Archief - chloor verwijderen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chosen1

Legacy Member
wij hebben hier thuis sinds november een jacuzzi waar elke week 2 chloortabletten in gedaan moeten worden.

nu testte ik juist het water en het chloorgehalte is een beetje te hoog naar mijn zin!

hoe kan ik er het beste voor zorgen dat dat chloorgehalte daalt? jacuzzi laten open staan en laten verdampen? gewoon wachten en geen nieuw chloor in doen?

WolCoM

Legacy Member
Inderdaad, of laat uw jacuzzi eens een half uurtje-uurtje gewoon brubbelen en kijk dan nog eens.

denkimi

Legacy Member
enkele dagen wachten.

ofwel gewoon wat water uitlaten en vers bijdoen

slash

Legacy Member
als het te veel is de volgende keer eens niks ter in doen.
Hier zitte we altijd ongeveer goed met de chloor alleen onze PH is altijd te hoog. (hebben vorig weekend pas nieuw water ter in gedaan). Vorige keer hadden we ter bijna een heel buske PH down ingedaan en toen zat em pas goed.
(hebben onze ook van november :))

chosen1

Legacy Member
slash zei:
als het te veel is de volgende keer eens niks ter in doen.
Hier zitte we altijd ongeveer goed met de chloor alleen onze PH is altijd te hoog. (hebben vorig weekend pas nieuw water ter in gedaan). Vorige keer hadden we ter bijna een heel buske PH down ingedaan en toen zat em pas goed.
(hebben onze ook van november :))

de eerste 3 maanden was onze ph altijd heel laag en we hadden hem gevuld met een tuinslang die eerst met grondwater had gewerkt dus er was roestneerslag ontstaan op een paar jets (roestvrijstaal)! dus we hebben al het water er uit moeten doen en nu is het chloorgehalte te hoog maar ph en kalk is nog altijd laag!

slash

Legacy Member
kzou dan toch u ph probere tegoei te krijgen. Aan uw chloor kunt ge nie veel doen. Alleen maar wachten tot het tegoeikomt

hipStar

Legacy Member
AgNO3 toevoegen dan ontstaat er een neerslag, maar dan krijg je niet het gewenste effect. HiHi.
Niet doen e!

grey-turtle

Legacy Member
Neen.
Hoe lager de pH, hoe lager de de kalkaanslag. Ik gok dat water met een ph van boven de 5.5 niet schadelijk is voor onze huid.
Doe er anders een base bij, zoals een klein beetje bijtende soda of een veel meer van een verdunde base.

R-evolution™'

Legacy Member
wij hebbe hier ook een jacuzzie en zwembad, ge moet daar gewoon op gevoel wa ingooie. Ma aangezien het een prive gelegenheid is moet ge nie teveel chloor gebruiken. Wij hebben een zwembad van 10 of 5 en 1.6 diep , we gooie der per week zo 1 ronde tablet in.

ma zijt ge zeker dat daar chloor in moet? In de meeste jacuzzies zit namelijk een filter, daar moet dan normaal geen chloor in

Van die test dingskes moet ge u imo niet teveel van aantrekke zolang ge niet teveel chloor erin gooit ofzo...
*edit* die chloor, die gaat er vrij snel uit gaan. zeker uit de jacuzzie

wlibaers

Legacy Member
Netrem zei:
kapt er een literke of 20 NaOH bij, heb je dat zeegevoel direct

Eerder een zeepgevoel, wanneer je daarvan te hoge concentraties krijgt en het het vet in je lichaam begint te verzepen... Niet echt aan te raden om daarmee te overdrijven :p

(met mate gebruiken is wel OK om de pH te verhogen, en zoutzuur is goed om die te verlagen, gewoon zorgen dat je binnen redelijke grenzen blijft)

Verder kan ik het gebruik van AgNO3 alleen maar aanraden als je echt wil opvallen :evil:

chosen1

Legacy Member
R-evolution™' zei:
wij hebbe hier ook een jacuzzie en zwembad, ge moet daar gewoon op gevoel wa ingooie. Ma aangezien het een prive gelegenheid is moet ge nie teveel chloor gebruiken. Wij hebben een zwembad van 10 of 5 en 1.6 diep , we gooie der per week zo 1 ronde tablet in.

ma zijt ge zeker dat daar chloor in moet? In de meeste jacuzzies zit namelijk een filter, daar moet dan normaal geen chloor in

Van die test dingskes moet ge u imo niet teveel van aantrekke zolang ge niet teveel chloor erin gooit ofzo...
*edit* die chloor, die gaat er vrij snel uit gaan. zeker uit de jacuzzie

mja als ge daar chloor in doet dan kunt ge uw water veel langer gebruiken (4 maanden ofzo).

in een jacuzzi hebt ge 2 systemen:
- ozon-filtratie waarbij ozon in uw jacuzzi wordt gespoten om haarlak enz te vernietigen enz
- gewone filters

waar die ozon zal nooit alle stoffen kunnen vernietigen die voor bv algen zorgen en als ge op uw filter gaat rekenen om die algen weg te zuigen dan kunt ge beter op voohand handelen! :p
---------------------

aan al diegene die daar bases bij willen gieten: ge moet die stoffen eerst kunnen maken/krijgen en dan zou da bad nog stuk gaan ook :p

sneax

Legacy Member
chosen1 zei:
wij hebben hier thuis sinds november een jacuzzi waar elke week 2 chloortabletten in gedaan moeten worden.

nu testte ik juist het water en het chloorgehalte is een beetje te hoog naar mijn zin!

hoe kan ik er het beste voor zorgen dat dat chloorgehalte daalt? jacuzzi laten open staan en laten verdampen? gewoon wachten en geen nieuw chloor in doen?

elke week maar 1.5 tabletten indoen of zelfs maar 1

das toch simpel?

Hellrabbit

Legacy Member
chosen1 zei:
aan al diegene die daar bases bij willen gieten: ge moet die stoffen eerst kunnen maken/krijgen en dan zou da bad nog stuk gaan ook :p

natriumhydroxide en zoutzuur zijn commercieel verkrijgbaar als ontstopper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan