Sertu
Legacy Member
Kstel voor dat we hier een nieuwe discussie starten op wetenschappelijke basis. Want die in het actualiteits forum trekt op gene zak.
Ik zal starten.
Ik vond hem best wel ok, buiten al de persoonlijke crap over al gore. Dat zijn zoon onder nen auto gelopen is, is mss wel erg maar heeft 0.0 met de problematiek te maken dus dergelijke stukskes mochten ze best skippen.
Hoewel in het actualiteits forum blijkbaar nog unbelievers zitten is de problematiek dus echt wel reeel en zeer ernstig. Ik snap niet hoe mensen zo bekrompen kunnen zijn. Hoe oplossen? Ik zou voor meer kerncentrales pleiten maar dat is wss gewoon omdat ik elektrotechniek studeer
.
Voorbeeld waarom we een wetenschappelijke tread nodig hebben (stukje uit discussie op actualiteits forum (rood zijn mijn aanpassingen)):
Dus ik stel voor dat we nu een wetenschappelijke discussie hier houden, gebasseerd op wetenschappelijke principes ipv uit onze nek te lullen. (gelieve diegene uit de actualiteit tread met 0.0% wetenschappelijke scholing zich dan ook niet hier te komen bemoeien).
Als laatste nog dit, hou de tread proper het wordt eens tijd dat er echt deftig over dit soort onderwerpen gesproken wordt. En gezien ook opbouwende commentaren op mijn tread over kerncentrales denk ik wel dat in dit forum moet lukken. Ik zit er niets mee in dat mensen het oneens zijn met me zolang ze maar niet uit hun nek lullen.
Ik zal starten.
Ik vond hem best wel ok, buiten al de persoonlijke crap over al gore. Dat zijn zoon onder nen auto gelopen is, is mss wel erg maar heeft 0.0 met de problematiek te maken dus dergelijke stukskes mochten ze best skippen.
Hoewel in het actualiteits forum blijkbaar nog unbelievers zitten is de problematiek dus echt wel reeel en zeer ernstig. Ik snap niet hoe mensen zo bekrompen kunnen zijn. Hoe oplossen? Ik zou voor meer kerncentrales pleiten maar dat is wss gewoon omdat ik elektrotechniek studeer
.Voorbeeld waarom we een wetenschappelijke tread nodig hebben (stukje uit discussie op actualiteits forum (rood zijn mijn aanpassingen)):
virtualdude zei:Trouwens de zee gaat gene mm stijgen. Elke wijsneus weet dat wanneer een ijsklomp smelt het water niet stijgt
Gezien de lage dichtheid compenseert het stuk boven water het tekort onder het zeeniveau.Iedere idioot weet ook dat dat niet geld als het ijs tot op de bodem van de zee rijkt.
ik vraag FEITEN, geen gezwams en/of pseudeotoekomstmuziek
FEIT: het smelten van delen van de ijskap wordt gecompenseerd door grotere sneeuwval centraal en op andere delen van de ijskap Het gaat em niet over dat het minder gaat regenen het gaat em er net over dat bepaalde zones grootte droogte zullen hebben en andere water overlast
FEIT: Wanneer een ijsklomp smelt dan is er geen zeeniveaustijging Zie hierboven dat geld dus niet als het ijs op een landmassa ligt of tot de bodem van de oceaan rijkt
FEIT: de aarde heeft temperatuurscyclussen Ja maar niet in dergerlijke proporties als nu
FEIT: met een beperkt aantal temperatuursgegevens kan men onmogelijk duidelijk de toekomst voorspellenWe hebben gegevens tot 6000 jaar terug als dat nog niet genoeg is, door meting in ijslagen van de noordpool
FEIT: de laatste gecorigeerde temperatuurcurves tonen dat het afgevlakte gemiddelde in de jaren 1400-1600 hogen lag dan nu het geval was Jaren 1400-1600 zijn onvolledige metingen net zoals er bv tijdens de wereldoorlog spectaculair minder aardbevingen waren. Hoe zou dat nu komen? Omdat er niemand zin had om die te gaan meten als er bommen rond u oren vliegen.
Dus ik stel voor dat we nu een wetenschappelijke discussie hier houden, gebasseerd op wetenschappelijke principes ipv uit onze nek te lullen. (gelieve diegene uit de actualiteit tread met 0.0% wetenschappelijke scholing zich dan ook niet hier te komen bemoeien).
Als laatste nog dit, hou de tread proper het wordt eens tijd dat er echt deftig over dit soort onderwerpen gesproken wordt. En gezien ook opbouwende commentaren op mijn tread over kerncentrales denk ik wel dat in dit forum moet lukken. Ik zit er niets mee in dat mensen het oneens zijn met me zolang ze maar niet uit hun nek lullen.
..
Mja kben ook nie zo een uiterste leefmilieufanaat
Als ge ze bezig ziet lijkt het of ze denken dat al die topwetenschappers even de meest fundamentele thermodynamica vergeten waren.
ad: ?