Archief - Bepaalde engelse woorden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Karre

Legacy Member
Zou er mij iemand kunnen zeggen hoe dat je: "Write", "Wrist", ... moet uitspreken. Die engelse woorden in het engels zijn nog al verdomde struikelblokken en meestal zeg ik gewoon maar iets dat half verstaanbaar is aangezien ik niet echt weet hoe je ze werkelijk moet uitspreken. Zet hier gewoon maar dingen zodat het verstaanbaar is om voor uit te spreken. En nee die woordenboeken zijn geen hulp aangezien ik die tekens niet eens weet voor welke klank zij staan.

Dirty_Col

Legacy Member
gewoon de 'w' negeren in de uitspraak

dus 'write' uitspreken als 'right'

Karre

Legacy Member
Dirty_Col zei:
gewoon de 'w' negeren in de uitspraak

dus 'write' uitspreken als 'right'

En wrote zoals road, wrists gewoon rists en wrestling restling? Indien ja heb ik eindelijk een struikelblok uit men engels verbannen :applause:

Dirty_Col

Legacy Member
Careless zei:
En wrote zoals road, wrists gewoon rists en wrestling restling? Indien ja heb ik eindelijk een struikelblok uit men engels verbannen :applause:

proficiat :niceone:

bij 'road' moede natuurlijk wel een 'd' ipv een 't' uitspreken ;)

Mee

Legacy Member
Ist nie dat ge die "right" van "write" moet uitspreken alsof ge nen hete patat in uwe mond hebt?

Bose

Legacy Member
Mee zei:
Ist nie dat ge die "right" van "write" moet uitspreken alsof ge nen hete patat in uwe mond hebt?

:wtf: spreek dat toch gewoon uit zonder al die zotte kuren :p

Karre

Legacy Member
Zoveel miserie met die w terwijl je die dus moet negeren. Bedankt voor jullie reacties die hulpzaam waren :). Misschien was dit een stom topic maar ik denk dat er nog waren die er mee sukkelden :p.

Gavin

Legacy Member
Careless zei:
En wrote zoals road, wrists gewoon rists en wrestling restling? Indien ja heb ik eindelijk een struikelblok uit men engels verbannen :applause:
Ligt het aan mij of klinkt de 'oad' van road toch anders dan de 'ote' van wrote?

Hiapoe

Legacy Member
kzal u maar geen Iers leren, of ge zijt helemaal de kluts kwijt ;)

Hiapoe

Legacy Member
Gavin zei:
Ligt het aan mij of klinkt de 'oad' van road toch anders dan de 'ote' van wrote?

road is met zachte uitgang ('d') => rowd
wrote is met harde uitgang ('t') => rowt

Phoen!x

Legacy Member
Ge moet de w echt nie helemaal negeren é.
Dan heb je rrrrrrrrrrite en riiiiiist.
Je moet een w uitspreken met u mond alsof ge een o-klank maakt.

viewer

Legacy Member
trouwens opmerkelijk dat je na je 5e levensjaar ofzo nooit meer echt het "accent" van een engelsman kan gaan beheersen. Die halen er (net zoals wij dat doen) de immigranten altijd makkelijk uit :D

Als ik mijn lerares nederlands van vorig jaar mag geloven vormen die spraakcentra zich heel vroeg in de hersenen (dus in de eerste twee levensjaren ofzo al). Je baby naar de simpsons laten kijken is dus de boodschap :D

NSA.Rhinox

Legacy Member
Mee zei:
idd een o zoals in "o, ik heb een hete patat in mijn mond!"
:unsure:

Ow, I've got a hot p'tato in my mouth! AIAIAI!

@ somewhere up: is iers/schots moeilijk om te leren? Any help on thisone wuld be grrrrate! ;)

TS, wat ge kunt doen is veel naar engelse films kijken, (of bbc, eurosport,...)zonder ondertitteling. In begin gaat da wa wennen worden qua uitspraak, maar op den duur lukt u da wel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan