Archief - belcompany

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kermit

Legacy Member
enfin, ge hebt een les geleerd: altijd vertrekken van wantrouwen

SilentSpring

Legacy Member
nja, da hangt van winkel tot winkel af ook. M'n ma heeft aar gsm in Belcompany gekocht en die hebben met geen woord over verzekering gerept.

Kermit heeft wel een punt in de post boven mij.
Heb dinsdagmiddag zoiets gehad. Ik kom van m'n examen en ben aan de voorkant van't Brugse station, komt er een meiske van ne jaar of 25 af. Vraagt ofdak een momentje heb (had nog 10min voor m'n bus), dus ik dacht waarom niet es luisteren. Stelt ze zo 1st paar vragen van leest ge boeken enzo. Ik peis ja, da's nen enquete e. Vraagt ze oeveel dvd's enzo dak per jaar koop, ik zeg gewoon ne getal. Komt ze af met een hoop gezever over een kaart waarmee ge 30-40% korting krijgt in 1 of andere shop als ge 4x per jaar iets koopt. Kreeg een cadeau enzo. Vraagt ze m'n buzzypazz ofzo om m'n adres enal te kunnen opschrijven voor die cadeau enal op te zenden. Ze duwt ne folder in m'n handen waaruit ik een cadeau mocht kiezen. Zegt ze zo inees, ja die cadeau kost wel 5€, dus rap haar bucht weergegeven en gezegd dak et niet moet emmen.
Ben wel vergeten te vragen ofdak haar ondertussen ingevuld formulier mocht meehebben. Want ze zei wel van ja, dan laten we het zo, maar mss geven die achter uw rug toch die zever door en krijg ik opees een factuur.

Soit, niks getekend of gedaan, dus alsk er nog iets van hoor gewoon ontkennen, ze kunnen toch niets bewijzen.

Da's wel de laatste keer dak nog es stop als ze iets vragen. Heb al zo'n ***** gehad die kwam zage voor ne boekje te kopen en dak geen racist was enal.
Next time: ignore.

russian

Legacy Member
Je hoeft m.i. een toestel van een paar honderd euro niet te verzekeren. Als er iets mee gebeurt, koop je beter onmiddellijk een nieuwe. In mijn ogen is het sop de kolen niet waard... Je kan je trui beginnen verzekeren :ironic:.

NeFerMeTu

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je hoeft m.i. een toestel van een paar honderd euro niet te verzekeren. Als er iets mee gebeurt, koop je beter onmiddellijk een nieuwe. In mijn ogen is het sop de kolen niet waard... Je kan je trui beginnen verzekeren :ironic:.

Ook al. Na een tijd begint je verzekering duurder te zijn dan je gsm zelf.
+ Het feit dat de meeste voorkomende problemen (gewone diefstal en verlies) meestal niet gedekt zijn.

Maar het is wel een plaag in die gsm-ketens inderdaad.
Ik heb een half uur staan aanschuiven toen ik m'n laatste gsm kocht en ze hebben alle mensen voor mij zulke verzekering aangesmeerd. De helft had niet eens door waar het over ging en tekenden het papier maar omdat ze dachten dat het moest.

Arifiene

Legacy Member
Hm Belcompany, zéér nare ervaring mee gehad...
Allé, mijn moeder dan toch. Ze is veel te braaf, ik heb daar serieus uit men kram moeten schieten...
Gsm kapot vanaf dag 9, 5 keer in reparatie, ze waren dan da klep-dingsje kwijt, 5 keer nog altijd kapot, iedere keer 3 weken wachten, nix van info, zéér onvriendelijk...
K heb mij zodanig kwaad gemaakt en gedreigd met juridische actie dat ze uiteindelijk een nieuwe gegeven hebben.
Dat meiske werkt daar odnertussen niet meer, maar die manager (ook ene vrouw) wel, en die was ook héél onbeleefd (terwijl wij héél beleefd bleven tot ik er na 4 maand lichtjes genoeg van had...)

Feignasse

Legacy Member
Ik vind zo'n verzekering nog wel de moeite waard, maar dan enkel voor een paar maanden.

Ze proberen je trouwens overal een been uit te draaien. De gsm die m'n ma onlangs bij PhotoHall kocht, bevatte bvb al vreemde sms- en mms'jes. Onmiddellijk teruggegaan naar de winkel, ze wouden me toen het toonzaalmodel aansmeren. Ik ben beleefd gebleven, maar heb wel kordaat en gebruik makend van de legal mumbo jumbo een nieuw toestel geëist. De volgende dag hadden ze een nieuwe, verzegelde en in cellofaan verpakte doos klaarstaan. Telefoon ter plaatse gechecked, ook adhv het IMEI- en serienummer nagegaan of het niet hetzelfde toestel in een nieuwe verpakking was, maar dat bleek ok.

Vorig weekend weer een louche truc van de verkoper, bij The Phone House deze keer. Ik wou een SE K510i en was het toestel even aan het testen in de winkel. Wat bleek: de telefoon haperde steeds, in de zin dat hij niet wou terugkeren naar het vorige menu als je op de nochtans daarvoor bestemde "terug"-toets drukte. Verkoper: "ahja maar je moet er lang op drukken, dan werkt het wel". Klopt niet, want als je lang drukt, verlaat je het menu helemaal. Ik dus verteld dat ik de demo van de telefoon op de SE-site had geprobeerd en dat dat niet de bedoeling was. Verkoper: "kan ook aan de batterij liggen hoor, omdat ze niet volledig is opgeladen". Kan allemaal best zijn, toch aangedrongen op een ander toestel, waarop alles wél bleek te werken.

Conclusie: beleefd blijven, maar u nooit in een hoekje laten drummen. Klant is koning.

En die zwarte ben ik ook al tegengekomen in Leuven, ik liep verstrooid over het Ladeuzeplein, plots staat die voor mij. "Niet bang zijn van de zwarte meneer", begint ondertussen mijn hand te schudden en probeert me een of ander onnozel boekje aan te praten :')

Insomnia187

Legacy Member
LoL,

Belcompany, phonehouse, ed..
Hier in Oostende, ook, ze proberen de naieve, simpelere klanten gewoon vanalles aan te smeren, echt malafide praktijken.

Zo'n pretentie en arrogantie, merk je zelden ergens anders, waarschijnlijk om hun enorme incompetentie te verdoezelen. Met een waarschijnlijk gevolgde basiscursus, proberen ze je echt alles aan te smeren. Zo erg dat je gewoon weg, agressief moet worden, om ze van je af te schudden.

Altijd proberen ze je wel iets aan te smeren, en je moet niet denken dat je een keuze hebt hoor,...
Jongeren zijn een makkelijk slachtoffer omdat deze meestal geen nee durven te zeggen en de oudere bevolking proberen ze door schuldgevoelens toch te overtuigen.

Ik was eens getuige hoe zo'n arrogante verkoper, een bejaard koppel vanalles naar het hoofd slingerde, omdat ze niet overtuigd waren. Ze waren ouderwets, wisten niet wat ze deden,...

Wundagore

Legacy Member
haa Phonehouse, ik hou van die winkel

door hun toedoen is een zelfstandige gsm winkel populair :D

maar qua gsm's is het niet de moeite om een verzekering te nemen.
het is een wegwerpmaatschappij.
ik heb klanten die een toestel van 500 € kopen en volgende week terug komen
hetzelfde voor die van 50 € hoor.


wat ik ook ergens heb gelezen
"winkels horen 2 jaar garantie te geven"
maak daar eens van de fabriek hoort dat te doen. winkels maken de producten niet. wij zijn tussen personen. als uw toestel kapot is sturen wij dat gewoon op naar een erkende repairshop/centra.

en hoe rechtvaardigt ge Apple dan ?
2 jaar garantie my ass
1 jaar garantie en als ge in het 2de jaar kunt aantonen dat uw defect al was vanaf het eerste jaar dan moogt ge die nog binnendoen.

aangezien er toch recht studeren wil ik toch wel het fijne weten van die 2 verplichte garantie.

Arifiene

Legacy Member
Wundagore zei:
haa Phonehouse, ik hou van die winkel

door hun toedoen is een zelfstandige gsm winkel populair :D

maar qua gsm's is het niet de moeite om een verzekering te nemen.
het is een wegwerpmaatschappij.
ik heb klanten die een toestel van 500 € kopen en volgende week terug komen
hetzelfde voor die van 50 € hoor.


wat ik ook ergens heb gelezen
"winkels horen 2 jaar garantie te geven"
maak daar eens van de fabriek hoort dat te doen. winkels maken de producten niet. wij zijn tussen personen. als uw toestel kapot is sturen wij dat gewoon op naar een erkende repairshop/centra.

en hoe rechtvaardigt ge Apple dan ?
2 jaar garantie my ass
1 jaar garantie en als ge in het 2de jaar kunt aantonen dat uw defect al was vanaf het eerste jaar dan moogt ge die nog binnendoen.

aangezien er toch recht studeren wil ik toch wel het fijne weten van die 2 verplichte garantie.

hm, consumentenrecht is not my cup of tea, nog te weinig van gezien.
Mijns inziens moet ge vooral uw garantie zelf eens goed lezen. Als er staat 2 jaar garantie, is dat twee jaar garantie, en kunt ge dat afdwingen (of t zou al moeten zijn dat er in de garantie verwezen wordt naar de algemene voorwaarden, waarin hierover bepalingen staan, en dan nog, dan moet ge die direct tot uwer beschikking kunnen hebben).
Mss kan Ulixes u verder helpen :).
En als ge t zelf es wil opzoeken: WHPC (wet op de handelspraktijken)

Psychodweep

Legacy Member
Wundagore zei:
en hoe rechtvaardigt ge Apple dan ?
2 jaar garantie my ass
1 jaar garantie en als ge in het 2de jaar kunt aantonen dat uw defect al was vanaf het eerste jaar dan moogt ge die nog binnendoen.

Die kerel van de Photohall die mij een SONY LCD tv verkocht zei me dat ook, 2jaar garantie, en in de 2 de jaar als ge kunt bewijzen dat de fout al in t 1ste jaar er was, hebde garantie.... dus eigenlijk maar 1 jaar fabrieksgarantie. Twas met alle schermen zo, behalve bij Samsung. Da noemen ze dan de zogenaamde conformiteitsgarantie.

Vrallie

Legacy Member
Psychodweep zei:
Die kerel van de Photohall die mij een SONY LCD tv verkocht zei me dat ook, 2jaar garantie, en in de 2 de jaar als ge kunt bewijzen dat de fout al in t 1ste jaar er was, hebde garantie.... dus eigenlijk maar 1 jaar fabrieksgarantie. Twas met alle schermen zo, behalve bij Samsung. Da noemen ze dan de zogenaamde conformiteitsgarantie.


Het is maar APPLE die 'misbruikt' maakt van het foutje in de europese wetgeving, als er bij ons klanten komen met een defecte SONY LCD onder garantie zal die ALTIJD gratis hersteld worden, of dat nu 1 week na aankoop is of de voorlaatste dag van de 2 jaar garantie, maakt niets uit. Enige reden wat ik kan bedenken waarom ze dat tegen u vertelden is omdat ze wrschl geen eigen hersteldienst hebben en dus aangewezen zijn op SONY zelf.

Feignasse

Legacy Member
Pfff garantie is een vrij ingewikkeld vraagstuk hoor, dat kan je echt niet op één twee drie uitleggen. Ten eerste omdat er verschillende wettelijke regimes zijn (gemeenrechtelijk vs consumentenkoop), die elk specifieke begrippen hanteren inzake conformiteit, gebreken etc. En dan heb je ook nog de zogenaamde commerciële garanties, die inzake consumentenkoop weliswaar geen afbreuk mogen doen aan de wettelijke garantie die dus als minimum geldt.

De termijn van twee jaar waarover iedereen het heeft, komt inderdaad voort uit de hierboven geciteerde wet, maar je moet dat nuanceren. Als ik me niet vergis, dekt de garantie hier gebreken die reeds in de kiem aanwezig waren (daarom nog niet zichtbaar) op het moment van de levering van het goed. En gedurende de eerste zes maanden van die twee jaar, geldt er een vermoeden ten voordele van de consument dat elk gebrek dat zich manifesteert reeds inherent aanwezig was op het moment van de levering. Komt een gebrek aan het licht ná die zes maanden, dan wordt de bewijslast omgekeerd en is het aan de koper om de zogenaamde "anterioriteit" van het gebrek te bewijzen.

En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Maar zoals Arifiene al zei, ga je best eerst na welke garantie je 'krijgt'. Als ze expliciet twee jaar geven dan zullen ze wschl niet moeilijk beginnen doen over die termijnen.

Anoniem04

Legacy Member
Ulixes zei:
En die zwarte ben ik ook al tegengekomen in Leuven, ik liep verstrooid over het Ladeuzeplein, plots staat die voor mij. "Niet bang zijn van de zwarte meneer", begint ondertussen mijn hand te schudden en probeert me een of ander onnozel boekje aan te praten :')

Die mannen zitten overal :D Rustig dromend naar huis aan het wandelen en ineens staat em daar voor mij " Je hebt toch geen bang van een zwarte". Voor ik het wist had ik een boekske vast -_-

SilentSpring

Legacy Member
Dillyracer zei:
Die mannen zitten overal :D Rustig dromend naar huis aan het wandelen en ineens staat em daar voor mij " Je hebt toch geen bang van een zwarte". Voor ik het wist had ik een boekske vast -_-

ha ge wetet.
1ste reactie: hand op de portefeuille:p.
Dacht eerst dat een afleidingsmaneuver was voor z'n kompaantjes om m'n portefeuille te rippen. Duwt hij da boekje in m'n handen, ja 1€.
Rap weergegeven:p.
Hij begon dan nog ne gans verhaal van Congo enal, kwas ver m'n bus kwijt.
die pipo's maken misbruik van de studentjes:p. Komt ge daar happy af omdat uw examen goed gegaan is, zit ge met uw gedachten erges anders en dan duwt er 1 die zevers in uw hand:p

Quilombo

Legacy Member
J3rry zei:
nu ga ik naar belcompany om daar te horen dat ze mij geen vervang toestel willen geven omdat zakkenrollen niet onder de verzekeringspolis van pro assist valt

wtf is dan uw probleem? is toch jouw fout, niet de hunne?
en zoals al eerder gezegd een gsm van 300 euro voor 240 euro verzekeren is gewoonweg DOM. dat je daar niet ff over nadenkt zegt al genoeg, zeker als blijkt dat je de polis niet eens gelezen hebt...

ik verzeker mijn gsm nooit, waarom zou je dat doen ook voor iets van 300 euro :wtf:, je betaalt meer verzekeringen dan je gsm :wtf:. ze vroegen ook aan mij of ik er één moest hebben: ik kocht een gsm van 60 euro, dus na één jaar zou ik al de volledige gsm hebben betaald in verzekering...

je kan beter je geld dat je anders zou uitgeven aan de verzekering sparen om er een nieuwe van te kopen als je gsm het begeeft

Kermit zei:
dergelijk soort verzekeringen is pure oplichterij, awel dan moet ge maar meespelen

polis lezen, heeft niks met oplichterij te maken maar met naïviteit, kortzichtigheid (of duidelijker: idotie) van uwentwege.

Jensd zei:
of van: "ja meneer u zou mss beter nog een extra jaar garantie nemen op de 1 jaar garantie bij het toestel..."
Best dat winkels verplicht zijn 2 jaar te geven standaard in de EU :)

da's dus betalen voor iets waar je zowieso al recht op hebt.

ik weet er het fijne ook niet van, maar een garantie dekt meestal geen diefstal of waterschade enzovoort, maar alleen fabrieksfouten.

J3rry zei:
ik heb bij de phone house mijn nieuwe gsm gekocht
ze hebben mij daar ook gevraagd om die te verzekeren, kheb ze rechtaf gezegd da ze hun verzekering mogen stoppen waar het daglicht nooit schijnt want als puntje bij paaltje komt ziede er nooit ne cent van terug
kvind het erg triest dat ze zulke mafia praktijken toepassen om dan ook alles te verkopen

maffiapraktijken? heeft iemand u onder dwang gezet om die verzekering aan te gaan? MOEST ge bij phone house kopen? hebben ze iets gedaan dat hun polis tegenspreekt?

hou uw ****** dan, en stop met belco en phone house zwart te maken.

en voor alle duidelijkheid: zelf heb ik ook een minder goede ervaring met phone house (niet ivm met verzekeringen) maar voor mij is dat dan simpel: dan ga ik daar eenvoudigweg niet meer, zo werkt onze economie. als zij iets doen wat niet goed is voor de klanten zullen ze daar alleen maar zelf nadeel van hebben. je moet hen daarvoor niet uitschelden voor maffia enz. (hoewel ze in dit geval zelfs niks gedaan hebben wat slecht was voor hun klanten, behalve dan misschien geen verzekering in hun gamma op te nemen die zakkenrollen ook dekt; maar dat had jij zelfs niet door...).

achja, iedereen doet wel eens een miskoop zeker, ik snap niet waarom je dan de maatschappij waarvan je koopt de schuld geeft. als ik een pull koop bij h&m en thuisgekomen blijkt hij toch niet te zijn wat ik ervan dacht ga ik toch ook niet h&m beschuldigen van maffiapraktijken :crazy:, ik had er maar beter naar moeten kijken toen ik hem kocht.

NoizeSuppressor

Legacy Member
gsm weg, koop ik nieuwe. Dat extra geld krijgen ze niet je zal altijd zien dat er problemen zijn als je er gebruik van wil maken.

J3rry

Legacy Member
Quilombo zei:
maffiapraktijken? heeft iemand u onder dwang gezet om die verzekering aan te gaan? MOEST ge bij phone house kopen? hebben ze iets gedaan dat hun polis tegenspreekt?

hou uw ****** dan, en stop met belco en phone house zwart te maken.

en voor alle duidelijkheid: zelf heb ik ook een minder goede ervaring met phone house (niet ivm met verzekeringen) maar voor mij is dat dan simpel: dan ga ik daar eenvoudigweg niet meer, zo werkt onze economie. als zij iets doen wat niet goed is voor de klanten zullen ze daar alleen maar zelf nadeel van hebben. je moet hen daarvoor niet uitschelden voor maffia enz. (hoewel ze in dit geval zelfs niks gedaan hebben wat slecht was voor hun klanten, behalve dan misschien geen verzekering in hun gamma op te nemen die zakkenrollen ook dekt; maar dat had jij zelfs niet door...).

achja, iedereen doet wel eens een miskoop zeker, ik snap niet waarom je dan de maatschappij waarvan je koopt de schuld geeft. als ik een pull koop bij h&m en thuisgekomen blijkt hij toch niet te zijn wat ik ervan dacht ga ik toch ook niet h&m beschuldigen van maffiapraktijken :crazy:, ik had er maar beter naar moeten kijken toen ik hem kocht.
oh ja die verkopers van tegenwoordig zijn allemaal eerlijke mensen en zouden nooit durven liegen of mensen proberen belachelijk maken als ze iets nie kopen

doet mij trouwens denken van een vertegenwoordiger van hamburg manheimer da hier aan mijn deur geweest is met een lading leugens en agressief gedrag
en trouwens ik ben hier nie de enige op het forum da problemen heeft gehad van deze praktijken

trouwens een pull van de h&m kan je niet vergelijken met dit soort dingen
hier gaat men over de schreef met leugens om hun eigen zakken te vullen
pure oplichting, en dan zeggen dat die mensen niks misdoen

en toen ik mijn gsm kocht stelde hij voor een verzekering te nemen op mijn toestel tegen diefstal & schade waar ik op ingegaan ben omdat het toen intressant leek omdat ik voor mijn werk altijd mijn gsm moet bij hebben
hij had er zelf nog bijgezegd dat dit tegen alle soorten diefstal was en schade
en dan zeg jij dat die mensen daar niks kunnen aandoen
en jah nog is ik had beter da reglement gelezen maar ik wil de eerste klant is zien die daar op zijn gemak 3 a 4 bladzijden volgepropt met kleine letterkes te lezen want ge mocht da nie meenemen naar huis om op het gemak te lezen

en op de site van test aankoop staan er regelmatig waarschuwingen van winkels/bedrijven die mensen met valse voorwendsels iets aansmeren
maar jah zulke mensen bestaan volgens u nie

awesome

Legacy Member
J3rry zei:
...
en toen ik mijn gsm kocht stelde hij voor een verzekering te nemen op mijn toestel tegen diefstal & schade waar ik op ingegaan ben omdat het toen intressant leek omdat ik voor mijn werk altijd mijn gsm moet bij hebben
hij had er zelf nog bijgezegd dat dit tegen alle soorten diefstal was en schade
en dan zeg jij dat die mensen daar niks kunnen aandoen
en jah nog is ik had beter da reglement gelezen maar ik wil de eerste klant is zien die daar op zijn gemak 3 a 4 bladzijden volgepropt met kleine letterkes te lezen want ge mocht da nie meenemen naar huis om op het gemak te lezen
...

Misschien es naar de winkel gaan met een dictafoon en het gesprek opnemen de volgende keer, je moet toch iets zijn met het bewijs dat de verkoper je verbiedt om het contract mee te nemen naar huis, en dat hij je nog eens verkeerde informatie geeft omtrent hetgeen hij/zij je verkoopt...

Of mogen verkopers gewoon liegen dat ze zwart zien om hun koopwaren aan de man te brengen?

Sileced`

Legacy Member
J3rry zei:
nooit koop ik nog iets bij belcompany
in 2003 kocht ik een sony ericsson T610 wat ik in die tijd 300€ betaald heb
ze vroegen mij of ik een verzekering tegen diefstal & schade wou nemen op mijn toestel voor 5€ per maand
sinds vrijdag was mijn gsm gestolen (zakken zijn gerold aan het station te zottegem)

nu ga ik naar belcompany om daar te horen dat ze mij geen vervang toestel willen geven omdat zakkenrollen niet onder de verzekeringspolis van pro assist valt

leuk 5€ per maand / 4 jaar lang = 240€ wasted

Die "verzekeringen" zijn inderdaad niet te vertrouwen. Ik heb ook iets gelijkaardigs gehad, (3)maandelijks een vast bedrag betalen en als het er op neer komt zie je niks terug. Verzekeringspapieren ingevuld verzonden, zitten bellen, ... nooit nog iets van gehoord. Van het moment dat ge zoiets ondertekend zetten ze u al in het zak met hun voorwaarden. :( Nuja slim bekeken wel, en als ge ze dan aan de lijn krijgt wimpelen ze u af met hun contractsvoorwaarden.

that's life i guess :sop:

edit:

@Quilombo niet iedereen koopt een gsm < 250&#8364; ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan