Archief - Actie Divert

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Herr_zhull

Legacy Member
Misschien denken jullie nu "daar zijn ze weer" maar dit geval ligt me nogal nauw aan het hart.

Ikzelf zit in 2 Biotechnologie in de KATHO hivb Roeselare samen met Tatiana Divert, die na 7 jaar terug naar haar land van herkomst wordt gestuurd. Dat zowel Tatiana als haar zus in het midden van hun studies zitten en dat ze politiek vluchtelingen zijn, heeft blijkbaar niemand bij de administratie vreemdelingenzaken oren naar. Vandaar deze poging om het tij te doen keren.

___________

Originele mail:
Anna, Tatiana en hun moeder, Ludmila wonen reeds zeven jaar in Zonnebeke. Deze mensen van Kazakstan hebben reeds een groot deel van hun leven hier gewoond, geleefd en zijn ondertussen een deel van onze maatschappij. Onze regering stuurt hen onverbiddelijk terug naar hun land van oorsprong, omdat ze uitgeprocedeerd zijn.
Dat zij in die zeven jaar hier een leven opgebouwd hebben, een grote vriendenkring hebben, perfect Nederlands kennen, halfweg een opleiding zitten en volledig geïntegreerd zijn, speelt daarbij geen rol. Ze worden behandeld als nummers, uitgeprocedeerd en hup, het land uit.

Deze ingreep mag dan wel wettig zijn, menselijk is ze in elk geval niet. Stel je voor dat je zeven jaar lang wat opgebouwd hebt, dat van de ene dag op de andere verloren gaat: vrienden, studies, je lief verliezen, je vertrouwde omgeving...
____________

Indien je je het lot van mijn collega/vriendin aantrekt of vind dat deze administratieve blunder niet door de beugel kan, gelieve dan de petitie op http://www.thevlo.com/divert/ te ondertekenen. Het is maar een kleine moeite en het kan misschien deze drie personen een nieuwe kans geven.

Van harte bedankt,
Tim

Anoniem04

Legacy Member
Signed.

De illegalen laten ze hier maar zitten, maar degene die de moeite doen moeten natuurlijk buiten :ironic:

*Wicked_Yores*

Legacy Member
Dillyracer zei:
Signed.

De illegalen laten ze hier maar zitten, maar degene die de moeite doen moeten natuurlijk buiten :ironic:

das correct.
Maja, ergens hadden ze hier in de eerste plaats niet illegaal mogen zijn.
Maar toch, tzijn dan altijd die mensen die een aanvraag doen om hier te blijven die ze dan wegsturen. Ze zouden soort van examens moeten doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan