Archief - Anorexia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plastic

Legacy Member
:help: Ik eb juist een nieuwe vriendin.. echt een supertof meisje maar ik vrees (weet 100% zeker) da ze anorexia heeft...
Ik vraag a.u.b. niet verhaaltjes van bv. vrienden die het ook hebben, maar is er een manier om haar te helpen? zonder haar effectief te DWINGEn om te eten (want dat is ongeveer et nige dat werkt, agt aandringen...)

Stancke

Legacy Member
Ik denk er daar niet veel aan te doen is....

Het is een geestesziekte die moeilijk te behandelen valt :s

EDIT:

opnemen is een optie maar ofdat die optie 'de subtielste' is,daar heb ik mijn twijfels bij

Arifiene

Legacy Member
professionele hulp zoeken, sorry, maar dit kunt ge niét alleen aan.

En licht de ouders in, zonder dat uw vriendin weet dat het van u komt.

Boukreev

Legacy Member
praat is met haar vriende/ouders of da al lang is en wat ze al ondernome hebbe.

Ali_

Legacy Member
Vraag haar wtf er is en waarom dat die nie eet? Ontwijkt ze al die vragen => ouders en proffesionele hulp.

Suphafly

Legacy Member
'k zou er ni over kunnen zwijgen hoe lelijk dat wel is
van die "skinny bitches" (no offence)
maar dat zal wss wel een slecht effect hebben :p

Sir.Killalot

Legacy Member
Als ze het niet inziet dat ze echt wel moet eten enzo, inderdaad professionele hulp zoeken...

Toen ik int kliniek zat, zat ik samen bij 4 meisjes met anorexia. Don't let it come so far...

Ali_

Legacy Member
Suphafly zei:
'k zou er ni over kunnen zwijgen hoe lelijk dat wel is
van die "skinny bitches" (no offence)
maar dat zal wss wel een slecht effect hebben :p

oké nu het toch gezegd is (ik wou me daar nie over uitspreke), zware ²nd
maarja, liefde maakt blind hé :D

freeza

Legacy Member
aar goe (subtiel) duidelijk maken da ge et liever zou hebben als "er wa meer pak aan is" :p
klinkt misschien raar maar ik denk eigelijk dat dit wel nog eens zou lukken, meisjes met anorexia hebben toch meestal een complex dat ze niet mooi zijn als ze wat dikker zouden zijn?

Arifiene

Legacy Member
Suphafly zei:
'k zou er ni over kunnen zwijgen hoe lelijk dat wel is
van die "skinny bitches" (no offence)
maar dat zal wss wel een slecht effect hebben :p

euh nee, ni doen
meestal voelen die meisjes zich slecht in hun vel, maak da dan ni erger

Plastic

Legacy Member
Ali_ zei:
oké nu het toch gezegd is (ik wou me daar nie over uitspreke), zware ²nd
maarja, liefde maakt blind hé :D

xD the thing is, behalve haar amren is ze nog "normaal"... 10 kilo onder het minimum...
Dus pro gaan? is dat dan een psycholoog ofzo? of een dietist? of direct een instelling?

SweetEmmaRose

Legacy Member
misschien gewoon is mee praten?
anorexia gebeurt meestal gewoon om aandacht te krijgen, als gij doet alsof er niks aan de hand is, dan gaat ze verder en verder gaan.
en als da ni lukt: haar ouders spreken > psycholoog > instelling

VinceFeet

Legacy Member
Euhm, anorexia is écht wel een serieuze aandoening die je niet oplost door is een keertje lekker gezellig te babbelen. Ouders inlichten en professionele hulp zoeken. Romantisch is het niet, effectief hopelijk wel.

Plastic

Legacy Member
Oké thanks.. SweetEmmaRose eeft gelmijk, eerst is serieus mee praten, dan zie ik nog...
Thx

SweetEmmaRose

Legacy Member
VinceFeet zei:
Euhm, anorexia is écht wel een serieuze aandoening die je niet oplost door is een keertje lekker gezellig te babbelen. Ouders inlichten en professionele hulp zoeken. Romantisch is het niet, effectief hopelijk wel.

da hangt er wel van af hoe serieus het is e, als die 45kilo weegt is da ni dramatisch (hangt er wel van af welke lengte, maar gemiddeld is da wel in orde)
als die nu 35kilo weegt zou da ws al veel te weinig zijn.

en zoals ge in de post boven mij kunt lezen heeft hij er met haar nog ni eens serieus over gebabbeld, dus misschien eerst daar beginne ipv direct naar een instelling te lopen ...

en trouwens 'ouders inlichten', volgens mij zijn die ouders ni blind :p in denial mss wel, mr 'inlichtingen' klinkt echt wel basis-simpel.

^MystiQ

Legacy Member
Time^ Volgens mij mag je hier wel een slotje op plaatsen op denkek ? Hier zitten geen psychologen, noch dokters die kunnen zeggen wat hier wel of niet kan.

Ik denk dat met het antwoord : Dat je best een profesionele hulp opzoekt en met de ouders eens praat het beste en ENIGSTE goede antwoord is die hier kan gezegd worden ..

^MystiQ

Legacy Member
Plastic zei:
Math'ke gebt eig. gelijk, thx vr jullie hulp:)

Anorexia is niet zomaar iets en ik kan u alleen maar het advies geven er zo rap mogelijk enige zekerheid over te krijgen want ik heb een tante gehad die aan anorexia bijna overleden was. En het is er rapper dan je denkt.

Praat eerst eens met de ouders en overweeg dan mss samen wat er moet gedaan worden :)
Laat haar niet in de steek zo ik zou zeggen ( indien je ze graag ziet off course é ) :)

Arifiene

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
da hangt er wel van af hoe serieus het is e, als die 45kilo weegt is da ni dramatisch (hangt er wel van af welke lengte, maar gemiddeld is da wel in orde)
als die nu 35kilo weegt zou da ws al veel te weinig zijn.

en zoals ge in de post boven mij kunt lezen heeft hij er met haar nog ni eens serieus over gebabbeld, dus misschien eerst daar beginne ipv direct naar een instelling te lopen ...

en trouwens 'ouders inlichten', volgens mij zijn die ouders ni blind :p in denial mss wel, mr 'inlichtingen' klinkt echt wel basis-simpel.

niet echt goed advies, srry meid, ma aantal kg is niet echt een goeie factor om zomaar te bepalen of alles ok is of niet
45 kilo als ge bvb 1.70m zijt is wel dramatisch
+ andere omstandigheden

direct naar instelling, allé, da gaat die ook ni doen e
+ instelling is hier niet het goede woord imo
in het gewone ziekenhuis kunde ook zo'n behandeling krijgen

sommige ouders zijn op dit vlak wél blind, geloof me vrij

Ook moet ge er rekening mee houden dat de vriendin wss niet zo lief zal reageren (aangezien ze niet altijd doorhebben dat het voor hun eigen goed is)

^MystiQ

Legacy Member
Arifiene zei:
Ook moet ge er rekening mee houden dat de vriendin wss niet zo lief zal reageren (aangezien ze niet altijd doorhebben dat het voor hun eigen goed is)

Maar achteraf zijn de personen in kwestie wel iedereen dankbaar die hen geholpen heeft en hen blijft helpen want terugvallen is geen pretje :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan