Archief - Borderline

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ashraa

Legacy Member
hmm om alle fabeltjes uit de wereld te helpen

borderline is zoals de naam het zegt "grensgeval". dus niet overwegend neurotisch als psychotisch.

van psychische aandoeningen genees je jammer genoeg niet met pillen

zo goed als elke psychiatrische patient is borderline volgens de regels. vanaf dat je ietwat buiten het dsm-model valt word je borderline, maar euhm helpt je toch geen zak verder. Of je nu in dit of in dat vakje geplaatst wordt, maakt niet echt iets uit, je moet vooruit gaan, en die naam doet daar niks aan.

ervaar je psychische problemen ga naar een psychiater, laat je doorverwijzen door je huisarts en stel vooraf al wat regels op waaraan je psych moet voldoen. (bv man/vrouw, oud/jong, ...)
alleen als het met je psych klikt en je hem kan vertrouwen door eerste indruk, kan je vooruitgang boeken, jammer genoeg is dit echt zo. aangezien je niet met die mensen op cafe zit ga je van je sessie (45-60min) serieus gebruik moeten maken om er wat deftig voordeel uit te halen.

Meestal als je wat neigingen tot automutilatie of suicidale trekskes hebt zal men een opname suggereren. indien dit zover komt dat men dit aanbied bevindt ge u op glad ijs.
liever vrijwillig binnen dan collocatie want dan is het straatje zonder einde.

Vanaf ge medicatie krijgt (wat vanaf eerste afspraak of al reeds via huisarts kan gebeuren) houdt er rekening mee dat je vanaf dan extra moet op passen.
verslaving en valse hoop zijn meeste pijnlijke dingen die kunnen plaats vinden. verslaving spreekt voor zich.
valse hoop is dat je al je hoop op je medicatie zet en bedrogen uitkomt omdat geluk eigenlijk niet echt in een pilletje kan zitten.

Drugs is a big NO NO. zowel het 'ongevaarlijk' jointje als de andere brengen uw gedachtengang in een grote gevarenzone, psychoses in aantocht worden vervroegd & versterkt door drugs (in het algemeen ofc).

Alcohol is eveneens niet aan te raden.

Homeopathische zooi kan je alleen maar een kleine ruggesteun geven maar zullen nooit het effect van psychofarmica geven.


Voor deftige info ga naar een van deze
Centrum voor Geestelijke Gezondheid
Tele-onthaal
je plaatselijke psychiatrie
Psychiater & Psychologen.

Als er verkeerde info in m'n post staat houdt er rekening mee dat ik deze uit eigen ervaring heb vergaard en eventueel je cursus of eigen ervaring iets anders zegt.
Only trying to help.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan