Archief - 22 jaar evolutie, tussen Microsoft & Apple tot op heden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EclipX

Legacy Member
De evolutie van het bureaublad van Microsoft & Apple van 1984 tot op heden...

Voor de kenners is dit super intressant, en voor de niet-kenners, is dit wel leuk voor eens te zien, hoe Microsoft & Apple de afgelopen 22 jaar met elkaar concureerden!

edit: godverdomme, nu staan al die afbeeldingen er nu niet op :(, klikken gaje!


system_1.0.png

Januari 1984: Macintosh System 1

system_2.0.png

April 1985: Macintosh System 2

windows_1.0_splash.jpg

November 1985: Microsoft Windows 1.0

windows_1.0.0.jpg

November 1985: Microsoft Windows 1.0

system_3.0.png

Januari 1986: Macintosh System 3

system_4.0.png

Maart 1987: Macintosh System 4

system_5.0.gif

1987: Macintosh System 5

windows_2.0_splash.jpg

December 1987: Microsoft Windows 2.0

windows_2.0.png

December 1987: Microsoft Windows 2.0

system_6.0.jpg

April 1988: Macintosh System 6

windows_3.0.png

Mei 1990: Microsoft Windows 3.0

system_7.0.png

Mei 1991: Macintosh System 7

windows_3.1.jpg

Augustus 1992: Microsoft Windows 3.1

system_7.1.jpg

Augustus 1992: Macintosh System 7.1

system_7.5.png

Maart 1995: Macintosh System 7.5

windows_95.png

Augustus 1995: Microsoft Windows 95

mac_os_8.png

Juli 1997: Mac OS 8

windows_98.png

Juni 1998: Microsoft Windows 98

mac_os_9.png

Oktober 1999: Macintosh System 9

mac_os_x_10.1.jpg

September 2001: Mac OS X 10.1

windows_xp.jpg

Oktober 2001: Microsoft Windows XP

mac_os_x_10.5.jpg

Mac OS X 10.5

windows_vista.jpg

Microsoft Windows Vista

Hope you like it :)

EazY

Legacy Member
hehe 'k herinner me nog windows 3.1

stond op 9 diskettes ofzo dacht ik :lol:

djbramz

Legacy Member
EazY zei:
hehe 'k herinner me nog windows 3.1

stond op 9 diskettes ofzo dacht ik :lol:

lol heb hier nog altijd een laptop (386 processor) met win 3.1
nog even en ik kan hem voor veel geld verkopen als antiek :D :D

kakature

Legacy Member
Goed werk, maar ik voel al een Apple vs Windows / Microsoft discussie opkomen :p

/edit

Je ziet toch al een wereld van verschil tussen OS X en XP, niettegenstaande dat ze op hetzelfde moment werden gereleased.

Bram

Legacy Member
ik hem ier nog een desktop 486 op windows 3.1 staan.. das echt geniaal...

GigaTexel

Legacy Member
95 stond op 12 diskettes ook
niet te kopieren dacht ik, da waren diskettes van 1,5MB dacht ik
tenzij van de cdversie

ComputerVISTA

Legacy Member
Hehe ik heb de windows 1.0 een tijdje geleden eens gedownload en mits een extra programma werkte dat nog :p

Best grappig om daar even iets mee te doen.

Ik ben van Windows 2.0 naar 3.11 gegaan over 98 naar xp :) (en tussentijds zowat alle andere gehad zoals 2000, 95 allemaal om het is gedaan te hebben)

Maar xp heeft me altijd het meest aangesproken.

Mr. SLASH

Legacy Member
cool diene windows 3.1 , waar is den tijd toen we nog die dos commando's moesten kennen

als ge da zo ziet , gaat et leven toch snel eh

aXl_

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
cool diene windows 3.1 , waar is den tijd toen we nog die dos commando's moesten kennen

als ge da zo ziet , gaat et leven toch snel eh

jah, toen ik nog van buiten kende wat ik moest typen om mijn spelletjes te doen werken, en dat je nog startwin (of was het win?) moest typen om je windows op te starten :')

Fighting Hobbit

Legacy Member
Je bent wel twee windowsen vergeten... (en dan heb ik het nog niet over de server edities)

ComputerVISTA

Legacy Member
aXl_ zei:
jah, toen ik nog van buiten kende wat ik moest typen om mijn spelletjes te doen werken, en dat je nog startwin (of was het win?) moest typen om je windows op te starten :')


Bij de 2.0 eerst "keybef" (of zo iets) voor het Belgisch toetsenbord en dan gewoon "win" en dos starte windows op :)

EagleEye

Legacy Member
aXl_ zei:
jah, toen ik nog van buiten kende wat ik moest typen om mijn spelletjes te doen werken, en dat je nog startwin (of was het win?) moest typen om je windows op te starten :')
hah, ik moest windows net uitzetten, anders had ik niet genoeg geheugen om mijn spelletjes op te starten :')

ComputerVISTA

Legacy Member
EagleEye zei:
hah, ik moest windows net uitzetten, anders had ik niet genoeg geheugen om mijn spelletjes op te starten :')


En dan te bedenken dat Bill Gates ooit dit zei:

"640K ought to be enough for anybody." of "No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer."


He was redelijk wrong ^^

NapalmBenny.

Legacy Member
Ja, hetgeen waarvoor de meesten in een pc investeren, is gamen, wohow mac :sop: , maar over dat 'miniem' verschilletje mag natuurlijk niets gezegd worden :sop: , ow als windows een bugje bevat, oh nee nu worden we allemaal gehacked, en crashen onze pc's massaal. Voor de casual usertroep moet je het echt niet doen.

ach ja, we gaan een serieuze verkeerde off-topic weg inslaan :p, shhhhhtttt

kakature

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Ja, hetgeen waarvoor de meesten in een pc investeren, is gamen, wohow mac :sop:
Lol, dus jij beweert dat de meeste pc's die verkocht worden dienen als gamestation ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan