Archief - Bruiswater

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. Jack!

Legacy Member
Iets wat ik me afvroeg was of bruiswater eigenlijk slecht voor je is.
En of je er dikker van wordt eigenlijk.


Dat het wsl slechter is dan plat water kan ik aannemen. Maar ik weet eigenlijk niet of je dik wordt van bruiswater.

Groeten Thomas V.

metaphore

Legacy Member
voor zover ik weet is koolzuur nog altijd niet schadelijk ofzo :p en wordt dat ook niet omgezet in vetten of suikers :D

viewer

Legacy Member
:lol: wa een vraag man :p

mss wel slecht voor uwe mond, als da zo prikt, da is dan toch zuur?

M1tch

Legacy Member
dat is toch gewoon een gas, waarom zou je daar dik van worden? :p dus je wordt er zelfs lichter van en als je te veel drinkt, stijg je op na een tijdje :p

Avondland

Legacy Member
Gewoon koolzuur in je water, niets ergs. Maar ik drink liever plat water. Bruisend misschien enkel als de 'bubbeltjes' niet erg groot zijn. Soms kan lichtbruisend water een extra smaak toevoegen dat me wel bevalt.

Emtho

Legacy Member
Mr. Jack! zei:
Iets wat ik me afvroeg was of bruiswater eigenlijk slecht voor je is.
En of je er dikker van wordt eigenlijk.


Dat het wsl slechter is dan plat water kan ik aannemen. Maar ik weet eigenlijk niet of je dik wordt van bruiswater.

Groeten Thomas V.

Het is slechter voor je tanden, dat is alles wat ik ervan weet.

Godzilla*Akira

Legacy Member
HEHE mijn ma zei ook eens dat je van bruisend water gewicht bijkomt. Moest dan toch ff lachen. Antwoord is dus duidelijk nee. Ik drink persoonlijk liever bruis dan gewoon plat.
Waarschijnlijk gaan sommige pers. er van uit-gas=opzwellen/uitzetten, daardoor dat ze misschien de link leggen met gewicht bijkomen. :unsure:

oops er is hier juist wat gas ontsnapt:$

Vindicator

Legacy Member
Omdat CO2 opgelost is in water zal er hoogstwaarschijnlijk een zwak zuur in zitten. (koolzuur)

H2CO3 => H+ + HCO3- =>2H+ + CO32-

Hier zal je zeker niet vet van worden en voor de rest bestaat water uit de nodige mineralen.

TekkaBlade

Legacy Member
Waarom zou je er van opzwellen? Alsof er zo'n groot volume gas in een fles zit. En het kan zeker niet opgeslagen worden, het vindt wel een weg naar buiten...

Van water daarentegen kan je wel opzwellen, bruisend of niet.

.Sinister.

Legacy Member
Uw maag kan daar ook wat last van ondervinden...
(Mensen met maagproblemen worden dan ook afgeraden koolzuurhoudende dranken te nuttigen)

GenesisX

Legacy Member
Een klein beetje offtopic, maar echt niet waard om er een nieuwe thread over e maken (:p): hoe komt het dat die bubbels blijven komen? Zit er een soort "bron" vanonder aan uw glas fzo die lucht lost misschien? Die lucht moet toch van ergens komen.

Holy Paladin

Legacy Member
die blijven niet komen he, na een paar uur is da volledig plat

EagleEye

Legacy Member
Holy Paladin zei:
die blijven niet komen he, na een paar uur is da volledig plat
't Zal maar best zijn, anders heb ik net een nieuwe alternatieve brandstof ontdekt :p

Vindicator

Legacy Member
GenesisX zei:
Een klein beetje offtopic, maar echt niet waard om er een nieuwe thread over e maken (:p): hoe komt het dat die bubbels blijven komen? Zit er een soort "bron" vanonder aan uw glas fzo die lucht lost misschien? Die lucht moet toch van ergens komen.

Dat is CO2 die ontstaat in u glas.
Als ge een gesloten medium (vb: een fles) hebt, gaat er zich een druk opbouwen boven het vloeistofoppervlak. Deze druk gaat er dan voor zorgen dat u gas (CO2) in oplossing blijft. Vanaf het moment dat ge die druk wegneemt, door de fles te openen, blijft u CO2 niet meer in oplossing en krijgt ge die bubbelkes.

EternalSilence

Legacy Member
btw: gehoord van een voormalige Thraso lid, en SS geweest (SS:: baas van alle preases in West-vlaanderen, en dus ook zodoende baas van alle studentenclubs)

als je alle ochtenden, op je lege maag een fles bruiswater opdrinkt, en dus zo leert omgaan met het bruis en het stekelig gevoel in je keel, je veel rapper ad fundums kunt drinken

ik ga het alleszins proberen :D

koekoek

Legacy Member
metaphore zei:
da zou wel eens kunnen :p
zuren = :naughty: voor tanden

jep da klopt, maar ge moet ook kijken hoelang et duurt vooralleer uw mond meer terug op normale Ph is... want het is niet enkel de Ph ze. bv cola heeft lagere ph dan fruitsap, maar met fruitsap is het veel moeilijker om de mond weer op neutrale ph te brengen doormiddel van speeksel... weinig speeksel wilt daarom ook zeggen => veel gatjes

killgore

Legacy Member
kijk naar een fles bruiswater en een fles plat water en vergelijk het aanta joules (calorieën) he, is zo moeilijk toch niet :x?

Sagax

Legacy Member
volgens mij is het aantal calorieën 0 bij beide

dus lijkt het me toch redelijk moeilijk om een fles water te vinden met het aantal Joules of calorieën op vermeld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan