Archief - Common Homepage Project

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maartenddrv

Legacy Member
hoi,

ik en een aantal vrienden zijn met een projectje bezig en zoeken nog een paar testers en moderators

het moet een Google vervanger worden (een soort google, maar dan met entertainment)

ga vooral eens kijken op : http://deepthought.be/start/

er zitten webfarming functies in die automatische updates posten enzo, vrij uniek denk ik

als er opmerkingen of vrijwilligers zijn : [email protected]

alvast bedankt !

Mediamonk

Legacy Member
maartenddrv zei:
hoi,

ik en een aantal vrienden zijn met een projectje bezig en zoeken nog een paar testers en moderators

het moet een Google vervanger worden (een soort google, maar dan met entertainment)

ga vooral eens kijken op : http://deepthought.be/start/

er zitten webfarming functies in die automatische updates posten enzo, vrij uniek denk ik

als er opmerkingen of vrijwilligers zijn : [email protected]

alvast bedankt !

Ik denk dat je dat veel mooier kan maken als je php nuke ofzo gebruikt , nu ziet het er beetje kaal uit.

Het idee is leuk maar dat doorlinken bv is niet echt nodig.

Toch succes ermee ;)

maartenddrv

Legacy Member
Mediamonk zei:
Ik denk dat je dat veel mooier kan maken als je php nuke ofzo gebruikt , nu ziet het er beetje kaal uit.

Het idee is leuk maar dat doorlinken bv is niet echt nodig.

Toch succes ermee ;)

bedankt voor de feedback,

het ziet er zo kaal uit omdat we willen dat de site echt supersnel laadt...
nu gaat dat bijna even snel of sneller dan google... vandaar geen tirlantijntjes...

maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat hy een beetje meer gestyled mag worden ... als er stylisten in de zaal zijn ... ;)


nog even over dat doorlinken :
dit is voor ons handig omdat we dan kunnen zien welke items populair zijn enzo

voor de gebruiker blijft dit op één seconde na gelijk (de site waar je naar doorverwezen wordt, wordt op de achtergrond reeds geladen terwijl je nog naar de "Link loading" kijkt)

nogmaal bedankt voor de eerlijke comments !

maartenddrv

Legacy Member
PR4YING M4NTIS zei:
hmmm, gewoon ne site met nen hoop links.... weinig unieks aan imo

een site met links is idd wel al meer gedaan ...

ik had het over de webfarming functies die vrij uniek zijn ...

in lekentaal wil dit zeggen dat het systeem automatisch links gaat zoeken en zelf posten... ik denk niet dat er veel sites zijn die die logica aan boord hebben...

(het systeem heeft goede bronnen, wat wil zeggen dat de output van de site ook zeker te pruimen valt)

grts, m

Genious

Legacy Member
ik snap het allemaal niet zo goed. :/

om te beginnen: wat is webfarming
en om verder te gaan: het lijkt op een site met een paar links op en dan een search box die zoekt met google, dus ik denk dat ik iets gemist heb.

maartenddrv

Legacy Member
Genious zei:
ik snap het allemaal niet zo goed. :/

om te beginnen: wat is webfarming
en om verder te gaan: het lijkt op een site met een paar links op en dan een search box die zoekt met google, dus ik denk dat ik iets gemist heb.

wel... webfarming is :
een systeem zelfstanding op zoek laten gaan naar inhoud...

bvb: als er een nieuwe video op google verschijnt en die heeft meer dan vier sterren, dan zal ons systeem dat zien en opvangen en die link op de site posten ... zonder dat daar tussenkomst van een reeel persoon voor nodig is ...
(dit is nu niet zo, maar het is wel een voorbeeld van webfarming)

en de bedoeling van het project is google te vervangen (als je kijkt gedraagt de site zich als google ... als je begint te tikken tik je direct in het google vak en je moet maar op enter duwen)
de meerwaarde zit hem in de entertainment die je kan meepikken terwijl je duizenden zoekopdrachten per dag doet

bij de normale google is bij zoeken de kous af, bij ons krijg je nog eens de leukste nieuwe links van het web erbij...

het noemt Common Homepage Project omdat het de bedoeling is dat elke gebruiker de homepagina van alle andere gebruikers kan aanpassen door een link te posten ... zo deel je plezier zonder dat je iets speciaals moet doen, behalve overstappen van google naar deepthought.be

(de geposte links worden natuurlijk op geldigheid enzo gecontroleerd... en in de tijd zou het de bedoeling zijn dat de gebruikers gewoon zelf de homepagina kunnen beheren ... dus als één gebruiker een verkeerde link opmerkt, kan die die verwijderen en hebben de rest van de gebruikers geen last meer van die verkeerde links ... het zou zichzelf onderhouden dus, met een beetje goodwill van de gebruikers)

hopelijk was dit allemaal beetje duidelijk ;)

UnEx|sT

Legacy Member
Genious zei:
ik snap het allemaal niet zo goed. :/

om te beginnen: wat is webfarming
en om verder te gaan: het lijkt op een site met een paar links op en dan een search box die zoekt met google, dus ik denk dat ik iets gemist heb.
idd, ik snap er ook niks van :)

maartenddrv

Legacy Member
UnEx|sT zei:
idd, ik snap er ook niks van :)

met uitleg van vorige post ook nog niet ?

waar volg je nietmeer ?

ik kan het waarschijnlijk nie te goe uitleggen :P

josuwa

Legacy Member
ik vind er niks aan , als mensen iets zoeken , laat ze zoeken , als je MSN ingeeft ben je direct met al je linkjes :s

maartenddrv

Legacy Member
josuwa zei:
ik vind er niks aan , als mensen iets zoeken , laat ze zoeken , als je MSN ingeeft ben je direct met al je linkjes :s

je kan toch even makkelijk iets zoeken ?
aan zelfde snelheid en zelfde gemak ?

josuwa zei:
als je MSN ingeeft ben je direct met al je linkjes :s

hier volg ik even niet ?

al je ons project vergelijkt met msn.com, dan vind ik het onze toch iets minder omslachtig en de meeste links die je bij ons vindt zal je niet vlug op msn vinden (waarmee ik niet zeg dat er geen zelfde links zijn, bij ons krijg je gewoon het beste van msn, google, weblogs, ...)

grts,m

Genious

Legacy Member
ik begin het al beter te snappen :)
er zit wel iets in, maar ik denk dat ge nogal wat farsen zult hebben en nogal wat zult aanpassen.

En stel nu dat het succesvol wordt, gaat die homepage er dan niet elke seconde volledig anders uitzien? En rond welke onderwerpen je links wilt zou ook aanpasbaar moeten zijn imo (of heb ik over die optie heen gekeken)

en tot slot: hoe kan je nu google vervangen als je zelf de google search technologie gebruikt?


maar het heeft wel potentieel denk ik, als ge genoeg gebruikers bekomt. (en zo een search plugin voor firefox zou ook wel dikke ownage zijn ;))

LSDsmurf

Legacy Member
Ik zie er eigelijk niet echt het nut van in, behalve dan misschien een poging om wat geld te verdienen met een site die zichzelf update.

Je kan er een gans verhaal rond breien maar zo bijzonder is dat project infeite niet. Het is niet echt iets waarbij men een WAUW gevoel krijgt.

Hiapoe

Legacy Member
Genious zei:
ik begin het al beter te snappen :)
er zit wel iets in, maar ik denk dat ge nogal wat farsen zult hebben en nogal wat zult aanpassen.

En stel nu dat het succesvol wordt, gaat die homepage er dan niet elke seconde volledig anders uitzien? En rond welke onderwerpen je links wilt zou ook aanpasbaar moeten zijn imo (of heb ik over die optie heen gekeken)

en tot slot: hoe kan je nu google vervangen als je zelf de google search technologie gebruikt?


maar het heeft wel potentieel denk ik, als ge genoeg gebruikers bekomt. (en zo een search plugin voor firefox zou ook wel dikke ownage zijn ;))

trouwens... is dat wel legaal om de google technologie te gebruiken voor een site die concurrentie van google is...?

Das gelijk da ik zou beslissen van mijn eigen autofabriek te starten: ik koop nen hoop BMW motors en steek ze in een carrosserie da ik ontworpen heb, en dat zonder een akkoord te sluiten met BMW, nog erger, ik betaal zelfs niet voor die motors!...

Alé ja, ik betwijfel of da legaal is zenne...

edit: anders toch veel succes ermee zenne! :) Als het allemaal mag en legaal is, dan kunde maar proberen é... en wie weet wordt het dan wel iets...

Mediamonk

Legacy Member
Ik add liever zelf de links wan veel van die videofilmkes zijn meestal niet echt super.

Ok het is veel werk maar je weet tenminste wat er gepost is.

En automatisch iets toevoegen is dat niet zoals een newsticker... die vullen zelfs zonder je iets moet doen ook je site (wel dan met nieuws) of via rss gaat dat ook in php of html

Maar alles begint met een idee dus volhoude en blijve verbeteren, dan heb je er na lange tijd ook veel plezier aan :D doe ik ook :P

maartenddrv

Legacy Member
Genious zei:
ik begin het al beter te snappen :)
er zit wel iets in, maar ik denk dat ge nogal wat farsen zult hebben en nogal wat zult aanpassen.

En stel nu dat het succesvol wordt, gaat die homepage er dan niet elke seconde volledig anders uitzien? En rond welke onderwerpen je links wilt zou ook aanpasbaar moeten zijn imo (of heb ik over die optie heen gekeken)

en tot slot: hoe kan je nu google vervangen als je zelf de google search technologie gebruikt?


maar het heeft wel potentieel denk ik, als ge genoeg gebruikers bekomt. (en zo een search plugin voor firefox zou ook wel dikke ownage zijn ;))

over dat veel te snel updaten hebbek ook al eens gedacht ... momenteel staat er een limiet op hoeveel hy automatisch toevoegd ...
we hebben ook al zitten denken dat we de door de gebruikers ingevoerde dingen ook in een "wachtrij" zouden kunnen zetten
maar site is dus nog vollop in ontwikkeling en er zijn dus inderdaad wel nog van die onopgeloste puntjes :)
we zien wel als het zich voordoet :P

en we willen google vervangen als homepagina, niet als zoekrobot ;)

hoe zou jij die plugin in firefox zien ?

bedankt voor de reactie !!

edit : over die optie om onderwerpen te kiezen :
nog niet over nagedacht eigenlijk :p goeie tip ! bedankt !

maartenddrv

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Ik zie er eigelijk niet echt het nut van in, behalve dan misschien een poging om wat geld te verdienen met een site die zichzelf update.

Je kan er een gans verhaal rond breien maar zo bijzonder is dat project infeite niet. Het is niet echt iets waarbij men een WAUW gevoel krijgt.

mja kijk, wij hadden op een dag dat idee

het leek ons wel leuk, en aangezien coden onze hobby is zijn we eraan begonnen

enige ideeen om wel dat wauw-gevoel op te wekken ?

geld verdienen is niet de hoofdzaak, we moeten ook onze traffiek en hosting enzo betalen ... geloof me, we gaan hier niet rijk van worden

het gaat om ons de vernieuwing en het plezier van de ontwikkeling

maartenddrv

Legacy Member
Hiapoe zei:
trouwens... is dat wel legaal om de google technologie te gebruiken voor een site die concurrentie van google is...?

Das gelijk da ik zou beslissen van mijn eigen autofabriek te starten: ik koop nen hoop BMW motors en steek ze in een carrosserie da ik ontworpen heb, en dat zonder een akkoord te sluiten met BMW, nog erger, ik betaal zelfs niet voor die motors!...

Alé ja, ik betwijfel of da legaal is zenne...

edit: anders toch veel succes ermee zenne! :) Als het allemaal mag en legaal is, dan kunde maar proberen é... en wie weet wordt het dan wel iets...

yupyup, volledig legaal, zo een zoekkadertje wordt zelf door google gepromoot

wij zijn geen zoekrobot é, we zijn een homepagina met een zoekfunctie van google.
google is niet bedoeld als homepagina, mensen gebruiken dat gewoon zo

bedankt ! ;)

|FuRiouS|

Legacy Member
n/o, maar zo bestaan er tientallen sites, dus niet echt iets dat veel zal gebruikt worden, en Google laat al direct, denk da die maar liliseconden het niet gaan maken, het is een tof idee en is goed ineen gestoken, maar het heeft niet echt een nut :)

maartenddrv

Legacy Member
Mediamonk zei:
Ik add liever zelf de links wan veel van die videofilmkes zijn meestal niet echt super.

Ok het is veel werk maar je weet tenminste wat er gepost is.

En automatisch iets toevoegen is dat niet zoals een newsticker... die vullen zelfs zonder je iets moet doen ook je site (wel dan met nieuws) of via rss gaat dat ook in php of html

Maar alles begint met een idee dus volhoude en blijve verbeteren, dan heb je er na lange tijd ook veel plezier aan :D doe ik ook :P

die links komen echt uit betrouwbare bronnen, dat eerst en vooral, dus kwalitatief zijn ze al door andere mensen gecontroleerd ;)
ook word elke link effectief wel eens bekeken door een medewerker ... dus dat zit wel safe hoor denken we

en dat automatisch toevoegen kan je als een newsticker bekijken, enkel is dit volledig door ons gecodeerde software die echt wel enkel de juiste dingen opvangt, registreert en eventueel post
(daarmee is het volledige idee begonnen en is echt wel ons paradepaardje zo een beetje ;) )

bedankt voor de reactie !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan