Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tweak37 zei:
'Ook daarover wordt veel onzin verkondigd door de broeikas-sekte. Dat bij smeltende poolkappen het zeeniveau stijgt, is een onwaarheid die zelfs een middelbare scholier met een beetje natuurkunde-kennis kan doorzien. IJs heeft namelijk een groter volume dan water -- denk aan het jampotje dat knapt als het vriest. De ijsmassa's van de poolkappen bevinden zich grotendeels onder water. Als deze kappen gaan smelten, wordt het volume niet groter, maar juist kleiner en daalt de zeespiegel.
Hellrabbit zei:Ik kan nog net genoeg bijdragen om op te merken dat de stijging of daling van de zeespiegel hydrostatica is en geen thermodynamica
(message is too short?*DeFees* zei:kheb eens zitten denken,:
de aarde warmt op, sneeuw verdwijnt, ijs verdwijnt
=> meer drinkbaar water in principe?
Geen drinkbaar water, wel meer zout water. Slechts 3% van het water op de aarde is zoet en dus drinkbaar. Regen, sneeuw en de ijskappen bestaan uit zout water, helaas.
=> als Siberië geen sneeuw meer heeft, en eindelijk leefbaar wordt kan je daar toch gerust eelder loofboombossen planten en zo CO2 etc zuiveren
ah zo, en hoeveel jaar denkt ge dat dat duurt vooraleer zo'n boom volgroeid is en zn maximale capaciteit bereikt heeft? En wie gaat die bomen daar allemaal aanplanten? Want de natuur dat zelf laten doen is ook geen oplossing, dan moogt ge nog een tiental jaar langer wachten vooraleer ook maar de eerste boom in dat gebied verschijnt! Eerst moet dat gebied nog de verschillende landschapsfases doorgaan (moeras, heide, e.d.). Daarbij gaan al die bossen in Siberië nog niet voldoende zijn om alleen maar die CO2 te zuiveren uit de lucht.
=> als de zeespiegel 7 meter stijgt moeten we verhuizen, maar hoevaak is er al niet in de geschiedenis een volksverhuising geweest?
De vraag is vooral: hoe vaak in de geschiedenis is er al een volksverhuizing geweest terwijl de wereld overbevolkt is met 6 miljard mensen? Ziet ge die miljoenen mensen al naar het noorden trekken? Daar komen oorlogen van, alleen al om leefbaar territorium. Dan spreken we nog niet eens over de oorlog om het drinkbaar water dat voorspeld wordt voor de toekomst. We hebben nu al zo'n last om immigranten in ons land toe te laten, wat gaat dat later wel niet worden?
=> er sterven diersoorten uit... maar je kan andere wel redden door dat er meerdere gebieden leefbaar worden voor die dieren ...
1) er worden niet meer gebieden leefbaar, de klimaatsgordels verschuiven zich gewoon naar het noorden. Ten eerste zullen daarbij alle diersoorten die nu al in de koudste klimaatsgordel leven daarbij sterven, en het grootste deel van het basisvoedsel van de zeedieren, het plankton, leeft daar => hele ecosystemen vallen in duigen, ten tweede zullen daarbij juist MINDER gebieden vrijkomen, want je hebt zo'n dingen als natuurlijke grenzen, bvb. bergmassieven, en dan heb je nog geen rekening gehouden met de mensensoort. Hele bevolkingen zullen willen verhuizen, met alle zever vandien (oorlogen etc.), en ik betwijfel het ten zeerste dat de mens op dat ogenblik rekening gaat houden met de landdieren, die hun mogelijke leefgebieden zullen allemaal ingepalmd of verwoest worden door de mens, als ze de diersoorten zelf al niet uitmoorden, omdat er zogezegd "teveel van die diersoort bestaan, en er iets moet gedaan worden aan hún overbevolking".
2) interessante link: http://www.ucsusa.org/global_warmin...al-warming-plant-and-animal-range-shifts.html
samengevat = we komen er toch gewoon bovenop?
Niet als de aarde BLIJFT opwarmen. Daarbij is het geen lineaire opwarming, maar een exponentiële opwarming, bvb. de ijskappen smelten af (daarin zit methaangas) => methaangas komt vrij => nóg meer broeikasgassen => snellere opwarming => enz.
)Cartek zei:de mens evolueert te snel op dit ogenblik, op ongeveer 150 jaar hebben we de aarde verkloot. kheb het nu niet alleen over de opwarming en vervuiling maar bijvoorbeeld ook over kernwapens. als ge der effkes over nadenkt merkt ge eigenlijk hoe nutteloos kernwapens zijn en der eigenlijk gewoon zijn om stukken van de aarde kapot te helpen.
Nee, dat is zoet waterDoggiedog zei:Regen, sneeuw en de ijskappen bestaan uit zout water, helaas.
.LSDsmurf zei:Nee, dat is zoet water.

virtualdude zei:->Alle opwarming van de aarde wordt ten onrecht op CO² gestoken. Elke wetenschapper in spe weet dat waterdamp en methaangas een sterker broeikasgas zijn dan arme CO².
LolHet klopt dat CH4 en H2O sterke broeikassen zijn dan CO2.
maaaarrrrrr... Als er teveel H2O in de lucht is .. wat gebeurt er dan ? Juist ja, het regent gewoon naar beneden.
CH4? Als er ergens op aarde een CH4 lek is , zal de mens er als eerste bij zijn om die lek te "dichten" en te exploiteren.
CO2 daar is niemand echter iets mee. (buiten de planten) Dus .. ja da zweeft er maar rond ...
Exorikos zei:Die metingen van dat ijs, bepalen toch niet hoe warm het was in onze streken?
In de film komt het er op neer dat ze kunnen zien aan de verhoudingen van de isotopen waarin O en C voorkomen, ze kunnen afleiden bij welke temperatuur die gevormd moeten zijn*DeFees* zei:kheb eens zitten denken,:
de aarde warmt op, sneeuw verdwijnt, ijs verdwijnt
=> meer drinkbaar water in principe?
=> als Siberië geen sneeuw meer heeft, en eindelijk leefbaar wordt kan je daar toch gerust eelder loofboombossen planten en zo CO2 etc zuiveren
=> als de zeespiegel 7 meter stijgt moeten we verhuizen, maar hoevaak is er al niet in de geschiedenis een volksverhuising geweest?
=> er sterven diersoorten uit... maar je kan andere wel redden door dat er meerdere gebieden leefbaar worden voor die dieren ...
samengevat = we komen er toch gewoon bovenop?
) op aarde is zo complex dat ze totaal niet kunnen voorspellen wat een opwarming aan de Polen zou betekenen.M1tch zei:als die grafieken in de film kloppen dan kan je niet zeggen dat het nog normaal is