Archief - Common Homepage Project

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maartenddrv

Legacy Member
|FuRiouS| zei:
n/o, maar zo bestaan er tientallen sites, dus niet echt iets dat veel zal gebruikt worden, en Google laat al direct, denk da die maar liliseconden het niet gaan maken, het is een tof idee en is goed ineen gestoken, maar het heeft niet echt een nut :)

bestaan er echt zo al sites ? :$
kan je eventueel een voorbeeldje geven ?

en onze site laadt toch echt wel "even snel" als google :p :p

LSDsmurf

Legacy Member
maartenddrv zei:
enige ideeen om wel dat wauw-gevoel op te wekken ?
Een betere layout want nu ziet het er redelijk eentonig uit.

Ik denk dat het misschien interessanter is om iets te maken zoals Digg.com maar dan bijvoorbeeld enkel voor Nederlandstaligen. Dan heb je een systeem nodig waarmee men punten en commentaar kan geven op die links.

Je kan dan bijvoorbeeld ook gebruik maken van frames om ervoor te zorgen dat gebruikers makkelijk punten of comments kunnen posten vanop die andere sites, zoals shoutwire.com doet.

Genious

Legacy Member
maartenddrv zei:
over dat veel te snel updaten hebbek ook al eens gedacht ... momenteel staat er een limiet op hoeveel hy automatisch toevoegd ...
we hebben ook al zitten denken dat we de door de gebruikers ingevoerde dingen ook in een "wachtrij" zouden kunnen zetten
maar site is dus nog vollop in ontwikkeling en er zijn dus inderdaad wel nog van die onopgeloste puntjes :)
we zien wel als het zich voordoet :P

en we willen google vervangen als homepagina, niet als zoekrobot ;)

hoe zou jij die plugin in firefox zien ?

bedankt voor de reactie !!

edit : over die optie om onderwerpen te kiezen :
nog niet over nagedacht eigenlijk :p goeie tip ! bedankt !

Je werkt best niet met een wachtrij, want dat zou betekenen dat de links die er op komen steeds meer verourderd zouden raken. (zoals water hozen uit een boot met een lek, als het water sneller binnen komt dan jij over boord kan kiepen, dan ga je de dieperik in)

van plugin, wel, naast de adresbalk is er een zoekvenstertje, waar je een search in kan uitvoeren. standaard kun je kiezen uit een paar search engines (oa google ;))
en blijkbaar is er nog een hele lijst van dergelijke engines die je daar kan adden (https://addons.mozilla.org/search-engines.php)
je zou iets gelijkaardigs moeten hebben, maar het probleem is dat je direct op google uit komt.
is het niet mogelijk om de google results in een frame op jullie pagina zelf weer te geven? :unsure: (je moet dan wel beetje zelfde designstijl hebben natuurlijk)
Maar ja, het moet niet hoor, aangezien het vooral als homepage bedoelt is, dat project van jullie.


nog veel geluk, wie weet verander ik ooit wel eens mijn homepage. ;)

maartenddrv

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Een betere layout want nu ziet het er redelijk eentonig uit.

Ik denk dat het misschien interessanter is om iets te maken zoals Digg.com maar dan bijvoorbeeld enkel voor Nederlandstaligen. Dan heb je een systeem nodig waarmee men punten en commentaar kan geven op die links.

Je kan dan bijvoorbeeld ook gebruik maken van frames om ervoor te zorgen dat gebruikers makkelijk punten of comments kunnen posten vanop die andere sites, zoals shoutwire.com doet.

hehe die layout toch, ik weet het eigenlijk wel zu, ma aangezien de meeste van ons puur programmeren en niet echt grafisch geneigd zijn is daar nog geen oplossing voor gevonden ... als er vrijwilligers zijn die hier meer kaas van gegeten hebben en zin hebben om een ontwerpje te maken, laat u gerust horen !i

dat van die digs is ook nog wel een goed idee, gaan we zeker nog een over nadenken !
maar daar zal toch eerst nog keer goe over nagedacht moeten worden voor de implementatie :-)
het is wel een leuk concept, maar dit kan ook bekomen worden door de gebruikers zelf slechte links te laten verwijderen (zo blijft ook enkel het beste van het beste over, maar dan moet je je gebruikers vertrouwen, maar dan moet digg.com ook doen)
voorlopig staan we zelf zo een beetje garant voor de kwaliteit van de links
(goede bronnen zijn hier het keyword é)

op aanraden van andere mensen hebben we trouwens "sudoku" en "tell a friend" toegevoegd ... iemand daar een mening over ?

maartenddrv

Legacy Member
Genious zei:
Je werkt best niet met een wachtrij, want dat zou betekenen dat de links die er op komen steeds meer verourderd zouden raken. (zoals water hozen uit een boot met een lek, als het water sneller binnen komt dan jij over boord kan kiepen, dan ga je de dieperik in)

van plugin, wel, naast de adresbalk is er een zoekvenstertje, waar je een search in kan uitvoeren. standaard kun je kiezen uit een paar search engines (oa google ;))
en blijkbaar is er nog een hele lijst van dergelijke engines die je daar kan adden (https://addons.mozilla.org/search-engines.php)
je zou iets gelijkaardigs moeten hebben, maar het probleem is dat je direct op google uit komt.
is het niet mogelijk om de google results in een frame op jullie pagina zelf weer te geven? :unsure: (je moet dan wel beetje zelfde designstijl hebben natuurlijk)
Maar ja, het moet niet hoor, aangezien het vooral als homepage bedoelt is, dat project van jullie.


nog veel geluk, wie weet verander ik ooit wel eens mijn homepage. ;)

dat water in de boot hebt ge overschot van gelijk ...
we moeten nu al oppassen dat onze automatisch gevonden links niet verouderen !
zeker voer voor vergadering ;)

vanwat ik versta van die plugin zou het opgelost zijn met een speciale pagina te maken voor die zoekacties waar vanboven nog eens een beetje links van onze sites zelf staan naast de zoekresultaten.

ik heb die plugin ook opgeschreven als toekomstplan ... maar wordt dat zoekvenstertje naast de adresbalk veel gebruikt ? ik persoonlijk gebruik dat nooit :s

bedankt voor de tips !

Holy Paladin

Legacy Member
wie wil er nu een homepage die naar 20 pornosites linkt

maartenddrv

Legacy Member
Holy Paladin zei:
wie wil er nu een homepage die naar 20 pornosites linkt

het zijn er vier voor de mannen en vier voor de vrouwen ...

het is geen hardcore porn (meestal toch), maar "kunstnaakt" ofzo ^^

en je zou er nog versteld van staan hoeveel mensen dat willen :p

Mediamonk

Legacy Member
geef mij maar goeie harde pron :p van nieuwsgroepen ofzo :d

hehe

al die softy's bleh

maartenddrv

Legacy Member
irc kanaaltje voor deepthought.be :

irc.krey.net
#deepthought

all welcome !

Holy Paladin

Legacy Member
tis maar om te zeggen als uw zus ofzo ff om een of andere reden uw pc gebruikt ...

dus; wie wil er nu porno op zijn homepage
meeste mensen houden dat liever geheim denk ik :p

maartenddrv

Legacy Member
Holy Paladin zei:
tis maar om te zeggen als uw zus ofzo ff om een of andere reden uw pc gebruikt ...

dus; wie wil er nu porno op zijn homepage
meeste mensen houden dat liever geheim denk ik :p

mja, tis niet dat er duizend pronpopups komen of dat er in het groot XXX opstaat é ofzo, ge moet al lezen om het te weten ;)

en als ge mijn zus nog keer op mijn pc ziet geef ze schuppen ;) :p :)

Genious

Legacy Member
maartenddrv zei:
ik heb die plugin ook opgeschreven als toekomstplan ... maar wordt dat zoekvenstertje naast de adresbalk veel gebruikt ? ik persoonlijk gebruik dat nooit :s

bedankt voor de tips !
Jij misschien niet, ik dan weer wel, ik ga nooit naar de zoekpagina's, ik werk altijd met dat venstertje.
En tbh, ik denk dat de meerderheid van de pc-gebruikers die toch wat ervaring heeft met pc (niveau hoog genoeg om zelf te kiezen voor firefox en het zelf te installeren) het wel gebruikt. (misschien tijd voor een poll? :D)

Het kan in ieder geval geen kwaad om dergelijke plugin te maken.

maartenddrv

Legacy Member
Genious zei:
Jij misschien niet, ik dan weer wel, ik ga nooit naar de zoekpagina's, ik werk altijd met dat venstertje.
En tbh, ik denk dat de meerderheid van de pc-gebruikers die toch wat ervaring heeft met pc (niveau hoog genoeg om zelf te kiezen voor firefox en het zelf te installeren) het wel gebruikt. (misschien tijd voor een poll? :D)

Het kan in ieder geval geen kwaad om dergelijke plugin te maken.

hehe, mijn homepagina stond op google en nu op deepthought, dermee dak da nooit gebruik wss
(en schiet mij nu niet dood, maar ik denk dat dat bij de meeste mensen het geval is ... poll ? :p )

ma kzal proberen van der mij vandaag keer in te verdiepen ... keer zien of het lukt

JBoss

Legacy Member
Ja, aggregatie-sites bestaan reeds. Zie Google news als bekend voorbeeld. En zowat elke ISP portaal.

maartenddrv

Legacy Member
Firefox plugin (still testing)

PLAATS DEZE 2 BESTANDEN IN DE VOLGENDE FOLDER :
C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins

http://deepthought.be/start/search-updates/deepthought.src
http://deepthought.be/start/search-updates/deepthought.gif

HERSTART DE BROWSER !

momenteel krijg je nog niet veel te zien, enkel de zoekresultaten
ik ben nog bezig aan de code voor de server, maar je kan al eens testen, hier doet ie het

normaalgezien zou de plugin zichzelf moeten updaten (momenteel is dat elke dag, maar ik zal dit bij een goede versie veranderen naar om de zeven dagen)

laat maar weten als er problemen optreden


heeft iemand een voorstel voor hoe de pagina eruit moet zien ?

momenteel denk ik aan :
2 frames :
- kleintje bovenaan met de nieuwste links (vier van elke categorie ) vanop deepthought.be
- rest van de pagina : zoekresultaten van google

alle opmerkingen welkom !

Iemand

Legacy Member
tbh vind ik het google na-aperij. btw, als ik zoek staat er: mede mogelijk gemaakt door google. Wat is dan het nieuwe aan uw systeem buiten uw links.

maartenddrv

Legacy Member
Iemand zei:
tbh vind ik het google na-aperij. btw, als ik zoek staat er: mede mogelijk gemaakt door google. Wat is dan het nieuwe aan uw systeem buiten uw links.

lees even de volledige thread

google + entertainment = deepthought aka Common Homepage Project
(de rest emmek al keer verteld hierboven)

EagleEye

Legacy Member
Iemand zei:
tbh vind ik het google na-aperij. btw, als ik zoek staat er: mede mogelijk gemaakt door google. Wat is dan het nieuwe aan uw systeem buiten uw links.
Natuurlijk maken zij gebruik van de Google search... Ge denkt toch niet dat die een nieuwe zoekrobot gaan ontwikkelen en hosten? En ook proficiat om niks van de replies te lezen :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan