Archief - belcompany

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

McGonickle

Legacy Member
Boy oh boy, jullie kunnen een pak overdrijven hoor. Alsof dergelijke winkels iedere klant in de zak zetten :ironic:

Ik ken genoeg mensen die in deze winkels hun aankoop doen en daar net zoals een blokker, kledingzaak, speelgoedwinkel, etc gewoon met hun aankoop buitengaan zonder langdurig gezever over verzekeringen en andere 'malafide' (kuch, iedere verzekering is op zich al een malafide bedoening) praktijken. Misschien zeggen jullie gewoon veel te braaf nee of gebruiken jullie de verkeerde expressie maar als ik nee zeg snappen de verkopers dat meestal wel.

Buiten dat kun je het een bedrijf toch moeilijk kwalijk nemen dat ze je 1 en ander proberen aansmeren? Je moet maar nuchter genoeg zijn om eerst te informeren voor ge zomaar een langdurig contract aangaat. En die verkopers? Goh ja, dat zijn mensen die een bonus hopen te scoren omdat het bedrijf dat er met 34 cursussen van verkoopstechnieken ingehamerd heeft .. der zijn heus maar weinig mensen die u voor de fun allerlei onnozele verzekeringen gaan aansmeren.

Money talks ..

Enfin, staan lullen over het kapitalisme in de verkoopsector .. HAHA.

Kermit

Legacy Member
McGonickle zei:
Buiten dat kun je het een bedrijf toch moeilijk kwalijk nemen dat ze je 1 en ander proberen aansmeren? Je moet maar nuchter genoeg zijn om eerst te informeren voor ge zomaar een langdurig contract aangaat. En die verkopers? Goh ja, dat zijn mensen die een bonus hopen te scoren omdat het bedrijf dat er met 34 cursussen van verkoopstechnieken ingehamerd heeft .. der zijn heus maar weinig mensen die u voor de fun allerlei onnozele verzekeringen gaan aansmeren.

ga ik niet mee akkoord, goede bedrijven bieden aan wat klanten willen, en moeten ze niet in het zak zetten, als ge iets verkoopt waarvan ge weet dat het waardeloos is, dan zijt ge als bedrijf verkeerd bezig

Ali_

Legacy Member
Toen ik mijn nieuwe laptop ging kopen een maand geleden probeerden ze me ook een verzekering tegen diefstal aan te praten. Zeg meteen nee, allemaal bullshit. Wa is da tegenwoordig als ge iets ga kopen, proberen ze u daar nog iets bij te verpatsen. Zoals schoenen in de footlocker kopen, telkens proberen die zachte goeie zolen bij te verkopen. Sorry vriend, maar het antwoord is NEEN, als ik nood heb aan andere zolen, koop ik dat zelf wel.
Als ik schoenen van 100 euro koop verwacht ik daar ietofwat deftige zolen bij.

Quilombo

Legacy Member
Sileced` zei:
@Quilombo niet iedereen koopt een gsm < 250€ ;)

al kost hij 1000 euro, dan nog heb je geen verzekering nodig. een verzekering is iets voor wat enorm duur is: een huis, een auto, ... niet voor een stomme elektronicaprul

@jerry: ik zeg nergens dat zo'n mensen niet bestaan, maar jij scheert gewoon de hele keten over dezelfde kam. overal vind je mensen die je vanalles proberen aan te smeren, op soms ietwat smerige manieren. kan je evengoed in de blokker of weetikveel overkomen :ironic:. het zijn trouwens alleen de domme consumenten die daar in trappen (offence). kan goed zijn dat de meerderheid van de verkopers van belco zo'n methoden niet hanteren he... maar nee het zijn allemaal maffialeden :/

en ach, kan me ook moeilijk inbeelden dat je nog exact weet wat die verkoper vier jaar geleden zei :ironic:

McGonickle

Legacy Member
Kermit zei:
ga ik niet mee akkoord, goede bedrijven bieden aan wat klanten willen, en moeten ze niet in het zak zetten, als ge iets verkoopt waarvan ge weet dat het waardeloos is, dan zijt ge als bedrijf verkeerd bezig

In de zak zetten? Niemand werd hier in de zak gezet. Als je iets tekent ga je akkoord met hetgeen op dat dubbelzijdig papiertje stond, niet meer, niet minder.

Waardeloos? Hmm .. net zoals iedere ander verzekering heeft het zijn beperkingen. Franchise bij een autoverzekering bvb; de verzekering is altijd de winnaar. Anywaaays, belcompany verkoopt in de eerste plaats nog altijd gsm's en toebehoren, me dunkt dat dat allesbehalve een waardeloos product is. De bediening hangt van winkel tot winkel en verkoper tot verkoper af en als degene in uw regio tegenvalt ga je gewoon naar 1 van de 7 concurenten, alweer een pietlullig probleem opgelost.

Maar stop met te zeveren over afzetterij en malafide praktijken, please.

J3rry

Legacy Member
Quilombo zei:
al kost hij 1000 euro, dan nog heb je geen verzekering nodig. een verzekering is iets voor wat enorm duur is: een huis, een auto, ... niet voor een stomme elektronicaprul

@jerry: ik zeg nergens dat zo'n mensen niet bestaan, maar jij scheert gewoon de hele keten over dezelfde kam. overal vind je mensen die je vanalles proberen aan te smeren, op soms ietwat smerige manieren. kan je evengoed in de blokker of weetikveel overkomen :ironic:. het zijn trouwens alleen de domme consumenten die daar in trappen (offence). kan goed zijn dat de meerderheid van de verkopers van belco zo'n methoden niet hanteren he... maar nee het zijn allemaal maffialeden :/

en ach, kan me ook moeilijk inbeelden dat je nog exact weet wat die verkoper vier jaar geleden zei :ironic:

ah volgens meneer is het nu ook onmogelijk dat ge iets kunt herinneren van 4 jaar terug
er zijn bepaalde dingen die ne mens zich gemakkelijk kan herinneren
kga nu een paar stomme voorbeelden geven

ik herinner nog goed dat ik...
- 5 jaar geleden de kachel opkocht van mijn appartement bij het intrekken
- in september 2003 ne maat is verongelukt in een auto ongeval
- in februari 2001 ik bij van den bulck werkte en heb gewerkt aan hotel ibis in aalst
- in oktober 2002 heb ik mijn ontslag ingediend bij van den bulck en bij C.F.E. gaan werken in brugge

zo zijn er nog veel dingen die ne mens kan onthouden
dat gij een kort termijn geheugen hebt kan ik nie aan doen

en van die domme consumenten, ik weet nie hoe het zit met u maar ik kwam van mijn werk die avond da ik achter die gsm ging
mijn vorige was stuk omdat die af ziet op het werk door water, stof, etc...
daarmee leek het mij intressant om te verzekeren in geval van...
ik moest alle dagen op en afrijden naar hoogstraten om in terug komen daar 2 uur in de file te staan dus dat ik nie veel zin had om daar 3 a 4 bladzijden van een reglement te lezen in die winkel kort tegen sluitingsuur

Quilombo

Legacy Member
J3rry zei:
ik moest alle dagen op en afrijden naar hoogstraten om in terug komen daar 2 uur in de file te staan dus dat ik nie veel zin had om daar 3 a 4 bladzijden van een reglement te lezen in die winkel kort tegen sluitingsuur

dom dus
feit dat je die vier jaar verzekerd spreekt ook nie in je voordeel :p

NeFerMeTu

Legacy Member
Quilombo zei:
dom dus
feit dat je die vier jaar verzekerd spreekt ook nie in je voordeel :p

Blijft het feit dat verkopers onder het huidige consumentenrecht de plicht hebben hun kopers in te lichten over dit soort dingen. Ik heb ook zelf moeten vragen of diefstal en verlies gedekt zijn, terwijl ze dat normaal meteen moeten vermelden (vooral aangezien dat de 2 meest frequente problemen zijn met een gsm).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen fan van al dat consumentenrecht. Een klein beetje responsabilisering mag nog wel. In het jeugdrecht gaat men minderjarigen zoveel mogelijk als volwassenen behandelen en eenmaal volwassen moet je volgens het consumentenrecht weer als klein kind behandeld worden. Het slaat echt ergens op.
Maar het is wel de huidige stand van het recht en dus hebben die verkopers wel de plicht om het te volgen.

Kermit

Legacy Member
McGonickle zei:
In de zak zetten? Niemand werd hier in de zak gezet. Als je iets tekent ga je akkoord met hetgeen op dat dubbelzijdig papiertje stond, niet meer, niet minder.

Waardeloos? Hmm .. net zoals iedere ander verzekering heeft het zijn beperkingen. Franchise bij een autoverzekering bvb; de verzekering is altijd de winnaar. Anywaaays, belcompany verkoopt in de eerste plaats nog altijd gsm's en toebehoren, me dunkt dat dat allesbehalve een waardeloos product is. De bediening hangt van winkel tot winkel en verkoper tot verkoper af en als degene in uw regio tegenvalt ga je gewoon naar 1 van de 7 concurenten, alweer een pietlullig probleem opgelost.

Maar stop met te zeveren over afzetterij en malafide praktijken, please.
ik had het over de verzekering als waardeloos product, niet over de gsm's, en ik blijf erbij dat ze daarmee proberen om hun klanten op te lichten, want zij weten evengoed dat hun verzekering waardeloos is, en toch proberen ze u dat te verkopen
en over dat dat afhant van verkoper tot verkoper: de keten op zich is verantwoordelijk voor zijn verkopers, zij moeten ze opleiden dat ze de klanten helpen in plaats van zoveel mogelijk te willen verkopen (al zullen ze ze eerder opleiden om zoveel mogelijk te verkopen), op lange termijn zullen ze beter af zijn als ze goede waardevolle producten verkopen en de klant echt willen helpen in plaats van zoveel mogelijk aan te smeren, want als ze echt goed waren had ge dat hier op het forum gelezen, het is niet toevallig dat er al pagina's vol staan van mensen die ook vinden dat het bedrog is, dat is geen reclame hoor

ClayDavis

Legacy Member
Den Freddie zei:
nja, da hangt van winkel tot winkel af ook. M'n ma heeft aar gsm in Belcompany gekocht en die hebben met geen woord over verzekering gerept.

Kermit heeft wel een punt in de post boven mij.
Heb dinsdagmiddag zoiets gehad. Ik kom van m'n examen en ben aan de voorkant van't Brugse station, komt er een meiske van ne jaar of 25 af. Vraagt ofdak een momentje heb (had nog 10min voor m'n bus), dus ik dacht waarom niet es luisteren. Stelt ze zo 1st paar vragen van leest ge boeken enzo. Ik peis ja, da's nen enquete e. Vraagt ze oeveel dvd's enzo dak per jaar koop, ik zeg gewoon ne getal. Komt ze af met een hoop gezever over een kaart waarmee ge 30-40% korting krijgt in 1 of andere shop als ge 4x per jaar iets koopt. Kreeg een cadeau enzo. Vraagt ze m'n buzzypazz ofzo om m'n adres enal te kunnen opschrijven voor die cadeau enal op te zenden. Ze duwt ne folder in m'n handen waaruit ik een cadeau mocht kiezen. Zegt ze zo inees, ja die cadeau kost wel 5€, dus rap haar bucht weergegeven en gezegd dak et niet moet emmen.
Ben wel vergeten te vragen ofdak haar ondertussen ingevuld formulier mocht meehebben. Want ze zei wel van ja, dan laten we het zo, maar mss geven die achter uw rug toch die zever door en krijg ik opees een factuur.

Soit, niks getekend of gedaan, dus alsk er nog iets van hoor gewoon ontkennen, ze kunnen toch niets bewijzen.

Da's wel de laatste keer dak nog es stop als ze iets vragen. Heb al zo'n ***** gehad die kwam zage voor ne boekje te kopen en dak geen racist was enal.
Next time: ignore.

als ze je iets sturen zonder dat je iets getekend hebt of wat dan ook moet je dat niet betalen

McGonickle

Legacy Member
Kermit zei:
het is niet toevallig dat er al pagina's vol staan van mensen die ook vinden dat het bedrog is, dat is geen reclame hoor

Hoe naief. Geef mij eender welk dienstverlenend bedrijf en binnen de 2 dagen heb ik een hoop mensen met klachten, ontevredenheid en boosheid. Het zijn ook dit soort mensen die je altijd hoort natuurlijk, een tevreden klant is (meestal) een stille klant. Een boze klant stapt naar de gazet ..

Ok, de verzekering is op zich vrij waardeloos. In gevallen met geweldadige diefstal is ze dat niet. Lees als klant uw contract, laat een PV opmaken bij de flikken en hopsakee. Ik vind het gewoon zwaar overroepen dat belcompany plots een bende oplichters zijn, het is hoogstens het zoveelste bedrijf zonder ziel en gevoel dat zo snel mogelijk winst wil binnenhalen.

w00tw00t

Legacy Member
Vind de service van belcompany op geen kloot trekke. Ze staan daar aan de kassa net alsof ze ne kilo stront ophebbe. No thank you
Heb 140 euro betaald voor een gsm die maar 1 dag werkt en derna moek die weer opladen en zij zeggen dat zij mij niet verder kunnen helpen en da ik contact moet opnemen met producent... amai wat een service

w00tw00t

Legacy Member
McGonickle zei:
Hoe naief. Geef mij eender welk dienstverlenend bedrijf en binnen de 2 dagen heb ik een hoop mensen met klachten, ontevredenheid en boosheid. Het zijn ook dit soort mensen die je altijd hoort natuurlijk, een tevreden klant is (meestal) een stille klant. Een boze klant stapt naar de gazet ..

een onderneming moet juist streven naar een perfecte klantenservice maar als ik het hier lees dan zijn ze geen kloot veranderd in vergelijking van paar jaar geleden.

Kermit

Legacy Member
McGonickle zei:
Hoe naief. Geef mij eender welk dienstverlenend bedrijf en binnen de 2 dagen heb ik een hoop mensen met klachten, ontevredenheid en boosheid. Het zijn ook dit soort mensen die je altijd hoort natuurlijk, een tevreden klant is (meestal) een stille klant. Een boze klant stapt naar de gazet ..

Ok, de verzekering is op zich vrij waardeloos. In gevallen met geweldadige diefstal is ze dat niet. Lees als klant uw contract, laat een PV opmaken bij de flikken en hopsakee. Ik vind het gewoon zwaar overroepen dat belcompany plots een bende oplichters zijn, het is hoogstens het zoveelste bedrijf zonder ziel en gevoel dat zo snel mogelijk winst wil binnenhalen.

een goed bedrijf streeft er steeds naar zoveel mogelijk klachten binnen te krijgen, want elke klacht is een kans ter verbetering, maar dat wil niet zeggen dat ze opzettelijk klachten moeten creëren e (en dus dingen verkopen waardoor ge afgezet zijt als ge niet goed oplet)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan