Archief - Bermuda driehoek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
De Bermuda driehoek, is daar eigenlijk een verklaring voor?
Sorry voor de korte vraag, maar kweet nie wa dak daar meer over kan vragen :p
Het interesseerd mij namelijk.

spray-bunny

Legacy Member
De meest logische verklaring (imo) heeft te maken met een elektromagnetisch veld dat boordinstrumenten verstoort. Zo is het magnetisch veld daar blijkbaar zwakker als op andere plaatsen op aarde en staat de Bermudadriehoek in een bijzondere positie tov de magnetische Noordpool.

Een andere verklaring is een grote hoeveelheid (bewezen) methaangas in de oceaanbodem dat af en toe naar boven komt in de vorm van grote gasbellen en aan de oceaanoppervlakte ontvlamt.

Dan hebt ge nog zeververhalen ivm grote inktvissen enzo:p

Pvt Martin

Legacy Member
de verklaring da ik het mest logische vind is da da een enorm druk gebied is. veel zeer drukke vaar en vliegroutes komen erdoor heen en er zijn ook veel plezierjachten/vliegtuigen omdat het ook kusten omvat.
gewoon omdat er zoveel meer boten en vliegtuigen zijn in dat gebied zijn er ook meer ongevallen. maar het percentage ongevallen is waarschijnlijk hetzelfde met andere gebieden. (of mss ietsjes hoger door die storingen int magnetisch veld en da methaangas, heb ek ook al over gelezen) maar de mens denkt daar niet zo rap aan en ziet gewoon het hoge aantal ongevallen waardoor men begint te denken dat daar "iets" aan de hand is.
de bermuda driehoek is ferm overdreven in mijn opzicht.
iets, gecreërd door onze "bijgelovige" voorouders

Time

Legacy Member
spray-bunny zei:
Een andere verklaring is een grote hoeveelheid (bewezen) methaangas in de oceaanbodem dat af en toe naar boven komt in de vorm van grote gasbellen en aan de oceaanoppervlakte ontvlamt.
Of gewoon het water ontzettend veel minder dicht maakt, zodat ganse schepen verzwolgen worden.

Heb zo nog documentaire gezien waar ze die test deden met een klein bootje. Er voor gezorgd dat een immense massa lucht vrijkwam net onder die boot, hij zonk bijna letterlijk op 1-2-3. In de Bermuda-driehoek zou je kans lopen om dat op grote schaal tegen te komen.

EternalSilence

Legacy Member
die elektromagnetische golfen geloof ik wel, alsook dat methaan gas..
van die reuze inktvissen vind ik toch ietsje te, ook al omdat die beesten op 1000M diepte leven enzo

stoomboot

Legacy Member
Is er op national geographic channel ook ni onlangs zo eens een docu. erover geweest?
Met wat geluk zenden ze hem binnen een drie-tal weken opnieuw uit ;)

Karre

Legacy Member
Die site die Razorblade gaf staat iets wat niet echt klopt, namelijk: Een passagier op deze vlucht vertelde hoe het vliegtuig, dat onderweg was van New York naar Washington, kort na middernacht in een onweersbui terechtkwam en door een bijzonder hevige bliksemschicht werd getroffen.

Indien het wel zo was heeft hij toch een gigantische omweg genomen ze :p.

The Black Mamba

Legacy Member
van NY naar washington over de bermuda /_\ :P

iedereen weet toch dat het gwoon door die professor vanuit kiekeboe is dat die schepen zinken ... door diene blubber die iedereen op de schepen/vliegtuigen doet slapen ...

User_BELGIUM

Legacy Member
Time^- zei:
Of gewoon het water ontzettend veel minder dicht maakt, zodat ganse schepen verzwolgen worden.

Heb zo nog documentaire gezien waar ze die test deden met een klein bootje. Er voor gezorgd dat een immense massa lucht vrijkwam net onder die boot, hij zonk bijna letterlijk op 1-2-3. In de Bermuda-driehoek zou je kans lopen om dat op grote schaal tegen te komen.

op National Geographic dus ;) heb ik ook gezien

PureFun

Legacy Member
Die docu was allessinds ook paar weken op canvas te zien. Grappig genoeg zonk het bootje niet als het recht boven de kunstmatige opstijgende luchtbellen geplaatst was dankzij de opwaartse kracht, het zonk pas op de rand. Docu had ook een deel over alle eilanden in de bermudadriehoek die snel verkeerd kunnen beschouwd worden als een ander deel land waardoor orientatie op het zicht bemoeilijkt wordt. Er werd een mogelijk voorbeeld aangehaald waar een 1940' piloot trainingsmissie verloren is doordat de leider wat bermuda eilandjes zag, dacht boven de florida keys te zitten en de verkeerde kant uitvloog.

Hmgrwngd

Legacy Member
De Bermuda-driehoek is gewoon een symbool voor de vagina.

Case closed.

En serieuzer: Dat was vroeger 1 van m'n favoriete mystieke gebeurtenissen. Kvond da zo interessant da er een plaats bestond op aarde waar er dingen gebeurden die men nie kon verklaren.
Wat hebben we amper nog in een wereld van de wetenschap? De ongelofelijke aantrekkingskracht van het mystieke (en het sacrale) waarop we onze fantasie kunnen loslaten.

En metda ik nu weet da het electromagnetisme is of da het methaangasbellen zijn, kan me nu es geen reet schelen. Gewoon maar 1 feit meer om te weten daje op café of bij mensen thuis kunt zeggen om slimmer over te komen en te imponeren.

stoomboot

Legacy Member
Of uw nieuwsgierigheid mee te sussen?
Dat is toch ook een verdomd goede reden? :unsure:

Of om net meer inzicht te krijgen in hoe deze draaiende bol marcheert?

Hmgrwngd

Legacy Member
nielseke zei:
Of uw nieuwsgierigheid mee te sussen?
Dat is toch ook een verdomd goede reden? :unsure:

Of om net meer inzicht te krijgen in hoe deze draaiende bol marcheert?

Ow please.

Alsof je echt beter zal slapen , en een bredere glimlach zult hebben als je weet dat een bepaalde bloem een rare latijnse naam heeft en 5 meeldraden heeft.

Komaan é; kennis is macht; maar je hebt kennis en je hebt kennis.


Wat de meeste mensen nu weten over de Bermuda-driehoek is IMO niet meer dan papegaaierij. Je hoort wetenschappers bezig met hun theoriëen over het fenomeen; die neem je over als feit, en daar denk je dan effe over na; om het opnieuw met rust te laten.
Anders gezegd: iemand anders doet alle moeite om dat inzicht te verwerven; jij onthoudt het besluit, en doet er niks mee buiten het onthouden. (vandaar: papegaaiewerk)

Nu, ik spreek niet voor alle mensen, wel voor mezelf , en waarschijnlijk ook nog voor een heleboel andere mensen.
Eerlijk is eerlijk; maar ik ben er nu es niks mee dat ik weet dat de Bermuda-driehoek te maken heeft met electromagnetisme en methaangasbellen; want ik weet de ballen over de beide verklaringen. :D

GaMe®

Legacy Member
Ja.

In dat gedeelte zit er een hoge hoeveelheid van een bepaalde stof in de grond (weet niet meer welke) waardoor er plots op een bepaalde plek gigantisch veel luchtbellen uit het aardoppervlak kan komen, en zo de boten doet zinken.
(Dat hebben ze allemaal wetenschappelijk getest en het blijkt te kloppen.)
Voor de vliegers die verdwijnen heb ik geen verklaring.. :p

KIA_Killer

Legacy Member
GaMe® zei:
Ja.

In dat gedeelte zit er een hoge hoeveelheid van een bepaalde stof in de grond (weet niet meer welke) waardoor er plots op een bepaalde plek gigantisch veel luchtbellen uit het aardoppervlak kan komen, en zo de boten doet zinken.
(Dat hebben ze allemaal wetenschappelijk getest en het blijkt te kloppen.)
Voor de vliegers die verdwijnen heb ik geen verklaring.. :p

Luchtbellen die in de lucht ontstaan, daar ne vlieger meetsjoepen en dan naar de bodem van de zee duiken :unsure: ?

Ghostrider001

Legacy Member
Heb es die documentaire gezien op canvas. (Eerste keer dat ik documentaire zag:p ) Het is bewezen dat er op die plaats reedlijk veel aardverschuivingen zijn. Daardoor ontstaan er massa's veel luchtbellen. Ze hebben de test gedaan aan de kust van miami met een speedbootje. Ze hadden 10 van soort slangen vol met lucht op de bodem geplaats onder het bootje. Ze lieten de lucht vrij en na een korte minuut was heet speedbootje gezonken. Dus dat kan al een goede verklaring zijn. Behalve dan voor die vliegtuigen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan