Archief - 37.500 keer sneller internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
wlibaers zei:
Ja, dat is al lang de verwachting, maar de hoge kosten blijven een probleem. Bovendien worden de verbindingen naar de eindgebruikers altijd trager gehouden dan de backbone, anders zou je zeer snel met capaciteitsproblemen op de backbone zitten.
Tenzij je je backbone dan natuurlijk weer zwaarder maakt (wat uiteindelijk telenet zen strategie is om onze snelheid weer te verhogen).
GhO$T zei:
Ook mijn idee erover.
Als het al uitkomt zal het misschien 37.500 keer duurden zijn ook, der bestaan al veel manieren om het internet veel en veel sneller te laten gaan, maar allemaal niet betaalbaar voor de gewone particulier.
niet overdrijven he.

reteiP zei:
Telenet draait sinds dit jaar mooi positief en zo dus zonder te veel problemen moeten kunnen lenen voor zo'n infrastructuuur kost als fiber leggen.
Laat ons hopen dat België eens een positieve primeur inzake internet kan voorleggen.

Het probleem is dat telenet niet gaat willen opdraaien voor die kosten. Er moet immers concurrentie mogelijk zijn en dan gaan zij hun mooie fibernetwerk verplicht moeten delen.

Exorikos

Legacy Member
killgore zei:
Het probleem is dat telenet niet gaat willen opdraaien voor die kosten. Er moet immers concurrentie mogelijk zijn en dan gaan zij hun mooie fibernetwerk verplicht moeten delen.

Ik voel weer een vreemde begroting aankomen... :sop:

Messias.

Legacy Member
Zo'n kabels zullen eerder worden gebruikt om continenten te verbinden. En heel misschien op termijn om belangrijke knooppunten te verbinden, maar no way dat zo'n kabel bij u gaat thuiskomen. Da's misschien voor binnen 150 à 200 jaar.

En dan nog, zoiets is nog jaren verwijderd voor 't commercieel vatbaar is.

FttP en EttP (Fiber en Ethernet to the Premises) zijn momenteel dé toekomst voor 't internet. In Vlaanderen zijn die dingen dan nog niet eens zo gigantisch duur om aan te leggen, aangezien we verschrikkelijk dicht op elkaar wonen. Maarja, niemand wil zo'n investeringen op zich nemen. Misschien binnen een vijftal jaar vanuit de overheid.

PineMangoes

Legacy Member
reteiP zei:
Telenet draait sinds dit jaar mooi positief en zo dus zonder te veel problemen moeten kunnen lenen voor zo'n infrastructuuur kost als fiber leggen.
Laat ons hopen dat België eens een positieve primeur inzake internet kan voorleggen.

Wat boeit die snelheid, als je maar 10gig kan afhalen? 20mbit is dan al overkill imo.

evil aardappel

Legacy Member
Tis goed dat ge dat op telenet zet, ze kunnen der nog iets van leren.

Messias.

Legacy Member
Insano zei:
Nu ook niet overdrijven ;)
Tot aan uw deur? Right. Moesten we nu iets langer leven, ik had er nog om willen wedden.

Ge gaat ook wel een gigantische RAID configuratie nodig hebben. 18 GB/s, sjeez. Met 250 SAS schijven die aan 15k RPM draaien kundet misschien bijbenen. :p

killgore

Legacy Member
PineMangoes zei:
Wat boeit die snelheid, als je maar 10gig kan afhalen? 20mbit is dan al overkill imo.

Als geheel uw netwerk zwaarder is (en uw backbone ook of course) kunde die limieten weer naar omhoog laten gaan. Die limieten waren er gedeeltelijk ook opdat mensen het netwerk niet continu zouden overbelasten, wat redelijk wat van de klagers hier volgens mij wel zouden doen.

JackM

Legacy Member
rekening houdende met de weg die pc en internet al heeft afgelegd de laatste 10 a 15 jaar, acht ik dit wel mogelijk ... binnen 10 a 15 jaar :)

PineMangoes

Legacy Member
killgore zei:
Als geheel uw netwerk zwaarder is (en uw backbone ook of course) kunde die limieten weer naar omhoog laten gaan. Die limieten waren er gedeeltelijk ook opdat mensen het netwerk niet continu zouden overbelasten, wat redelijk wat van de klagers hier volgens mij wel zouden doen.

Overbelasting is een nonargument. Ons netwerk is van kwaliteit krak tzelfde of zelfs beter als dat in nederland, terwijl ze daar al lang met FUPs werken. Enige reden dat ze die datalimiet instellen is omdat ze 't kunnen, die limieten zal telenet zelf, zolang de oligopolie blijft, nooit significant verhogen.

ElBramo

Legacy Member
Weetwel, als ze dat lanceren, dan download ik op het einde van de maand wel een paar terrabytes :p Als de downloadlimiet er nog steeds is that is :)

Bij adsl gaat het nog steeds om uw limiet te overschrijden rond middernacht van de laatste dag van de maand als ge uw router/modem niet reset. Met zo een snelheid kunt ge makkelijk op een paar minuten tijd enkele hard discs vullen.

PineMangoes

Legacy Member
ElBramo zei:
Weetwel, als ze dat lanceren, dan download ik op het einde van de maand wel een paar terrabytes :p Als de downloadlimiet er nog steeds is that is :)

Bij adsl gaat het nog steeds om uw limiet te overschrijden rond middernacht van de laatste dag van de maand als ge uw router/modem niet reset. Met zo een snelheid kunt ge makkelijk op een paar minuten tijd enkele hard discs vullen.

Denk je dat ze 't systeem, mocht zo'n snelheid ooit komen,dan niet zullen veranderen? Beetje naïef imo :p

Bart Religion

Legacy Member
diegenen die klagen over limieten moeten maar een andere provider nemen. 60GB bij EDPNET + nachtsurfen aan de helft en tis goedkoper dan Telenet. En in games is mijn ping altijd lager dan mijn gebuur met Telenet Turbo ofzo iet (abbo van +/-60 eur)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan