Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Biljart

Legacy Member
London zei:
Hopelijk heel de economie kapot nu. Stond in de sterren geschreven dat dit land moest doodbloeden. Het moest en zou gebeuren.
Niks dat wij kunnen doen, alleen wat klagen en ons klaarmaken voor de afgrond.
2e lockdown, wat versoepelen en hupsakee weer naar de 3e lockdown. Op het einde van de rit zal het water ons aan de lippen staan, maar we zullen mogen blij zijn dat we nog water hebben. (Gehaald uit 'de bende van Jan de Lichte')

Kunnen zoals in Wallonië allemaal voor de staat gaan werken.
Misschien is dat wel het einddoel?

Het heeft er alle schijn van. Een socialistische/communistische staat met avondklok en repressie.

Mulan

Legacy Member
Tomski zei:
Bij ons zijn ze gewoon voor alle kindjes opengebleven.
Bij ons eerst enkel voor personeel met essentiële beroepen, in een tweede fase ook voor ouders die werkten (van thuis uit of in een niet-essentiële sector) en pas in een derde fase voor iedereen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Nesjamag

Legacy Member
Twee weken geleden waren er ongeveer 2500 nieuwe gevallen/dag en nu zijn er een 220 tal opnames per dag.
Dus ongeveer 9% wordt een opname in ziekenhuis.

Nu zitten we aan 10000/dag, dus over twee weken kunt ge verwachten dat er een kleine 1000 opnames/dag zullen volgen.
Ongeveer 10% daarvan is blijkbaar intensieve zorgen. Dus verwachting zou dan zijn dat over twee weken er ongeveer 100/dag op intensieve zorgen belanden.

Er zijn 1000 bedden in intensieve zorgen voorzien voor covid gevallen. 1200 in de extra fase.

Zal spannend worden als het zo blijft gaan.

Hopelijk brengt het sluiten van enkel horeca de redding. Die volle 4% van corona infecties minder moet de boel redden.

{BK}Black Devil

Legacy Member
De Croo is niet aan de horeca , is al langer geweten ,hij zal er niet wakker van liggen.

Sylverscythe

Legacy Member
London zei:
Hopelijk heel de economie kapot nu. Stond in de sterren geschreven dat dit land moest doodbloeden. Het moest en zou gebeuren.
Niks dat wij kunnen doen, alleen wat klagen en ons klaarmaken voor de afgrond.
2e lockdown, wat versoepelen en hupsakee weer naar de 3e lockdown. Op het einde van de rit zal het water ons aan de lippen staan, maar we zullen mogen blij zijn dat we nog water hebben. (Gehaald uit 'de bende van Jan de Lichte')


Biljart zei:
Kunnen zoals in Wallonië allemaal voor de staat gaan werken.
Misschien is dat wel het einddoel?

Het heeft er alle schijn van. Een socialistische/communistische staat met avondklok en repressie.

Oei, het vat relativering is weer af.

London

Legacy Member
Biljart zei:
Kunnen zoals in Wallonië allemaal voor de staat gaan werken.
Misschien is dat wel het einddoel?

Het heeft er alle schijn van. Een socialistische/communistische staat met avondklok en repressie.

Er gaan nog veel oogjes open gaan.. Ook bij 'Jos, 72 jaar uit Oudenaarde' die al weken roept om strengere maatregelen/lockdown.

Dookie

Legacy Member
Toch schitterend hoe onze grondwet precies een maar een vodje papier is aangezien ze weeral een (ongrondwettelijke) avondklok invoeren...

{BK}Black Devil

Legacy Member
Dookie zei:
Toch schitterend hoe onze grondwet precies een maar een vodje papier is aangezien ze weeral een (ongrondwettelijke) avondklok invoeren...

mja een avondklok van 00u 05u , wat voor zin heeft dat ?

sandervdw

Legacy Member
Dookie zei:
Toch schitterend hoe onze grondwet precies een maar een vodje papier is aangezien ze weeral een (ongrondwettelijke) avondklok invoeren...

tegen welke grondwet gaat dat dan in?

Nahrtent

Legacy Member
Je kan het ook gewoon incompetentie noemen als je het er niet mee eens bent, je hoeft daarom niet over een wereldwijd communistisch complot te beginnen. :ironic:

Wilcao

Legacy Member
Nahrtent zei:
Je kan het ook gewoon incompetentie noemen als je het er niet mee eens bent, je hoeft daarom niet over een wereldwijd communistisch complot te beginnen. :ironic:
Maar dat is voor wat extra drama eraan toe te voegen!

Resool 9 Lives

Legacy Member
SomeDude zei:
Het recht om u vrij te verplaatsen over het grondgebied

Elke grondrecht is absoluut maar tegelijkertijd ook beperkend. Het recht op een gezond en een waardig leven is ook een grondrecht.

SomeDude

Legacy Member
Horeca toe maar evenmenten mogen nog en sportwedstrijden met publiek :lol:

Had dan alles buiten toegelaten dus café/horeca buiten wel nog en evenementen enkel buiten

sandervdw

Legacy Member
SomeDude zei:
Het recht om u vrij te verplaatsen over het grondgebied
En welk artikel is dat net? Want als ik dat Google krijg ik enkel websites van "corona-negationisten"...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

SomeDude

Legacy Member
Resool 9 Lives zei:
Elke grondrecht is absoluut maar tegelijkertijd ook beperkend. Het recht op een gezond en een waardig leven is ook een grondrecht.

Ik kan gezond en waardig leven op dit moment dus dat is een non-argument
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan