Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KnightOfCydonia

Legacy Member
JPV zei:
Netflix verbruikt 1 gigabyte per uur, da's dus 150 uur in standaard-pakket. Teams zit aan 250mb/uur.

VPN verbruikt niet veel, dacht ik.

Ik denk dat je overdrijft in je gebruik. enkel met godganse dag netflix en youtube zit je al aan je 150gig, dat extra pakket zal dan niet voldoende zijn voor de rest.

Als je je kinderen de godganse dag voor Netflix zet, kan ik wel geloven dat je gemakkelijk kan thuiswerken.

Scarlet internet met onbeperkt surfen kost €32 per maand. Orange Internet als er geen telefoonlijn voorhanden is om Scarlet te nemen heb je voor ongeveer €50.

Het internet in België is duur, maar heus niet zo onbetaalbaar. Het probleem met kinderarmoede zit echt wel ergens anders dan in de prijs van die ene factuur.

Maar goed, ik ben ook geen voorstander van lockdown voor lager onderwijs of 1e graad secundair onderwijs. Voor hogere jaren eventueel wel, en kan men misschien ouders eens gaan responsabiliseren door kindergeld te verlagen en zelf dan maar zaken als een laptop te voorzien voor de kinderen, als overheid. Zoiets doe je echter niet 1, 2, 3 in een crisis. Op bepaalde momenten waren stocks van zaken zoals webcams zelfs volledig uitgeput.

Yo-Han

Legacy Member
Badger zei:
En ik word er lastig van dat de ernst van deze pandemie geminimaliseerd wordt. Mensen sterven, blijven maandenlang ziek. Onze zorg voor patiënten moet wijken door het aantal zieken, maar zoveel mensen halen hun schouders op :doh:

(dit is absoluut niet persoonlijk op jou bedoeld)

Ik word lastig als mensen niet es naar het geheel kijken.

Onderschatten-> mogelijks probleem ziekenhuizen, pieken verspreiding, meer doden ...
Overschatten, vooral in combo met grillige maatregelen en grillige communicatie -> draagvlak weghalen, andere problemen creëren zoals langdurige stres en wrevel

Dus m'n moet proberen de gulden middenweg vinden, niet makkelijk.

Tzou al helpen moesten sommigen in ons regering niet communiceren als een baviaan en elke paar dagen van gedacht veranderen onder druk van ... of eerst kijken naar (buitenland).

phate_13

Legacy Member
M°°nblade zei:
1. Slaat op niets want als je het nodig hebt om lessen te kunnen volgen, dan is het geen 'luxe' product meer maar even essentieel als een boekentas en een pennenzak.
2. Netbooks heb je ook al voor 106€ zoals in mijn vorige post stond, dat negeer je dus jij zit net zo goed het hoogste cijfer te cherrypicken omdat het in je kraam past.

Of dat het nu over 1,2 of 2,3% gaat , je bent hier letterlijk over een verschil van 1% procent aan het moeilijk doen dat onvoldoende marge zou hebben om 17€/maand aan de kant te leggen voor een low budget netbook.
Wat je daarnaast ook vergeet is dat slechts 38,4% van die materieel en sociaal gedepriveerden [uberhaupt (gelukkig maar) 1 of meerdere kinderen hebben:

Alleenstaande ouders, minstens 1 afhankelijk kind 30,2%
2 volwassenen, minstens 1 afhankelijk kind 8,2%


38,4% van 2.3% is tot nader order nog steeds 0.88´% dus sluiten de officiële cijfers dicht tegen mijn gevoel aan. Much ado about nothing. Als het voor 99% van de vlamingen lukt, en oplossingen kan voorzien voor die resterende 1% is de economische toestand van de ouders waarom afstandsonderwijs niet zou lukken niet meer dan een strohalm.

Hoe is naar de werkelijke cijfers kijken "cherry-picken"?

En je snapt precies niet zo goed hoe % werkt? En 1%, 2% of 5% is een enorm verschil. Van 1% naar 2% is niet 1% verschil. Dat is een verschil van 100%. 2% is namelijk dubbel zoveel als 1%. 5% is vijfmaal zoveel als 1%.
Daarnaast is dat altijd "van iets". In dit geval, van de Belgische bevolking. 1% van de Belgische bevolking is 220000 personen. 2% is 440000 personen.

Daarnaast interpreteer je die cijfers ook nog eens compleet fout. Het is niet niet 38.4% van 2.3%.
Het is 30.2% van de categorie "Alleenstaande ouders, minstens 1 afhankelijk kind" die hier onder vallen. Je kunt die percentages niet zomaar gaan optellen.
Het is quasi 1/3de van deze categorie die financiëel ZWAAR in de problemen zit.

de hamster

Legacy Member
Het gaat weer exact gaan zoals de vorige keer, kijken wat Frankrijk doet. Als Macron pakweg donderdagavond een lockdown zou aankondigen zitten we nog voor zaterdag ook binnen.

MiniJeffrey

Legacy Member
ilgonwe zei:
Nederland heeft een versie van de "barometer" die ze routekaart noemen. Het ligt in lijn van wat Ierland heeft en de Belgische barometer zal er ook sterk op lijken.
In een hoekje staat er nog in blokletters "LOCKDOWN".

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/Documenten/routekaart_coronamaatregelen_1310.pdf

1240

1240

Amai wat een draak van een schema...

Biljart

Legacy Member
Hoeveel van deze “arme mensen” hebben wel geld voor
-een huisdier
- sigaretten
- iphone of dergelijke

Ik heb een tijdje beroepsmatig ervaring met deze mensen gehad.
Ik moet eens lachen als men beweert dat deze mensen geen geld hebben voor internet.

Prioriteiten stellen. Daar draait het om.

phate_13

Legacy Member
Biljart zei:
Hoeveel van deze “arme mensen” hebben wel geld voor
-een huisdier
- sigaretten
- iphone of dergelijke

Ik heb een tijdje beroepsmatig ervaring met deze mensen gehad.
Ik moet eens lachen als men beweert dat deze mensen geen geld hebben voor internet.

Prioriteiten stellen. Daar draait het om.

Niet veralgemenen en niet puur anekdotisch kijken. Kan ook helpen.

ilgonwe

Legacy Member
In HLN:
"Telewerk wordt weer de norm in Antwerpen"
Antwerps gouverneur Cathy Berx (CD&V) houdt vandaag overleg met de provinciale crisiscel over de coronatoestand. Daar zou beslist zijn dat telewerk in de provincie Antwerpen voortaan de norm wordt en dus niet enkel sterk aangeraden wordt. Dat bericht De Tijd.

Verder zou de provincie zich ook buigen over een verstrenging van de regels voor de horeca. De Tijd meldt dat de gouverneur zowel cafés als restaurants wil laten sluiten om 23 uur en dat klanten er maximaal met vier aan tafel mogen zitten. Enkele burgemeesters zouden zich echter meer kunnen vinden in het voorstel van de sector, waarbij er maximaal zes mensen aan tafel mogen zitten en cafés en restaurants om 24 uur dicht moeten.

In Wetstraat-kringen gaat rond dat de coronabarometer vrijdag gelanceerd wordt.

Berx zou uit liberale hoek de boodschap hebben gekregen dat de federale regering van Alexander De Croo (Open VLD) vrijdag mogelijk bijschakelt. En dat het niet wijs zou zijn woensdag met nieuwe horecaregels te komen in Antwerpen, als die wellicht vrijdag sowieso komen. De kans is dus reëel dat even getemporiseerd wordt rond horeca.

Renegadexxripxx

Legacy Member
phate_13 zei:
Niet veralgemenen en niet puur anekdotisch kijken. Kan ook helpen.
Wordt er in die cijfers kritisch gekeken naar waar men het geld dat men heeft aan spendeert voor deze statistieken gesteld worden ? Want doet men dat niet, dan hebben die cijfers eigenlijk geen waarde. Wat het punt was van biljart.

phate_13

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Wordt er in die cijfers kritisch gekeken naar waar men het geld dat men heeft aan spendeert voor deze statistieken gesteld worden ? Want doet men dat niet, dan hebben die cijfers eigenlijk geen waarde. Wat het punt was van biljart.

Dus iedereen gaat er vanuit dat 1/3de van de alleenstaande ouders een iphone, roken en een poes belangrijker vinden dan hun kinderen? Mooi wereldbeeld.
En omdat "ik denk x, dus cijfers y hebben NUL waarde"? Meen je dat serieus? Als dat de manier van discussiëren is, dan laat je het beter achterwege. Ik verwacht toch een hoger niveau en als iemand iets beweert, dat dan zelf ook staaft.
Ik raad je trouwens aan die cijfers eens van dichterbij te bekijken. Zelfs het beknopte overzicht is al vrij uitgebreid.

MiniJeffrey

Legacy Member
M°°nblade zei:
Sorry, maar wat is het percentage ouders dat ondanks 90-170 €/maand kindergeld voor 1 - 2 kinderen géén netbook voor hun kind kan voorzien?

Wat is het percentage alleenstaande ouders dat géén 250 € op een spaarrekening heeft staan of dat zelfs geen marge heeft om dat gespreid over 6 maanden aan te schaffen?

Je vind die dingen tegenwoordig al voor 106 €. Als er geen marge is om die kost over 6 maanden te spreiden (17€/maand) zijn we moeilijk aan het doen over misschien <1% van de bevolking. Dan kan je moeilijk spreken van een of ander beleidsprobleem is. Dan schort er gewoon iets bij die ouders.
Dan is dat iets dan een school even goed met een dozijn uitleenlaptops kan oplossen (22 miljoen euro extra budget voor coronakosten in het onderwijs) in plaats van te beginnen over sinterklaas politiek a la 'een laptop voor ieder kind!' terwijl 99% van de bevolking zich dat wel gerust kan permitteren of al had.


Zelfs dat kan je tijdelijk wel. Mijn vrouw en werken zijn beiden fulltime blijven werken. Ondanks alle miserie (beide ouders op IC) en 2 kinderen van 2 en 4 jaar oud. Op een gegeven moment hebben we ochtend- en avondshiften overwogen om aan onze 40 werkuren te geraken maar uiteindelijk is dat niet nodig geweest.
Het is niet omdat iets moeilijk is, dat het daarom onmogelijk is. In het slechte geval kweek je een ruggengraat (stel je voor).

Dit is zo'n typische 'ik heb het goed, dus hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand geen 250 euro kan hebben', makes me sick...

Ik ben opgegroeid bij mijn alleenstaande moeder, die 2 jobs moest combineren om een iet of wat deftig bestaan te kunnen hebben. Mijn moeder at boterhammen met confituur zodat ik zo'n dure rekenmachine kon kopen voor in het humaniora. Kom echt niemand de les spellen dat ze geen 250 euro hebben staan of dat ze ondanks kindergeld geen netbook kunnen kopen. Heel veel mensen moeten vechten om elke maand rond te komen om gewoon te kunnen leven (huisvesting, energie en eten), laat staan dat er een noodzakelijk middel als kleren, schoenen af kan. En dan komen de zaken als computer, laptop etc. nog niet eens ter sprake.

Ik heb nu een meer dan goed loon, maar ik ga nooit vergeten vanwaar ik kwam, ongeacht of ik rijkelijk kan leven.

Clarise

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Dit is zo'n typische 'ik heb het goed, dus hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand geen 250 euro kan hebben', makes me sick...

Ik ben opgegroeid bij mijn alleenstaande moeder, die 2 jobs moest combineren om een iet of wat deftig bestaan te kunnen hebben. Mijn moeder at boterhammen met confituur zodat ik zo'n dure rekenmachine kon kopen voor in het humaniora. Kom echt niemand de les spellen dat ze geen 250 euro hebben staan of dat ze ondanks kindergeld geen netbook kunnen kopen. Heel veel mensen moeten vechten om elke maand rond te komen om gewoon te kunnen leven (huisvesting, energie en eten), laat staan dat er een noodzakelijk middel als kleren, schoenen af kan. En dan komen de zaken als computer, laptop etc. nog niet eens ter sprake.

Ik heb nu een meer dan goed loon, maar ik ga nooit vergeten vanwaar ik kwam, ongeacht of ik rijkelijk kan leven.

Tja het forum zit vol met kinderen die niks van levenservaring hebben.

Anyway voor mij mogen ze het land terug een maand of 2 in verplichte quarantine plaatsen zodat we met nieuwjaar misschien efkes buiten mogen komen.

Carrion

Legacy Member
Clarise zei:
Tja het forum zit vol met kinderen die niks van levenservaring hebben.

Anyway voor mij mogen ze het land terug een maand of 2 in verplichte quarantine plaatsen zodat we met nieuwjaar misschien efkes buiten mogen komen.

Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de actieve leden in Algemeen en Pol & Actua al makkelijk eind de 20 aantikt hoor.

En laten we een quarantaine / lockdown zo hard mogelijk proberen te ontwijken.

sandervdw

Legacy Member
Badger zei:
En ik word er lastig van dat de ernst van deze pandemie geminimaliseerd wordt. Mensen sterven, blijven maandenlang ziek. Onze zorg voor patiënten moet wijken door het aantal zieken, maar zoveel mensen halen hun schouders op :doh:

(dit is absoluut niet persoonlijk op jou bedoeld)

Ze zouden die cijfers in een ander perspectief moeten zetten. Nu is dat een getal dat voor veel mensen "laag" lijkt, maar als je het in perspectief zet:
* Er sterven momenteel 20 keer meer mensen aan Corona dan in een normaal jaar verkeersslachtoffers.
* Elke maand wordt er een klein dorp in het ziekenhuis opgenomen wegens Corona
* De "positivity rate" is ondertussen al terug op de helft van wat het in Maart was (toen we enkel mensen testen die zeer ziek waren).

Renegadexxripxx

Legacy Member
phate_13 zei:
Dus iedereen gaat er vanuit dat 1/3de van de alleenstaande ouders een iphone, roken en een poes belangrijker vinden dan hun kinderen? Mooi wereldbeeld.
En omdat "ik denk x, dus cijfers y hebben NUL waarde"? Meen je dat serieus? Als dat de manier van discussiëren is, dan laat je het beter achterwege. Ik verwacht toch een hoger niveau en als iemand iets beweert, dat dan zelf ook staaft.
Ik raad je trouwens aan die cijfers eens van dichterbij te bekijken. Zelfs het beknopte overzicht is al vrij uitgebreid.
Was niet mijn punt. Mijn punt was, of men geanalyseerd heeft waaraan het geld gespendeerd wordt voordat men claimt dat er geen geld is voor iets.
Ik heb nergens, maar dan ook nergens dit gezien. Ik vind ook de enquete zelf niet om te zien welke type vragen die men gesteld heeft. En ik kan mij ook moeilijk inbeelden dat in het interview zelf dat iemand die de enquete gaat afnemen kritieke vragen gaat stellen zoals : of dat het uberhaupt nodig is wanneer zij aangeven om geen geld te hebben voor iets om dat geld te spenderen aan die mooie oled tv die er staat, of ...
https://statbel.fgov.be/nl/enquete/enquete-naar-inkomsten-en-levensomstandigheden-silc

Terwijl dit voor mij zeer belangrijke zaken zijn die een invloed kunnen hebben daarop. En of dat de impact nu 1%, 3%,10% of 30% is... het punt is jij weet het niet, ik weet het niet, niemand weet het. Maar we gaan hier wel claimen dat ouders zeer zeker hun kinderen niet tekort doen voor hun eigen voordeel.
Euhm... tuurlijk wel, de verhalen dat vader lief de zak geld van de dag in de café de volgende dag al had opgedaan of eerst langs het café ging om zijn openstaande rekening te vereffenen in de jaren stilletjes waren schering en inslag. De cafés draaiden toen ook goed. Die zaken zijn verschoven naar andere uitgaven (al bestaan ze nog). Wil dat zeggen dat ze allemaal zo zijn... neen dat heb ik niet gezegd. Maar als iemand zegt dat hij uit eigen ervaring in zijn beroep dergelijke zaken ziet als zijnde schering en inslag. Dan hecht ik daar toch iets meer geloof aan dan aan een enquete waar we niets weten over hoe men hun analyse gedaan heeft en waar het vooral de enquete is met een interviewgesprek van 30 minuten tot 1 uur. Een diepgaande analyse van uitgaven en kosten zie ik niet. Noch hoe men de correctheid ervan garandeert.

Maar laat mij duidelijk zijn, ik geloof niet dat alle problemen daarmee te verklaren zijn. Maar als je met cijfers afkomt, moet je ook zeker zijn dat die cijfers met dergelijke zaken ofwel via de foutemarge rekening heeft gehouden ofwel dat men die er heeft kunnen uitfilteren door middel van bepaalde werkwijzen. Maar zoals gezegd, die info vond ik niet terug waardoor mijn vermelding als zijnde dat die cijfers dan ook eigenlijk niets zeggen.

Clarise

Legacy Member
Carrion zei:
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de actieve leden in Algemeen en Pol & Actua al makkelijk eind de 20 aantikt hoor.

En laten we een quarantaine / lockdown zo hard mogelijk proberen te ontwijken.

Ah, omdat iemand eind 20 weten ze waarover ze spreken? Wat ik hier lees is op niveau van HLN comments en reddit.

en waarom ontwijken? omdat je uw hobbiekes niet kan uitvoeren en niet op cafee kan gaan? Volgens wat ik hoor liggen de ziekenhuizen intensive care en covid afdelingen vol met mensen die aan het sterven zijn en hebben we bijna 1000 nieuwe zieken per dag. In grootsteden durven de mensen niet meer buitenkomen.

De meeste belgen trekken hun van niks iets aan tot als het bij hun voorkomt en dan is het alle hens aan dek :')

Silence

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
. Mijn moeder at boterhammen met confituur zodat ik zo'n dure rekenmachine kon kopen voor in het humaniora. Kom echt niemand de les spellen dat ze geen 250 euro hebben staan of dat ze ondanks kindergeld geen netbook kunnen kopen.

Die rekenmachines kosten toen ook wel rond de 80€ volgens mij.
Een Texas-Instruments zoals wij het hadden op het middelbaar kost nu ook +100€. Een laptop zoals hier enkele blz geleden stond kost er 150€ ? Moet niet persé een volledig nieuwe zijn met alles op en aan

Alles ook in zijn tijdsgeest plaatsen hé

Carrion

Legacy Member
Clarise zei:
Ah, omdat iemand eind 20 weten ze waarover ze spreken? Wat ik hier lees is op niveau van HLN comments en reddit.

en waarom ontwijken? omdat je uw hobbiekes niet kan uitvoeren en niet op cafee kan gaan? Volgens wat ik hoor liggen de ziekenhuizen intensive care en covid afdelingen vol met mensen die aan het sterven zijn en hebben we bijna 1000 nieuwe zieken per dag. In grootsteden durven de mensen niet meer buitenkomen.

De meeste belgen trekken hun van niks iets aan tot als het bij hun voorkomt en dan is het alle hens aan dek :')

Jij zegt dat het hier vol kinderen zonder levenservaring ligt dus ik weerleg uw statement door aan te halen dat het gros van de bezoekers hier op Algemeen al enkel jaren aan het werk zijn, eigen woonst/appartement hebben, etc. Dus voldoende ervaring om een eigen mening te formuleren. En iedereen heeft recht op zijn eigen mening, en die kan dan ook soms afwijken van uw eigen mening of overtuigingen.

Ik ben vorige week voor de eerste keer op café gegaan om Brugge - Anderlecht te zien. Voor de rest kan ik mijn hobbiekes gewoon verder uitvoeren met de huidige maatregelen. En het gaat me dan zelfs niet eens over het uitoefenen van mijn hobbies. Maar bepaalde zaken of sectoren nog eens 2 maanden sluiten tot kerst is ook geen plan en gaat gewoon voor nog meer economische miserie zorgen.

Het ver-van-mijn-bed-show syndroom is iets dat de overgrote meerderheid van de mensen heeft hoor. Is zo'n beetje als enkel uw eigen straat zone 30 willen en achteraf zagen dat je nergens meer mag doorrijden. Berekende, geconcentreerde acties moet men uitvoeren. Niet weer een volledig land afsluiten omdat bepaalde regio's het slechter doen. Zie maar naar hoe kleine Kempische gemeentes werden afgestraft omwille van de situatie in de stad Antwerpen.

KnightOfCydonia

Legacy Member
Clarise zei:
Ah, omdat iemand eind 20 weten ze waarover ze spreken? Wat ik hier lees is op niveau van HLN comments en reddit.

en waarom ontwijken? omdat je uw hobbiekes niet kan uitvoeren en niet op cafee kan gaan? Volgens wat ik hoor liggen de ziekenhuizen intensive care en covid afdelingen vol met mensen die aan het sterven zijn en hebben we bijna 1000 nieuwe zieken per dag. In grootsteden durven de mensen niet meer buitenkomen.

De meeste belgen trekken hun van niks iets aan tot als het bij hun voorkomt en dan is het alle hens aan dek :')

Verwijt andere mensen gebrek aan levenservaring.

Wilt het hele land terug in "quarantine" en dus lockdown steken.

Denigreert de problemen geassocieerd met een volledige lockdown tot "hobbiekes" niet kunnen uitvoeren of niet op "cafee" te kunnen gaan. Alsof de mentale problemen geassocieerd met verregaande eenzaamheid en de economische gevolgen van het faillissement van zaken die mensen hun inkomen, financiële toekomst en levenswerk vertegenwoordigen onbestaande zijn...

Vindt dat het niveau dat van HLN comments en reddit is.

Pot, ontmoet ketel.

AreVee

Legacy Member
Clarise zei:
Ah, omdat iemand eind 20 weten ze waarover ze spreken? Wat ik hier lees is op niveau van HLN comments en reddit.

en waarom ontwijken? omdat je uw hobbiekes niet kan uitvoeren en niet op cafee kan gaan? Volgens wat ik hoor liggen de ziekenhuizen intensive care en covid afdelingen vol met mensen die aan het sterven zijn en hebben we bijna 1000 nieuwe zieken per dag. In grootsteden durven de mensen niet meer buitenkomen.

De meeste belgen trekken hun van niks iets aan tot als het bij hun voorkomt en dan is het alle hens aan dek :')

Ik heb hier in Antwerpen nochtans mensen genoeg gezien al vandaag en de afgelopen dagen, niet minder dan anders. Trein zit 's ochtends ook nagenoeg even vol dan pre Corona.

Omdat je uw hobbiekes niet kan uitoefenen klinkt ook nogal denigrerend. Ja ik vind het ronduit kak dat ik veel minder kan sporten, als een klein kind om elf uur het café buiten moet mij niet meer kan belachelijk maken in (zaal) quizzen, ik geen abonnement heb kunnen pakken voor komend seizoen bij mijn regionaal cultureel centrum, ... . Enfin kort samengevat bestaat mijn leven voor een stevig stuk uit werken, thuis zitten, slapen en repeat. De paar dingenen die wel nog mogen, tennissen en met een paar vrienden afspreken, zou ik echt wel graag behouden als t niet te hard stoort.


Zeker omdat ik de regels niet logisch vind, men gaat eindelijk! thuiswerk terug verplichten als het kan (zodat ik en de anderen die niet kunnen thuiswerken ten minste wel een rustige trein kan pakken richting werk zoals in maart). Dat is al dat.

Wat laat men na? Scholen maximaal spreiden qua leerlingen en meer thuisonderwijs. En vooral degene die de regels echt gewoon totaal niet volgen opsporen en zeer streng straffen. De tijd dat er nog gelachen kon worden met dochter Goedele Liekens betrapt op BBQ waarna ze bij wijze van spreken dezelfde dag nog in Gert late night zat om te zeggen dat ze het niet express deed is toch wel voorbij lijkt me.

En dan heb ik het echt nog niet gehad over de economische schade die een Lockdown twee ongetwijfeld aanricht. Die gaat enorm zijn en zal niet enkel te voelen zijn in voor de hand liggende sectoren als horeca of cultuur.

Dus ja, laten we die Lockdown aub zo goed als mogelijk proberen te vermijden for all our sakes.

edit: de poster hierboven vat het goed samen in feite, doet hij wel meer overigens. :niceone: .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan