EternalSilence
Legacy Member
Tha_nOn zei:(en tgrootste probleem met de kerk is dat ze niet strikt genoeg is voor diegnen die een harde hand nodig hebben, en niet los genoeg voor diegenen die inspraak willen hebben)
wijze woorden

SoliD zei:En denkt ge dat er vroeger geen mensen waren die de commercie van zo'n dingen inzagen... Dus omdat er minder technologie was en minder onderwijs verschenen er nog wel dagdagelijks mirakels en hadden sommigen het voorrecht om de maagd maria te zien verschijnen. Raar dat zo'n dingen vandaag toch niet meer gebeuren ofwel wetenschappelijk worden weerlegd...
Wie zegt er dat vroeger in Lourdes geen ongelofelijke slimme handelaar zat, die inspeelde op de mensen hun noden. Die mensen zijn er nu en die waren er vroeger ook, alleen gebruiken ze nu niet meer het geloof als lokmiddel maar geld.
De Kerk is altijd al een grote commercie geweest, ze hebben nu zelfs nog gebouwen die menig wolkenkrabber doet verbleken. Want moet dat vroeger wel niet geweest zijn met die lemen huisjes....
kan natuurlijk waar zijn wat jij zegt, maar spijtig genoeg kun je het niet bewijzen, en is de kerk machtig genoeg om de eventuele leugen in leven te houden

maar weet jij dat echt? Want al die zever van zelfontplooiing en "zelfstandigheid" en "vrijheid" is zéér relatief als je over nadenkt niet? Bijna alles wat jij denkt zal je gedeeltelijk aangeleerd zijn op school, of niet soms? Omdat je toegang hebt tot "informatie" ben je vrij?! Denk eens goed na......het is niet omdat wij op een andere manier opgevoed worden dat deze noodzakelijk beter is?