Archief - Boompje van gemeente

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Ik verschiet daar eerlijk gezegd niet van. X aantal jaar geleden heeft een vriend van me zich doodgereden op een boom (was al wel een 'volgroeide' boom) en die ouders hebben toen nadien ook nog de rekening gekregen... Was zelfs bijna €2500 als ik het mij nog goed herinner.

Echt schandalig vind ik dat allemaal. Ik begrijp dat je de kosten moet vergoeden (nieuwe boom + werkuren) maar om één of andere reden lijkt het wel alsof alle staatseigendom van goud is gemaakt!

Nog een tip: Steel nooit verkeersborden. En als je beslist wel verkeersborden te stelen, zie dat ge niet gepakt wordt! Want dan kost het u ook belachelijk veel geld! Maar dat kan ik nog begrijpen, je hoeft voor niets verkeersborden te stelen. Maar niemand rijdt z'n auto opzetterlijk kapot op een boom hé... Allé, de meesten toch niet. :p

Je kan een keertje een advocaat raadplegen maar ik vrees dat de conclusie dezelfde gaat zijn hoor: Betalen! Al zou ik ook wel is graag weten waarom staatsbomen zo'n duur motherfuckers zijn.

Hmgrwngd

Legacy Member
Face it:

Het is een makkelijke manier om geld uit uw zakken te halen, en je kunt er niks tegenover beginnen.

Een getal op een boom plakken is trouwens ook wel overbodig é. Het maakt de staat geen moer uit of je nu een boom, een chrysant of een heel gebouw omver gereden hebt -> GIVE THE MONEY !!!

VinceFeet

Legacy Member
Mjah, als morgen uw kot afbrandt moogt ge al blij zijn als de verzekering volledig tussenbeide komt. Maar als de staat schade lijdt mag de 'waarde' van die schade plots zelf bepaald worden.

Allé, er zal ongetwijfeld wel ne schonen uitleg voor bestaan maar het riekt in ieder geval naar dikke afzetterij.

zoo-music girl

Legacy Member
VinceFeet zei:
Mjah, als morgen uw kot afbrandt moogt ge al blij zijn als de verzekering volledig tussenbeide komt. Maar als de staat schade lijdt mag de 'waarde' van die schade plots zelf bepaald worden.

Allé, er zal ongetwijfeld wel ne schonen uitleg voor bestaan maar het riekt in ieder geval naar dikke afzetterij.

Met de rest ben ik volledig akkoord maar met die eerste zin toch minder; this is not America, dit is België, op vlak van een redelijke welvaart/verzorgingsstaat te zijn kunnen we toch helemaal niet klagen?

whacker

Legacy Member
De "extra" kost die nog niet vermeld is, is de ouderdom van de boom. Buiten het feit dat die boom verwijderd moet worden en een nieuwe geplant moet worden (uurloon werknemer, prijs boom, prijs van de machines die gebruikt worden), tellen ze ook nog is "de prijs van het opgroeien". Een heel jonge boom zou normaal minder moeten kosten dan een iets oudere. Het onderhouden van die boom (en het feit dat dat "voor niets was") wordt dus meegeteld.
Zo is het mij uitgelegd geweest (gelukkig nog geen ervaring ermee).

GeTa

Legacy Member
Skoran zei:
Drie? Hoe doet ge dat man? :lol:

Ge bedoelt hopelijk toch niet van die grote dingen die op de weg staan om het verkeer af te remmen?

Neenee.:D
Zijn hier int stad zo van die palen met bloembakken in.
Ze reed haren otto naar de reet op zo ne paal en die bloembakken vielen er uit.

tb-303

Legacy Member
Firestyler zei:
Paar lange maanden geleden toen ik thuis was, had ik op een avond een boompje van de gemeente uitgereden. Politie is er toen bijgekomen etc... Nu krijg ik van mijn moeder te horen dat de factuur is thuis gekomen met een welgetelde 1850€ te betalen op papier. Nu vind ik persoonlijk het een redelijk overdreven bedrag voor een boompje van een arm dik en 3m hoog. wat denken jullie daarover of waar kan ik te weten komen wat dit kost?

Eerlijk gezegd heb ik geen vermoedens een gemeenteweker (1200€/maand) hier een maand aan bezig geweest is om dan een zogezegde 550€ kostende jonge tropische den te planten. (bij zwijze van spreken)

Ga gewoon naar het plaastelijk tuincentrum om een boomke van een paar 10 euros, ga dat planten waar je het uitgereden hebt, en zeg daarna dat ze geen been hebben om op te staan, dat het boompke daar nog altijd staat :D

killgore

Legacy Member
Bel eens naar flikken om uitleg te vragen over die boete/rekening. Dat zal al veel helpen.

edit: ik ken situatie niet, maar kan je niet zeggen dat je moest uitwijken voor een derde die vluchtmisdrijf heeft gepleegd :p?

VinceFeet

Legacy Member
zoo-music girl zei:
Met de rest ben ik volledig akkoord maar met die eerste zin toch minder; this is not America, dit is België, op vlak van een redelijke welvaart/verzorgingsstaat te zijn kunnen we toch helemaal niet klagen?

Jaja, je hebt gelijk: Ik was wat aan het overdrijven. Maar wij hebben ooit een brand gehad in de garage waardoor mijn auto en die van m'n vader helemaal vernietigd was. Toen is de verzekering er ook bij gekomen (uiteraard) en die man van de verzekering begon toen te insinueren dat we die brand zelf hadden aangestoken. Sindsdien sta ik érg wantrouwig tegenover verzekeringen... Als ze ook maar iéts vinden waardoor ze niet moeten betalen ben je gezien.

Dat van die nieuwe boom is nog niet zo'n slecht idee. Bel gewoon en zeg dat je zelf een nieuwe boom gaat kopen en dat je die zelf terug op de oorspronkelijke plaats gaat zetten. Nogmaals, je zal sowieso moeten betalen (maak je geen illusies) maar ik wil gewoon hun uitleg is horen...

Toxic!

Legacy Member
Eerst bij het bestuur gaan klagen. Zeg dat o.b.v. 1382 B.W. enkel de werkelijke schade vergoed moet worden en toon met documenten aan dat dit bedrag veel lager ligt.

Als ze dan nog lastig doen, moet je eens gaan horen of je je tot een ombudsdienst kunt wenden. Als je direct de juridische weg moet volgen, kan je best eens horen naar rechtsbijstand.

Ik vind dat dit bedrag toch al te hoog is om gewoon te zeggen: 'ik betaal dan ben ik er vanaf'.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
d2itemnet zei:
:offtopic: Goeie tip: Als ge ooit 'n boete hebt voor smaad aan politie, ni betalen!
Men buur is politieagent en die zei mij eens da daar nooit wordt na toegekeken

Wist ik dit maar eens eerder :unsure:

|) ][ |V| ][

Legacy Member
VinceFeet zei:
Jaja, je hebt gelijk: Ik was wat aan het overdrijven. Maar wij hebben ooit een brand gehad in de garage waardoor mijn auto en die van m'n vader helemaal vernietigd was. Toen is de verzekering er ook bij gekomen (uiteraard) en die man van de verzekering begon toen te insinueren dat we die brand zelf hadden aangestoken. Sindsdien sta ik érg wantrouwig tegenover verzekeringen... Als ze ook maar iéts vinden waardoor ze niet moeten betalen ben je gezien.

Dat van die nieuwe boom is nog niet zo'n slecht idee. Bel gewoon en zeg dat je zelf een nieuwe boom gaat kopen en dat je die zelf terug op de oorspronkelijke plaats gaat zetten. Nogmaals, je zal sowieso moeten betalen (maak je geen illusies) maar ik wil gewoon hun uitleg is horen...

Mijn pa zijn auto is ook eens opgebrand in de garage, we kregen ook niks terug van de verzekering door een belachelijke reden :crazy:

Preske

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
voor een boompje :rofl:
kdenk da jij nie echt een besef hebt van nog maar enkel het uurloon van zo'n advocaat.

de meeste advocaten geven altijd wel een gratis raadpleging/advies.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Of ze vragen een klein bedrag voor advies, iets rond de €20.

Firestyler

Legacy Member
themummy123 zei:
Te veel gedronken of zo?

in ieder geval, dat is veel te weinig imho.

Wat heeft drinken te maken met dees?
Ik vroeg gewoon wat meningen, trouwens het wegdek lag spekglad en de politie waren erbij gekomen. En nee had niet gedronken.

Weet trouwens iemand waar ik terrecht kan bij de ombudsdienst? (offtopic: zit in het buitenland met zeer slecht internet, en namelijk 1 PC met internet voor welgeteld 40man...)

Firestyler

Legacy Member
whacker zei:
De "extra" kost die nog niet vermeld is, is de ouderdom van de boom. Buiten het feit dat die boom verwijderd moet worden en een nieuwe geplant moet worden (uurloon werknemer, prijs boom, prijs van de machines die gebruikt worden), tellen ze ook nog is "de prijs van het opgroeien". Een heel jonge boom zou normaal minder moeten kosten dan een iets oudere. Het onderhouden van die boom (en het feit dat dat "voor niets was") wordt dus meegeteld.
Zo is het mij uitgelegd geweest (gelukkig nog geen ervaring ermee).

lol die boom stond der nog geen jaar, of het is dat ze dagen tellen ipv de jaren door misvatting van een ambetnaar (wat logisch kan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan