ze doen u de hele dag naar cnn kijken en cola zult ge drinken...

Idd; let op voor syberteknologie. :)

Stel je maar eens voor daje iets zou doen, iets wat eigenlijk door een ander mens gecontroleerd wordt...
O nee, zo erg en compleet nieuw! :)

Towlie

Legacy Member
Binnen een paar decennia zal mss je kleinkind zijn tv aanzetten door eraan te denken :p

Dat vond ik de eigenaardigste, die man kon zijn tv aanzetten en van post veranderen door enkel zijn hersenen er aan toe te zetten :s

NapalmBenny.

Legacy Member
Moeten wij nu nog blij zijn met ps3 en wii :sop:

Waarom een wii-controllerke, als ge het vanuit je koppie kan regelen :p

Thales

Legacy Member
Towlie zei:
Binnen een paar decennia zal mss je kleinkind zijn tv aanzetten door eraan te denken :p

Dat vond ik de eigenaardigste, die man kon zijn tv aanzetten en van post veranderen door enkel zijn hersenen er aan toe te zetten :s

?
serieus?

zo kan iedereen telekinetisch zijn...

maareuh, als ie dat kan door er gewoon es aan te denken, kan ie wss ook andere apperatuur beinvloeden... hartmachines, scanners noem maar op.. die is ni welkom in een ziekenhuis
en van dat superlerger?. dunno of da waar is, maar ze zouden betere onderzoeken doen naar dingen tegen ziekten en dergerlijke dan... ik denk maar aan kanker.. 1 op de 3 vlamingen heeft deze ziekte. Zoiets maakt mij bang

FroFro

Legacy Member
@thales, die man kan wel enkel dinges besture die ervoor geprogrammeerd zijn e :) die kan genen auto starte door eraan te denken fzo e ^^

(denkik :unsure: )

NapalmBenny.

Legacy Member
gamer1 zei:
Komt er mss nog een herhaling van die alfevering?


's avonds wordt dat herhaald geloof ik, na middernacht


"De technologie leent zich echter ook tot misbruiken. Op militair gebied zouden er zo soldaten zijn die bevelen uitvoeren zonder na te denken. De bevelen moeten zelfs niet uitgesproken, maar enkel gedacht worden."

Hehe :D, ...vandaag is rood.... :D:D, als ge dan met een sadist te maken hebt :D..

GhO$T

Legacy Member
Towlie zei:
Binnen een paar decennia zal mss je kleinkind zijn tv aanzetten door eraan te denken :p
En dan zit jij terwijl te denken 'hmmm zou er porno op tv zijn vanavond' en floep een porno film op het scherm.

Anvilke

Legacy Member
terwijl op da eigenste moment u ouders nr tv aant kijke zijn....

Cin

Legacy Member
blacky zei:
Ik heb dit net op canvas gezien, en ik moet zeggen ik had er geen flauw benul van dat we al zo ver stonden. Als je dit vergelijkt met de uitvinding van de computer 100jaar terug. Wat zou dit dan geven als we 100jaar verder zijn?

Nu al kunne blinde terug zien, dove mensen kunne terug horen, mensen met de ziekte parcison kunnen terug "normaal" leven. Dit zijn nog maar een paar van de dingen die men kan doen met cyborg technologie.
Maar zoals altijd, bij elke uitvinding zijn er wel slechte kanten...

Wat staat er ons allemaal te wachten in de toekomst ? Dagtripjes naar een ander zonnestelsel ? :P

De technologie die ze daar gebruiken heet BrainGate en is ontwikkeld door Cyberkinetics in 2003. Het machientje werkt eigenlijk alsvolgt; Je hebt aan de chip 100 elektroden die samen worden ingebracht nabij het motorcomplex van je hersenen. Die elektroden 'luisteren' dan welke neuronen een lading afschieten (=elektronische impuls) en geven die dan door aan de computer die dan de zogezegde beweging van je arm of been registreert. De chip en technologie zijn nu zo ver ontwikkeld dat het mogelijk gaat worden om personen wiens nek is gebroken terug volledig te leren functioneren. Men gaat dan gewoon een extensie chip in de ruggegraat inplanten die de signalen van de "brainchip" opvangt. Zo overbrug je dus de doorgesneden zenuwen.

Je spreekt over 100 jaar verder, wel ik mag je er op wijzen dat in 2036 je al versteld zult staan. Computers kunnen een miljard keer worden verkleind, en een miljoen keer minder stroom gebruiken. Dit staat wetenschappers toe om nog complexere, maar tegelijkertijd betere computerchips te produceren die de hersenen beter kunnen 'volgen' en dus 'vertalen'.

De technologische evolutie raakt langzamerhand in een versnelling, omdat de mensheid op de rand staat van een geweldige doorbraak: "nanotechnologie". (Ik heb daar een klein artikel van op m'n website staan)

Vroeger waren het de genen die de evolutie bepalen, nu zal de mens in staat zijn, zijn eigen evolutie te bepalen. Maar welke richting die zal uitgaan blijft nog af te wachten. Feit is dat de subsidies er alleen maar komen 'dankzij' de militairen. De mens wordt gedreven door macht en wilt dus zo machtig mogelijk zijn. Spijtig genoeg, gaan we dus niet alleen goede dingen beleven aan deze nieuwe technolgie.

chosen1

Legacy Member
als ze over een aantal jaren met zo'n dinge op de markt komen die al uw zintuigen beinvloeden dan zou ik da toch alleen maar nemen als ge echt ziek bent ze! stel u voor dat dat bedrijf na verloop van tijd zegt 'nu hebbe we genoeg mensen met onze implantaten, laten we ze benutten' en dan updaten ze uw chip, geven ze u bevelen waar ge niets aan kunt doen behalve gehoorzamen et voila! natuurlijk zult ge der dan weinig van weten marja :p

_DM_

Legacy Member
Inderdaad, ik sta er echt versteld van van wat men tegenwoordig kan...
Neem nu die rat, dat hendletje, de computer en het kraantje, zo simpel maar steek het maar eens ineen he...

rabsi

Legacy Member
chosen1 zei:
als ze over een aantal jaren met zo'n dinge op de markt komen die al uw zintuigen beinvloeden dan zou ik da toch alleen maar nemen als ge echt ziek bent ze! stel u voor dat dat bedrijf na verloop van tijd zegt 'nu hebbe we genoeg mensen met onze implantaten, laten we ze benutten' en dan updaten ze uw chip, geven ze u bevelen waar ge niets aan kunt doen behalve gehoorzamen et voila! natuurlijk zult ge der dan weinig van weten marja :p

mja die die u zintuigen beinvloeden wilde nu msh niet nemen omdat ze geen voordelen geven als je niet ziek bent.... en om estitsche reden msh ook ... maar als die in de toekomst praktisch niet zichtbaar gaan zijn en een verbetering van u zintuigen aanbieden (verbertering op gezonde toestand) gade daar msh nog anders over denken

ik zou allesinds zo nen geheugen upgrade zien zitten :) ... en dan kunde sommige gedachten delen ... en dan op net zetten ofzo ... regiseur kan film maken gewoon door hem te dromen ? :) wie weet ... denk ook aan de mogelijkheden voor de examens, vooral voor de blok richtingen :) doorleest de cursus gewoon één keer en slaat alles op :)

aja die rat besturen vond ik wel goed, bind er nog beetje springstof aan ... en drop ze met parchutje in vijandig gebied :) .... en ge hebt goedkope zelfmoord soldaten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan