Archief - Belgacom en home security, groot gevaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SimonL

Legacy Member
DevFred zei:
Voor zover ik weet bestaan er zelfs geen engelse woorden die eindigen op "dt". Wat zit je toch te bazelen man?

PS: Als je het over die "will be build" hebt dat "will be built" moet zijn, dat heeft niks te maken met "dt".
In het Nederlands ook niet, voor zover ik weet. Het gaat hier echter om werkwoordsvormen. Dat heb je in het Engels ook. 'Built' is het past participle van 'to build', en die participles eindigen vaak op een d of t. De specifieke combinatie van achtereenvolgens d en t bestaat misschien niet in het Engels, dat betekent niet dat men zich er niet in kan vergissen. Dat bazel je maar, denk ik. Dan heb je nog eens het ongeluk dat deze specifieke dt-fout erg analoog is met de meer gangbare dt-fouten in het Nederlands. Voltooid deelwoord, weet je wel.
DevFred zei:
Ik wist niet dat onzin en kinderachtigheid ooit zover kon gaan.
Toch is het blijkbaar niet onzinnig of kinderachtig genoeg om erop te reageren en jezelf te verdedigen.

bludgeoned

Legacy Member
SimonL zei:
In het Nederlands ook niet, voor zover ik weet. Het gaat hier echter om werkwoordsvormen. Dat heb je in het Engels ook. 'Built' is het past participle van 'to build', en die participles eindigen vaak op een d of t. De specifieke combinatie van achtereenvolgens d en t bestaat misschien niet in het Engels, dat betekent niet dat men zich er niet in kan vergissen. Dat bazel je maar, denk ik. Dan heb je nog eens het ongeluk dat deze specifieke dt-fout erg analoog is met de meer gangbare dt-fouten in het Nederlands. Voltooid deelwoord, weet je wel.

Toch is het blijkbaar niet onzinnig of kinderachtig genoeg om erop te reageren en jezelf te verdedigen.
Vandale over dt-fout:

spelfout waarbij de werkwoordsuitgang d, t of dt niet correct wordt geschreven

flanger

Legacy Member
DevFred zei:
Ik beveilig het wel, maar alle paswoorden enzovoort steek ik in een tekst documentje en steek ik in de gebruiker's Documents in Windows en vertel het ze.

Uw veiligheidsmethodes zijn precies ook niet van het hoogste niveau hé :)

Sileced`

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Telenet is niet veel beter hoor. Zetten er een 5-cijferig WEP encyptie op. Niet alleen is WEP super lek, met een 5-cijferig wachtwoord is het gewoon in 1-2-3 te bruteforcen. Natuurlijk nog een stuk veiliger dan niets zoals Belgacom, maar toch niet om mee te stoefen...

idd, telenet is ook alles behalve om naar huis te schrijven.:doh:

Preske

Legacy Member
chosen1 zei:
hier staat ook die login en pass ingesteld omdat er hier niemand in de buurt woont die nog maar weet hoe hij met een draadloos netwerk moet verbinden :p

tot er nen wardriver langskomt :)

Rage

Legacy Member
Ik woon hier een een boerengat en overal waar ik kom heb ik internet. Ik wil dat zo houden. Dus hou uwe bakkes! :p

Mensen die onbeveiligd internet hebben zijn meestal leken. Leken weten niet hoe ze hun limiet van 10Gb op moeten krijgen. Ik ben tenminste vriendelijk genoeg om hun daarbij te helpen.

flanger

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Leken weten niet hoe ze hun limiet van 10Gb op moeten krijgen. Ik ben tenminste vriendelijk genoeg om hun daarbij te helpen.

Eigelijk best wel een goed punt. Als we er gezamelijk voor zorgen dat half Telenet-Vlaanderen op smallband komt te staan, kunnen ze niet meer zeggen dat de meeste toekomen met hun 10 GB :)

BloodSeaker

Legacy Member
Men zegt hier dat het Belgacom hun fout is, maar dat is helemaal niet zo. De meeste mensen met zo een Philips WiFi router hebben die zelf geinstalleerd. Want ga naar een Belgacom winkel en die geven u da mee en zeggen da het heel simpel is: gewoon aansluiten, de eerste keer uw adsl login ingeven en klaar. Meestal komt Belgacom dat helemaal niet installeren bij mensen.

Bij telenet is dat anders, daar moet nl. een structurele wijziging gedaan worden aan de installatie voor ge kunt surfen, dus wsl kiest 90% van de mensen hier voor het laten installeren.

En zelfs als Belgacom, Telenet, Euphony of weet ik wie dat komt installeren, dan is het inderdaad aan de gebruiker om zijn netwerk te beveiligen. Belgacom ed leveren puur de dienst 'internet' en bieden het komen opzetten optioneel aan, want eigenlijk gaat hun bekommernis maar tot waar uw lijn het huis in gaat. Het probleem ligt bij de mensen, die te laks zijn en al zeker niet de moeite nemen om even zo een boekske te lezen. 'Het werkt, dus tzal wel in orde zijn'

chosen1

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Telenet is niet veel beter hoor. Zetten er een 5-cijferig WEP encyptie op. Niet alleen is WEP super lek, met een 5-cijferig wachtwoord is het gewoon in 1-2-3 te bruteforcen. Natuurlijk nog een stuk veiliger dan niets zoals Belgacom, maar toch niet om mee te stoefen...

op hun internet-via-elektriciteitsnet voor de digibox zetten ze toch een goei wachtwoord zodat ge ze nooit voor iets anders zou kunnen gebruiken ze :p

whacker

Legacy Member
Zever, gezever... Het ligt aan de mensen die de router zelf installeren dat hier geen paswoord op staat. In de handleiding staat als één van de stappen hoe je de beveiliging moet instellen. Meestal wordt deze stap overgeslagen "want het werkt al". Die mannen van Belgacom kunt ge waarschijnlijk weinig verwijten. Ik denk dat die dat ook wel zeggen tegen de mensen dat ze dat moeten beveiligen. Als de users het dan niet doen dan stopt het.

breez

Legacy Member
chosen1 zei:
op hun internet-via-elektriciteitsnet voor de digibox zetten ze toch een goei wachtwoord zodat ge ze nooit voor iets anders zou kunnen gebruiken ze :p

inderdaad, op de netplugs die ze installeren wordt altijd een wachtwoord gezet

en voor de rest, lees BloodSeaker zijn post eens.

de meetste mensen denken 'aha, het werkt' en verder kijken ze er niet meer naar om het te beveiligen, puur uit onwetendheid.
Als er daadwerkelijk iemand komt van belgacom/telenet om het te installeren denk ik wel dat ze het beveiligen.

ddt15

Legacy Member
Eerlijk gezegd betwijfel ik of daar veel mensen van wakker liggen. Look on the bright side: altijd en overal internettoegang in Belgie, op nen ander zen kosten nog wel :p.

Plastic

Legacy Member
bludgeoned zei:
Wat ben jij een toffe kerel, als ze niet weten hoe een paswoord erop te zetten, zullen ze het er waarschijnlijk niet afkrijgen ook.
Dit is al zo oud als de straat en is niet allen door BGC (zij installeren ook niet alle routers).
En doe iets aan je taal, want op het eerste zicht snapte ik niets van je tekst.

Omg da je niets van zijn tekst snapte licht mss een beetje aan jou imo...
Echt kinderachtig, als ge zo veel problemen hebt me schrijffouten word dan leeraar en stop me zagen :p
Ontoppic: jep oud nieuws

bludgeoned

Legacy Member
Plastic zei:
Omg da je niets van zijn tekst snapte liGtv:eek: mss een beetje aan jou imo...
Echt kinderachtig, als ge zo veel problemen hebt me schrijffouten word dan leeraar en stop me zagen :p
Ontoppic: jep oud nieuws
Je gaat me toch niet vertellen dat het makkelijk leest, ofwel?
Als je wilt dat mensen de moeite doen om iets te lezen, doe dan zelf ook de moeite om je werkwoorden juist te schrijven. Tuurlijk begrijp ik wat er staat.

Plastic

Legacy Member
bludgeoned zei:
Je gaat me toch niet vertellen dat het makkelijk leest, ofwel?
Als je wilt dat mensen de moeite doen om iets te lezen, doe dan zelf ook de moeite om je werkwoorden juist te schrijven. Tuurlijk begrijp ik wat er staat.

Ik vind het gewoon een beetje kinderachtig dat je zo overdrijft, oké er staan fouten in, zeg dat dan, verbeter mss ofzo :p ma ge moet er nie een hele treath mee spamme....

Anoniem05

Legacy Member
iTeRuMs zei:
Man, wat een oud nieuws. Iedereen weet dat er heel wat onbeveiligde draadloze netwerken zijn. Spraakmakender nieuws is de wijze waarop je "ik vondt" schrijft.

haha, zieligaard.

Iedereen maakt ooit wel eens een dt-fouD.

Stop er nu in godsnaam is mee, who cares zolang je elkaar maar verstaad?


whiner:doh:



en ja, alle dt fouden zijn express gemaakd, for fucks sake!

GrAmLin

Legacy Member
Elk netwerk die draadloos is en er staat een password op kan je omzijlen, dus zelf beveiligde netwerken zijn onveilig.

Alle keys kan je "kraken", je moet gewoon weten hoeje het moet doen.

Avenger 2.0

Legacy Member
GrAmLin zei:
Elk netwerk die draadloos is en er staat een password op kan je omzijlen, dus zelf beveiligde netwerken zijn onveilig.

Alle keys kan je "kraken", je moet gewoon weten hoeje het moet doen.

Geen stoere praat en onzin verkopen.
Het is perfect mogelijk het draadloos te beveiligen zodat het niet te omzeilen valt.

flanger

Legacy Member
GrAmLin zei:
Elk netwerk die draadloos is en er staat een password op kan je omzijlen, dus zelf beveiligde netwerken zijn onveilig.

Alle keys kan je "kraken", je moet gewoon weten hoeje het moet doen.

En elke bankkluis valt te "kraken", maar dat wil toch niet zeggen dat we ons geld in een sok thuis moeten bewaren he.

Slynx

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Geen stoere praat en onzin verkopen.
Het is perfect mogelijk het draadloos te beveiligen zodat het niet te omzeilen valt.

Dat zou ik dan toch wel eens willen leren kennen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan