Archief - Bruiswater

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Sagax zei:
volgens mij is het aantal calorieën 0 bij beide

dus lijkt het me toch redelijk moeilijk om een fles water te vinden met het aantal Joules of calorieën op vermeld.

Waarm zou dat nul calorieën zijn :x? Alles heeft een bepaalde voedingswaarde hoor. Maar bij water zal die denk ik zo laag zijn da ge meer verspilt aan het opwarmen van dat water met uw lichaam als da ge binnenkrijgt :).

koekoek

Legacy Member
water is idd 0 calorieën, het heeft enkel een transportfunctie in het lichaam, geen energetische functie. Der zitten natuurlijk wil mineralen etc die bepaalde functie hebben...

Hellrabbit

Legacy Member
killgore zei:
Waarm zou dat nul calorieën zijn :x? Alles heeft een bepaalde voedingswaarde hoor. Maar bij water zal die denk ik zo laag zijn da ge meer verspilt aan het opwarmen van dat water met uw lichaam als da ge binnenkrijgt :).

Enkel organische verbinden ... voor zover ik weet zijn wij nog steeds chemo-organotroof en niet chemo-lithotroof ... tenzij jij kan groeien op H2 en andere anorganische verbindingen :unsure:

metaphore

Legacy Member
killgore zei:
Waarm zou dat nul calorieën zijn :x? Alles heeft een bepaalde voedingswaarde hoor. Maar bij water zal die denk ik zo laag zijn da ge meer verspilt aan het opwarmen van dat water met uw lichaam als da ge binnenkrijgt :).

H²O en mineralen worden niet gemetaboliseerd tot substraten die energie voor het lichaam verschaffen :)

als gij 2 kilo zout eet gaat ge er ook niet dikker van worden ofzo zenne :p

tis zoals hellrabbit zegt, met anorganische stoffen gaat ge niet veel bereiken in u lichaam buiten u elektrolyten concentraties op peil houden (das wel belangrijk, voor iemand mij hier de les gaat spellen :p) maar da zorgt niet voor energie

killgore

Legacy Member
metaphore zei:
H²O en mineralen worden niet gemetaboliseerd tot substraten die energie voor het lichaam verschaffen :)

als gij 2 kilo zout eet gaat ge er ook niet dikker van worden ofzo zenne :p

tis zoals hellrabbit zegt, met anorganische stoffen gaat ge niet veel bereiken in u lichaam buiten u elektrolyten concentraties op peil houden (das wel belangrijk, voor iemand mij hier de les gaat spellen :p) maar da zorgt niet voor energie

hm, ok, my mistake :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan