Archief - Airco info

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stoomboot

Legacy Member
Oldskooler zei:
...Geen verkooppunt contacteren...

Als ge een beetje uw eigen verstand gebruikt weet ge inderdaad dat verkopers het product altijd beter afschilderen dan het eigelijk is. Maar als ge meerdere verkopers contacteert, en ze doen het allemaal zie'k nergens graten in + een iets of wa begaafd persoon zal zelf ook wel over een behoorlijk relativeringsvermogen beschikken... Of althans, ik hoop/denk dat toch?

Suicide Monkey

Legacy Member
SoliD zei:
Mijn airco op mijn kamer (split-unit van LG) heeft nochtans ook de mogelijkheid om te verwarmen. Hoe dat proces in elkaar zit weet ik niet, maar hij kan het allesinds :)

Normaal gezien wordt het gas (freon) in de airco gecomprimeerd waardoor het warm wordt, die warmte wordt dan buiten afgevoerd via de radiator. Als je dan het gas laat expanderen krijgt die koud en onttrekt die dan de warmte van de omgeving. Om dan binnen te doen verwarmen werkt men dan gewoon omgekeerd, binnen wordt het gas gecomprimeerd en buiten geexpandeerd.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmtepomp

P2K-

Legacy Member
Suicide Monkey zei:
Normaal gezien wordt het gas (freon) in de airco gecomprimeerd waardoor het warm wordt, die warmte wordt dan buiten afgevoerd via de radiator. Als je dan het gas laat expanderen krijgt die koud en onttrekt die dan de warmte van de omgeving. Om dan binnen te doen verwarmen werkt men dan gewoon omgekeerd, binnen wordt het gas gecomprimeerd en buiten geexpandeerd.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmtepomp

het gas wordt altijd buiten gecomprimeerd door de compressor. Het geeft in warmtepomp functie gewoon zijn warmte af aan de verdamper(binnen) in plaats van de condensor(buiten).
Expanderen gebeurt ook altijd in de buitenunit bij airco's !

principieel gezien worden gewoon de verdamper en condensor omgewisseld.

zeroi

Legacy Member
Kga het van den eerste keer hier posten, sorry @ ts als da ni mag.

Ik zit nu ook te denken om een airco aan te schaffen, omdat ik snachts werk en overdag probeer te slapen en het soms te warm wordt daarvoor.

Nu dacht ik aan zo'n mobiele airco, aangezien dat minder werk is en omdat ik momenteel nog bij mijn ouders woon en eraan denk het huis uit te trekken. Alhouwel dat zou mss nog lang kunnen duren, hangt van paar zaken af.

Doet zo'n mobiele airco nu goed zijn werk? Ik dacht deze aan te sluiten dmv een buis door de muur, gelijk een dampkap, met zo'n roosterke/plaatjes opt einde.

En wat voor iets zouden jullie aanraden? Kamer is zo'n 50 a 60 m³ groot. Liefst rond de 300€, max van 400€. Want ik heb echt geen gedacht wat te nemen.

P2K-

Legacy Member
gat maken voor mobiele airco zou ik nu toch ni doen. kunt ge evengoe direct een split systeem zetten.

tenzij ik u misbregrepen heb.

zeroi

Legacy Member
neen, maar omdat aan andere kant van de muur (net onder het dak en boven het afdak, niet zoveel ruimte is, en bevestiging wordt ook probleem, houten paneel dat alles mooi afwerkt.

maar omdat ik enkel over een dakvenster hier beschik is dat niet zo effectief voro die airco. want dan is er meer opening waar warme lucht binnekomt als dat die afgevoerd wordt.

Preske

Legacy Member
Phil zei:
Hebben gewone airco's geen afstandsbediening of wat?

Damn :)


(Hier denk ik niet dat ge er 1tje vindt zonder afstandsbediening/muisstill/whatever... (nja, ik weet dat ze hier met bepaalde zaken een beetje voorstaan, maar toch...))

ik heb ene op afstandsbediening.

ik weet dat we soms achterstaan, maar ZO holbewonerig zijn we nu ook niet.

zeroi zei:
Kga het van den eerste keer hier posten, sorry @ ts als da ni mag.

Ik zit nu ook te denken om een airco aan te schaffen, omdat ik snachts werk en overdag probeer te slapen en het soms te warm wordt daarvoor.

Nu dacht ik aan zo'n mobiele airco, aangezien dat minder werk is en omdat ik momenteel nog bij mijn ouders woon en eraan denk het huis uit te trekken. Alhouwel dat zou mss nog lang kunnen duren, hangt van paar zaken af.

Doet zo'n mobiele airco nu goed zijn werk? Ik dacht deze aan te sluiten dmv een buis door de muur, gelijk een dampkap, met zo'n roosterke/plaatjes opt einde.

En wat voor iets zouden jullie aanraden? Kamer is zo'n 50 a 60 m³ groot. Liefst rond de 300€, max van 400€. Want ik heb echt geen gedacht wat te nemen.

als ge een gat in de muur ga maken, kunt ge even goed ne vaste zetten.

S.conceiçao7

Legacy Member
koopt ma één van daikin ja ik werk daar :baard:
juist hopen dat ik er nie aan heb gezeten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan