Archief - Beginnen als zelfstandige ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

frenzal

Legacy Member
ik heb het gedaan met 5 dagen cursus en een examen afleggen, ook via bedrijfsbeheer.com

Quilombo

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Een zelfstandige moet voornamelijk zelfstandig kunnen werken. En dan lijkt mij zo'n vraag niet echt een voorbeeld van zelfstandig werken. Niet onmiddellijk een on-topic antwoord, maar denk er toch even over na.

²

het net staat vol met informatie, en dan kom je 't vragen op een gamersforum .. :wtf:

@gromme: via wegen die hem het beste lijken? ja een gamersforum, gemiddelde leeftijd 18 jaar (als 't al zoveel is)...

Lt. PeeJee

Legacy Member
In uw geval is er inderdaad de vereiste om een bedrijfsbeheer attest te hebben, maar ik denk als verpleegkundige is ook een vergunning nodig betreffende de job die je uitoefent. In jullie geval zal dat, hoop ik, geen probleem zijn, aangezien jullie waarschijnlijk wel een diploma verpleegkunde hebben.

Daarna komt de oprichting, en daarin ga je keuzes moeten maken. (er bestaan heel wat vennootschapsvormen, vb. BVBA) Een belangrijke keuze is natuurlijk of je Onbeperkt of Beperkt aansprakelijk wil zijn. Natuurlijk die keuzes maak je allemaal zelf, maar eens informatie op Unizo.be zoeken kan wonderen doen.

Wel een belangrijk iets in uw geval, het is niet zo vanzelfsprekend dat een getrouwd koppel een zaak opstart. De wet laat namelijk het "huwelijk" en al zijn "gemeenschappelijk vermogen" optreden als 1 persoon. Dus als jullie allebei oprichter willen zijn, dan zal je met inbreng (kapitaal) moeten komen dat verworven is buiten of voor het huwelijk. Natuurlijk, dat zijn allemaal opties, maar het is toch belangrijk om er even bij stil te staan en goed na te denken wat voor een type vennootschap je wordt.

>P>Barney

Legacy Member
Quilombo zei:
²

het net staat vol met informatie, en dan kom je 't vragen op een gamersforum .. :wtf:

@gromme: via wegen die hem het beste lijken? ja een gamersforum, gemiddelde leeftijd 18 jaar (als 't al zoveel is)...

Allez komaan, dan moeten er hier veel topics weg en dan moet niemand hier nog komen vragen stellen.

vb: werken als pc hersteller, waar te beginnen?

PS: nogmaals dank aan diegenen die informatie verschaffen.

Gromme

Legacy Member
Quilombo zei:
²

het net staat vol met informatie, en dan kom je 't vragen op een gamersforum .. :wtf:

@gromme: via wegen die hem het beste lijken? ja een gamersforum, gemiddelde leeftijd 18 jaar (als 't al zoveel is)...

Dan zou ik toch wel eens willen weten wat de gemiddelde leeftijd hier is.

Hij kan het hier trouwens toch OOK komen vragen terwijl hij het op andere plaatsen opzoekt. Jeezes

sneax

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Een zelfstandige moet voornamelijk zelfstandig kunnen werken. En dan lijkt mij zo'n vraag niet echt een voorbeeld van zelfstandig werken. Niet onmiddellijk een on-topic antwoord, maar denk er toch even over na.

Das nu is exact hetzelfde wat ik altijd denk, en beter verwoord dan één of andere rant dat ik zou uitkramen :)

Quilombo

Legacy Member
http://www.bat-clan.be/tng_users.php

het hier komen vragen is sowieso een lazy ass oplossing. vraag het dan tenminste (en enkel) op een gespecialiseerd forum waar de meerderheid zelfstandige is he...

sowieso zit hier zo goed als niemand die zelfstandige is of was, want voor je daaraan begint heb je meestal wel een aantal jaar bij een bedrijf gewerkt. dat van die pc-hersteller is mss wat anders omdat hier toch redelijk wat mensen zijn die iets afkennen van pc's en er ook mensen zijn die daar hun vakantiejob van gemaakt hebben.

maar ja, ik vind sowieso dat hier heel wat nutteloze threads staan, heb ik ergens het tegendeel beweerd :p ?

Gromme

Legacy Member
Ik zeg nog altijd dat je als zelfstandig (in-wording) alle mogelijke manieren en adressen moet aanspreken om zo je informatie te verzamelen. En uit de statistieken zie ik toch dat hier een 25-duizend mensen zitten tussen de 20 & 45 jaar. En als je de vraag niet stelt dan ja,....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan