KnightOfCydonia
Legacy Member
JPV zei:Netflix verbruikt 1 gigabyte per uur, da's dus 150 uur in standaard-pakket. Teams zit aan 250mb/uur.
VPN verbruikt niet veel, dacht ik.
Ik denk dat je overdrijft in je gebruik. enkel met godganse dag netflix en youtube zit je al aan je 150gig, dat extra pakket zal dan niet voldoende zijn voor de rest.
Als je je kinderen de godganse dag voor Netflix zet, kan ik wel geloven dat je gemakkelijk kan thuiswerken.
Scarlet internet met onbeperkt surfen kost €32 per maand. Orange Internet als er geen telefoonlijn voorhanden is om Scarlet te nemen heb je voor ongeveer €50.
Het internet in België is duur, maar heus niet zo onbetaalbaar. Het probleem met kinderarmoede zit echt wel ergens anders dan in de prijs van die ene factuur.
Maar goed, ik ben ook geen voorstander van lockdown voor lager onderwijs of 1e graad secundair onderwijs. Voor hogere jaren eventueel wel, en kan men misschien ouders eens gaan responsabiliseren door kindergeld te verlagen en zelf dan maar zaken als een laptop te voorzien voor de kinderen, als overheid. Zoiets doe je echter niet 1, 2, 3 in een crisis. Op bepaalde momenten waren stocks van zaken zoals webcams zelfs volledig uitgeput.