Archief - Bliksem : Een dodelijke douche

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quilombo

Legacy Member
heb ook eens gehoord waarbij een bliksem insloeg bij het voetbalveld en enkel de ****** waren dood (no kidding)

bartnijs

Legacy Member
GaMe® zei:
Kwam door iets in hun kleding :unsure:

Ik heb trouwens een filmke waarin je kan zien dat de bliksem langs het veld inslaat, maar dat er toch een paar voetballers neervallen, en anderen weer niet.. :unsure:

http://www.6pack.tv/default.php?log=660&cont=viewLog&s=wmp200


de enige reden hiervoor was:

doordat de bliksem inslog op een mast/paal/boom/... ging de bliksem onder de grond verder over de hele oppervlakte

sta jij dan met 1 voet op de grond of met 2 voeten tegen mekaar dan ga jij niks voelen want je hebt geen potentiaal verschil

sta jij met 2 voeten uit mekaar dan is er dus een potentiaal verschil en dan zij ge de sigaar


dat iks ook de enige reden waarom het gevaarlijk is om onder een boom te staan

had totaal niks met kleren ed te maken

J-Style

Legacy Member
Quilombo zei:
heb ook eens gehoord waarbij een bliksem insloeg bij het voetbalveld en enkel de ****** waren dood (no kidding)

Da's ook de reden waarom ze in een kudde met schapen er altijd één zwart schaap bijzetten. Moest er een inslag zijn, zal die geraakt worden.


Heb ik mij laten vertellen...

bartnijs

Legacy Member
J-Style zei:
Da's ook de reden waarom ze in een kudde met schapen er altijd één zwart schaap bijzetten. Moest er een inslag zijn, zal die geraakt worden.


Heb ik mij laten vertellen...


whaha lol

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Leunt bij deze thread aan:

Kroatische krijgt bliksem binnen via mond

Natasha Timarovic (27) mag van geluk spreken dat ze nog leeft. De Kroatische werd op een wel erg vreemde manier getroffen door een blikseminslag. Toen ze na het tandenpoetsen haar mond onder het kraantje stak, moet de bliksem in haar woning hebben geslagen. Natasha voelde de elektriciteit door haar mond en hele lichaam, met slechts brandwonden op onder meer haar mond en achterste tot gevolg. "Veel herinner ik me er niet meer van", zei Timarovic. "Er is me verteld dat de bliksem door de waterafvoer moet gegaan zijn en zo in mijn mond terechtgekomen. Het was extreem pijnlijk. Ik voelde de bliksem echt door mijn torso gaan."

"Een bizar maar echt niet onmogelijk incident", spraken de dokters die Natasha behandeld hebben. "De vrouw droeg rubberen schoentjes, waardoor de elektriciteit niet door haar voeten ging, maar terugschoot en via haar rug wegkon langs het douchegordijn dat ze net vasthield toen ze zich bukte om met haar mond onder het kraantje te kunnen. Had ze de rubberen schoenen niet gedragen, zou ze waarschijnlijk dood geweest zijn door de klap. Timarovic moest een nacht doorbrengen in het ziekenhuis, maar werd de volgende dag alweer ontslagen en zou volledig moeten herstellen. (ODBS)

bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_271049.html?wt.bron=categorieArt1

demon326

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Leunt bij deze thread aan:

Kroatische krijgt bliksem binnen via mond

Natasha Timarovic (27) mag van geluk spreken dat ze nog leeft. De Kroatische werd op een wel erg vreemde manier getroffen door een blikseminslag. Toen ze na het tandenpoetsen haar mond onder het kraantje stak, moet de bliksem in haar woning hebben geslagen. Natasha voelde de elektriciteit door haar mond en hele lichaam, met slechts brandwonden op onder meer haar mond en achterste tot gevolg. "Veel herinner ik me er niet meer van", zei Timarovic. "Er is me verteld dat de bliksem door de waterafvoer moet gegaan zijn en zo in mijn mond terechtgekomen. Het was extreem pijnlijk. Ik voelde de bliksem echt door mijn torso gaan."

"Een bizar maar echt niet onmogelijk incident", spraken de dokters die Natasha behandeld hebben. "De vrouw droeg rubberen schoentjes, waardoor de elektriciteit niet door haar voeten ging, maar terugschoot en via haar rug wegkon langs het douchegordijn dat ze net vasthield toen ze zich bukte om met haar mond onder het kraantje te kunnen. Had ze de rubberen schoenen niet gedragen, zou ze waarschijnlijk dood geweest zijn door de klap. Timarovic moest een nacht doorbrengen in het ziekenhuis, maar werd de volgende dag alweer ontslagen en zou volledig moeten herstellen. (ODBS)

bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_271049.html?wt.bron=categorieArt1

dat moet denk ik toch super veel geluk zijn voor dat te overleven maar pijn zal het ook doen:) ,ik ga toch nooit onder een onweer in de douche of bad in dan wacht ik wel tot het over is:D

D@SîR0

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Leg is een fase op u waterleidingen in de buurt van een kraan, ge zult idd snel genoeg voelen welke weg de elektriciteit kiest.

Bliksem kan dus wel degelijk door het water van u douche kom. Kans is klein maar wel fysisch mogelijk
door een douche normaalgezien niet, omdat het geen constante stroom van water is, die nodig is om te geleiden, anders moet de stroom telkens van druppel op druppel overspringen, wat veel moeilijker is dan simpelweg via de leiding te gaan. De enige manier waarop dit mogelijk is, is dat je een dikke ONONDERBROKEN straal heb en jij in een geleidende kuip staat (in water).

zie mythbusters: pissing on the third rail
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan