goh, in principe onmogelijk. maar er is naar mijn eigen zeer bescheiden mening wel een onderscheid te maken tussen "bewust" subjectief en "spontaan" subjectief. Bv Fox' programma's over het amerikaanse leger = bewust subjectief (check ook O'Reilly, dit is puur doordrukken van de eigen opinie) <---> onbewust of spontaan subjectief: eigenlijk alles; de vraagstelling, beeldmontage, keuze van onderwerp, keuze van invalshoek, van gesprekspersonen, ...
Volgens Hemingway kan je maar op 1 manier objectief zijn:
My aim is to put down on paper what I see and what I feel in the best and simplest way.
en daar zal het dan ook bij blijven denk ik

.